{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
361 visninger | Oprettet:

Kørselsfradrag {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg regner med at ringe til SKAT når jeg har fridag, men indtil da, vil jeg høre, om andre har erfaring med kørselsfradrag.

Til august skal jeg arbejde i Nordjylland 260 km fra, hvor jeg bor. Jeg kommer til at have bopæl hjemme og får én fridag om ugen, men det er ikke sikkert at jeg tager hjem hver gang, jeg har fri. Jeg har ikke selv bil, men kan køre med min onkel eller tage toget.

Tror i jeg kan få kørselsfradrag?

Maja

Kommentarer på:  Kørselsfradrag
  • #1   18. maj Tænker ikke du får kørselsfradrag de dage hvor du ikke tager hjem, ej heller de dage hvor du kører med din onkel, men ja de gange med tog kan du sende ind og få på, tænker jeg

• #2   18. maj På deres hjemmeside står at det ikke har nogen betydning, hvis jeg kører med andre

• #3   18. maj Hm, nå, det lyder mærkeligt, for hvis din onkel også får fradrag, så det vel dobbelt på samme tur?
    Men så ved jeg det ikke

• #4   18. maj Nej det er nemlig det, det er bare så forvirrende

• H R
    H R Online Tilmeldt:
    jul 2011

Følgere: 46 Emner: 108 Svar: 617
    #5   18. maj Du må trække kørsel fra de dage du kører med andre. Mange kører sammen og deler omkostningen, derfor får begge parter fradrag.
    Du må dog kun trække det fra fire dage om ugen, når du fire dages uge.

• #6   18. maj De dage du tager frem og tilbage må du trække fra i skat.. så ganske simpelt er det egentlig

et godt råd er dog at lave en kørselsbog (kan købes) og skriv ned hvilke dage du kører, hvor langt du kører osv. så har du beviser for det..
    og det har ingen betydning om du kører med andre eller tog..

• #7   18. maj du kan få kørsels fradrag fra din registrerede adresse for hver arbejds dag.
    husk at kontrollere tallet da beregner oftest fejler par dage.
    Så det lige meget om du cykler går eller bliver kørt på arbejde fradraget har du stadig ret til. så medmindre du ændrer adresse så brug det. kender mange der arbejder for firmaer på sjælland og får kørselsfradrag der over til hverdag selvom de arbejder i jylland og har servicebil med hjem hverdag og reelt ingen omkostninger har

• H R
    H R Online Tilmeldt:
    jul 2011

#8   18. maj Hvis man har servicebil må man ikke trække kørselsfradrag fra! Lige netop fordi der ikke er omkostninger forbundet med det.
    Det er skattesnyd og det bliver jævnligt opdaget.

• #9   18. maj du kan få kørselsfradrag for de dage du kører.
    så hvis du kører 50 ture på et år, så må du få kørselsfradrag for de 50 ture.

• #10   18. maj Det er den anden ting jeg er i tvivl om - beviser.
    Skal der ikke flere beviser til end en kørebog? Så kan jeg i princippet få fradrag for ar køre hjem to gange om ugen uden egentligt at gøre det?
    Ikke at jeg har tænkt mig at gøre det! Men nu tænker jeg også, hvis jeg indberetter at jeg planlægger at køre hjem 45 gange iløbet af det næste år, men reelt set kun kommer til det 30 gange, fordi jeg ikke alligevel tager hjem hver weekend, hvad så?

• H R
    H R Online Tilmeldt:
    jul 2011

#11   18. maj I princippet kan du trække alt det du vil fra. Men ja, det er svært at forklare at du trækker 5 dage fra ugentligt, mens du kun kan fremlægge 4 dages uge. Bare for lige at tage et eksempel.

• #12   18. maj Altså jah du kan realt godt skrive du køre hver dag haha men det er så urealistisk at det ville du så meget blive opdaget på.

altså du laver jo en beregning på lad os sige du regner med 50 gange med og køre frem og tilbage. de skriver du ind nu her i dit skattekort..

Nå året så er gået så skal du så nå du retter dit skattekort skrive det ind igen og der kan du så skrive hvor mange gange du har kørt om det evt blev til 60 eller kun 40 og derefter bliver det rettet til. så hellere vælg lidt for lidt end lidt for meget da du så skal betale tilbage i skat =)

• #13   18. maj Når du siger 4 dages uge, mener du så at jeg kører på arbejde 4 dage i ugen i dit eksempel?

• H R
    H R Online Tilmeldt:
    jul 2011

#14   18. maj Ja, det er det jeg mener

• #15   18. maj Jeg skriver først ind hvor mange gange jeg har kørt frem og tilbage når jeg skal til og have skat tilbage/betale skat.. for jeg har ingen idé om hvor mange gange det bliver på et år fordi vi aldrig ved hvor mange dage vi arbejder på en måned..

• #16   18. maj Camilla
    Ok sådan. Så tænker jeg at jeg starter lavt, for hvis det bliver mere, så får jeg det vel tilbage ved årsopgørelse har ikke lyst til at snyde og skulle betale tilbage og få en bøde eller noget

• #17   18. maj Maria

Ja det var da også en god idé! Jeg overvejer det lige, for så er jeg da sikker.

Bliver det udregnet i forhold til lønnens størrelse eller bare generelt hvad det vil koste at køre fra a-z?

