{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
565 visninger | Oprettet:

Mistet lysten til a ride.. {{forumTopicSubject}}

Hej derude..

Står i den situation at jeg i sommeren 2015
Mistede min elskede part ( blev solgt)
Kan stadig se ham dagligt men hver gang jeg ser ham med ny ejer bliver jeg så ked af det.
Lysten og motivationen til a ride er bare droppet drastisk efter han blev solgt.
Holder stadig meget a heste, ridning osv.
Men hver gang jeg rider en anden hest er det som om det ik "tænder" mig ligeså meget som da jeg red ham.
Han har gjort mig til den rytter jeg er idag, og kan ik takke ham mere for det.

Men mit spørgsmål er så hvad gør man i sådan situation?
Gider ik gå halvhjertet ind i min ridning..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mistet lysten til a ride..
  • #1   25. apr 2017 Jeg havde det på samme måde efter jeg mistede Felix. Så jeg holdt en pause. Jeg tog kun ud at ride når min veninde spurgte for at holde hende med selskab... Det var max et par gange på et halvt år. Efterhånden begyndte jeg at savne ridningen og hestene så meget at da jeg fik tilbudt en halvpart så takket jeg ja, og fik smidt endnu en hest i hovedet så jeg pludselig stod med to heste smiley Disse havde jeg indtil jeg købte Tindur smiley

    Mvh TT



  • #2   25. apr 2017 Jeg undrer mig over ordvalget halvhjertet.
    Halvhjertet?

    Men der er få ting i livet, hvor man hver gang, livet igennem, tænker "Wauw, igen i dag bliver fantastisk!".
    Med langt de fleste ting er der et element af manglende iver - men man gør det alligevel, fordi det er nødvendigt eller simpelthen godt på sigt eller man ved at bagefter vil nyde at have været afsted.

    Jeg synes at du skal tage med dig, at du har haft noget fantastisk med din gamle part.
    Men det er ikke altid at det er perfekt - og giv dig selv lov til at ride videre selvom det kun er "godt nok".

    Hvis du stopper, så ved du at der sker ikke mere.
    Og det synes jeg er ærgerligt, hvis ridesport generelt er godt for dig.
    Medmindre at der er andre argumenter for at stoppe - fx ikke at have råd, man skal bruge tiden på uddannelse eller andre vigtige og gode ting.


  • #3   25. apr 2017 har selv været der dog pga. hesten og jeg ikke kunne fungere sammen..

    det var min egen hest og fra jorden var han min bedste ven, fra ryggen var vi modsætninger..

    Jeg lånte ham ud, men efter 2 måneder måtte jeg tage ham hjem igen pga. han ikke havde det godt..

    men den pause gjorde at min ridelyst kom igen..

    I dit tilfælde ville jeg ærligt finde et sted at ride hvor din gamle part ikke står så du ikke bliver mindet om de tider hver eneste gang du skal ride en anden..
    komme væk fra det og så lade dig selv bygge nået op med en anden..

    eller simpelthen holde en pause på et par måneder og så se om du savner det eller lysten bar er væk..


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #4   25. apr 2017 det kan sagtens hjælpe at holde en lille pause fra ridningen, også starte på en frisk.

    men det er samtidig enormt vigtigt at du husker på, at din gamle part er et afsluttet kapitel, og noget der skal "glemmes". forstået på den måde at det var engang, og nu er det en ny hest, nye muligheder - derfor aldrig sammenlign med din gamle part smiley


  • #5   25. apr 2017 Når du tænker på din gamle part, så tænk på den med glæde, istedet for - øv nu kan jeg ikke ride den mere.

    Det er svært at miste en hest, uanset hvad årsagen er.

    Det er da klart at hvis man kun ride en enkelt tur på en anden hest, så er det ikke det samme. Det tager tid og atter tid at få en ny beste ven.

    Lad nu være med at sammenligne den ny med den gamle, der er ikke 2 heste der er ens. smiley


  • Sofie H
    Sofie H Tilmeldt:
    mar 2017

    Følger: 1 Svar: 1
    #6   25. apr 2017 du skal bare blive ved med at prøve at tænke, hvad med alt min ridning vil jeg bare give den op? og hvis det ikke hjælper så plejer det at virke, at være på en gård hvor ens venner også står opstaldet. så kan man ride ture med em og alt muligt hyggeligt. det hjalp mig


  • #7   25. apr 2017 Jeg forstår dig godt, det er super svært at "miste" sin ven og ridemakker på den måde, men jeg synes alligevel du skal prøve at se lyst på det smiley

    Istedet for at tænke "øv, nu kan jeg ikke ride ham mere", så tænk "jubi, nu kommer jeg ud og udvikle mig med en ny hest" smiley


  • #8   25. apr 2017 Efter den hest jeg red blev aflivet stoppede jeg også med at ride. Var stoppet med at ride ham da jeg fik min lånehest hjem som jeg skulle have henover sommeren men han blev afleveret tilbage til ejerne lidt før den anden hest blev aflivet..
    Som sagt så stoppede jeg så med at ride i en del år faktisk - her 2,5 år efter valgte jeg så at begynde igen og blev tilfældigt spurgt om jeg ville ride en hest nær hvor jeg bor - red ham et par gange om måneden da interessen stadig ikke var voldsomt stor + der ikke var andre at ride med på daværende tidspunkt

    Efter lidt tid kom der nye opstaldere som har været super gode til lige at ringe og skrive om man ikke lige ville med ud og ride - har også skiftet hest til den ene nye opstalders hest der var et bedre match til mig og nu kribler det i fingrene for at komme afsted stortset hver dag

    Så for mig var det ikke kun hesten der trak mig tilbage - det var hele samværet i stalden og de hyggelige timer man brugte med andre eller alene med hesten

    Jeg er dog glad for at jeg tog det break jeg behøvede så hvis du ikke føler for at gøre det lige nu, så stop - det er ikke ens betydning med at du aldrig skal ride igen. Nogle gange behøver man bare et lille pusterum for virkelig at se om det er noget man gider smiley


  • #9   25. apr 2017 Ja det kan jo også ligesom mig være, at det bare er for svært at være ved hestene. Jeg vidste at jeg jo kom til at starte op igen. Jeg havde bare brug for en sorg periode. smiley

    Mvh TT


  • #10   25. apr 2017 Har været på efterskole i år, og jeg savner virkelig a ride.. men så snart muligheden byder sig så er det ligesom om jeg ik kan tage mig sammen og ride som dengang jeg red ham..

    I har ret i det med at skifte stald til det et sted han ik står.
    Men hvor er det dog nogle gode svar i kommer med smiley


Kommentér på:
Mistet lysten til a ride..

Annonce