• #18   18. maj Jah præsis =)

Så start evt lidt lavt nu du ikke er sikker. Også rette du bare til nå året er gået også få du penge tilbage i skat hvis det er at du er kørt flere gange end du havde skrevet tidligere på året =)
    Det er klart den bedste måde og gøre det på =)

• H R
    H R Online Tilmeldt:
    jul 2011

#19   18. maj Hvis du kan undvære pengene, så kan du vente med at taste antal dage, indtil årsopgørelsen er klar. Så får du penge tilbage i skat. Det bliver opsparingen glad for

• #20   18. maj Det bliver regnet så alt over 30 km få du eks antal kroner for.

det lidt forskelligt hvor stort fradraget bliver an på om det udkants danmark mm og jah kilometer mæssigt. =)

• #21   18. maj HR
    Hihi ja det gør den nok - men det bliver et hårdt år for den, som vi går i møde. Heldigvis bliver jeg rig på erfaring og oplevelser jeg kommer til at få 2000kr udbetalt og skal selv sørge for mad, så jeg skal ikke regne med at blive rig. Men jeg glæder mig simpelthen sådan til at komme ud og få skidt under neglene og dufte af hest hver dag, så lønnen er jeg stortset ligeglad med

• #22   18. maj hvis du venter til års opgørelsen kan du gå glip af mange penge til information så det bedre at få dem skrevet i din forskuds evt opdatere den løbende så opdateres fradraget også. plejer at taste mit ind de sidste 2 måneder så der er lidt xtra sjov til gaver osv sidst på året fx

• #23   18. maj hold da op 2000 udbetalt det var ikke meget.

Selvo da jeg var staldpige, fik jeg 4000 (3500 udbetalt) og det var med boligt, undervisning, 2 opstaldet heste mm. og fik så lidt ekstra ved siden af fra tid til anden =)

• #24   19. maj Ja jeg ved det ikke er meget, og den stald jeg kommer i dagligt, hvor jeg kunne få plads får også 4000kr. Men jeg trænger til at prøve noget nyt og den her stald jeg har fået plads i har jeg længe drømt om, så det er virkelig fedt at jeg har fået muligheden

Jeg får opstaldning af min egen hest + en stævnehest jeg låner af dem. Opstaldningen er inkl foder og wraphø. Og så vil jeg få undervisning og hjælp til stævner. Derudover logi

• Dorthe C
    Dorthe C Online Tilmeldt:
    jul 2015

Følger: 3 Følgere: 6 Emner: 47 Svar: 788
    #25   19. maj Colakim: man mister IKKE pengene, ved først at opgive kørselsgodtgørelse på selvangivelsen frem for forskudsopgørelsen. Det giver ingen forskel. Du får derimod et meget lille rente tillæg, ved at vente med at få pengene fra kørselsgodtgørelse, i forbindelse med selvangivelsen, frem for ved registrere dem ved forskud.

Personligt venter jeg altid til påføre kørselsgodtgørelsen til selvangivelsen, da jeg godt kan lige at få de penge retur fra skat. Det har jeg gjort de sidste 10 år.

Jeg er udlært inde ved skat, og kontrol af kørselsgodtgørelse var en elevopgave dengang.

I teorien, kan du trække kørselsgodtgørelse fra din folkeregistre adresse og til dit arbejdssted, hverdag. Dog vil en transport på 260 km. hverdag nok vække lidt opmærksomhed ved ligningen (kontrollen). Vil jeg ikke anbefale dig at gøre det.

Så køb en kalender, og skriv der i hvornår du kører frem og tilbage. så har du et bevis materiale hvis Skat, kunne få lyst til at høre nærmere. (et stort kørselsfradrag, vil automatisk komme ud til kontrol, ligesom en stor ændring i kørselsfradrag også vil poppe op.

Og ja, det er fuldsætning lige meget om i er 4 i bilen, eller du vælger at løbe frem og tilbage. Du får fradraget for at transportere dig fra a til b. og det gør alle 4 som er i bilen.

• #26   19. maj Tak Dorthe Jeg har bestemt ikke tænkt mig at snyde, det var mere for at høre om det virkelig er sådan det hænger sammen - men tror nu også de vil studse lidt over det, hvis jeg kører 3 timer frem og tilbage hver dag. Jeg kommer til at gøre det maks en gang om ugen og måske kun en gang om mdr - så jeg tror bare at jeg venter med at skrive ind til årsopgørelsen.

Min far har en bekendt, der blev hevet ind til kontrol, og han fik en bøde på 30.000 + skulle betale 40.000 kr tilbage netop pga. for meget kørselsfradrag. Den situation vil jeg bestemt ikke stå i!

• Dorthe C
    Dorthe C Online Tilmeldt:
    jul 2015

Følger: 3 Følgere: 6 Emner: 47 Svar: 788
    #27   19. maj Ja, bare husk at skrive det ned, - der er jo heller ingen grund til at snyde sig selv.

ps. hvor i Nordjylland skal du arbejde?

• #28   19. maj Uanset hvilken kørsels måde du bruger kan du altid få befordring. Om du køre selv, tager toget eller køre med din onkel. Han skal jo vel også have lidt for kørsel går jeg ud fra.!

Kommentér på:
Kørselsfradrag