{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.409 visninger | Oprettet:

Terror angreb, Islamisk Stat og konsekvens. {{forumTopicSubject}}

Hej Hg.
Igen har Islamisk Stat udført terror angreb i Europa..
Denne gang er der 22 døde og 59 såret.
Hvordan tænker du dette stigende problem skal løses?
Skal der være en konsekvens hvor alle borgere af Islamisk stat skal udvises fra de lande hvor de er fastboende?
Islamisk stat har jo bedt deres medlemmer/borgere/troende om at rejse tilbage til de Europæiske lande og begå mord/massemord.
Skal vi gå rundt og ikke være trygge mere?!
Hvordan tænker du dette bør løses?

Mvh TT


Kommentarer på:  Terror angreb, Islamisk Stat og konsekvens.
  • #1   23. maj 2017 Jeg vil sige.. at jeg er glad for at jeg befinder mig her i Norge, ude i naturen/landet. Hvor her ikke er så mange mennesker.
    Og så skal arbejde sommeren over. Syntes det er forfærdeligt og skræmmende..
    Og jeg har en klump i maven hver gang jeg rejser hjem. Er simpelthen ikke tryg i en lufthavn eller steder med mange mennesker samlet mere. smiley


  • #2   23. maj 2017 LHP - Hvor I Norge befinder du dig? smiley
    Jeg kan rigtig godt følge dig, og er ligeledes glad for at være her ude på landet.

    Mvh TT


  • #3   23. maj 2017 Lommedalen. ca. 25-30 min fra Oslo.. men stadigvæk et meget fredelige område. smiley

  • #4   23. maj 2017 Jeg ved godt hvor Lommedalen er smiley

    Mvh TT


  • #5   23. maj 2017 Har du været her?:)

  • #6   23. maj 2017 Jeg er nordmand og har holdt på med heste bla i Sørkedalen på Stubberud gård hvor jeg arbejdede som trækker for de handicappede de havde i terapi smiley Også har jeg arbejdet engang i Lommedalen (serveret til en konfirmation). Dette er dog omkring 25 år siden smiley

    Mvh TT


  • #7   23. maj 2017 Nu er Islamisk stat jo ikke en stat så de har ingen borgere, folk der er tilhængere af islamisk stat kommer fra flere forskellige lande og kan faktisk også være konvertitter. Hvis man ikke er dansk statsborger og udfører eller planlægger at udfører terror, så syntes jeg at man skal udvises.

    Selv bor jeg i København, og terror er ikke nogetjeg som sådan tænker over eller er bange for i min hverdag. Jeg færdes som jeg altid har gjort og bruger også stadig metroen osv.


  • #8   23. maj 2017 Jeg mener at det er lidt overdrevet. I hvert fald omkring det med at gå og være bange for at det sker konstant. Jeg synes at det er spild at tid og bruge sine tanker på "hvis nu...". Lev livet og hvis det er dig der bliver angrebet, hvilket ikke er ret sandsynligt i forhold til hvor sjældne og få der dør af det, men så er det jo bare sådan det er. Det er bare min mening og jeg ønsker ikke at skabe en diskution eller provokere, men sådan er min tankegang bare:)

  • #9   23. maj 2017 Tror desværre ikke at der findes en løsning på det. I hvert fald ikke en fredelig en...
    Vi har selv lukket de mennesker ind. Det eneste europa kan gøre, er at optimere sikkerheden hvor den kan og få ansat nogle skarpe folk til at opfange disse terrorsympatisøer på nettet, INDEN de går ud og ødelægger milioner af uskyldige liv...
    Jeg gider ikke at gå rundt og tænke over det, for så kan man ikke bestille andet end at være bange.
    Men når det er sagt så synes jeg godt nok at det er lige sørgeligt hver gang man høre om det. Jeg kan ikke begribe den tankegang de psykopater render rundt med.
    Synes personligt at alle ikke-danske statsborgere der kan tilknyttes til terror, skal ud med det første og bedste transportmiddel.


  • #10   23. maj 2017 At afvise mennesker, som vi reelt ikke ved om er tilkoblet IS, virker voldsomt. Jeg er ikke bekymret for evt. angreb, tilgengæld er jeg bekymret for hvordan det kan distancere folk fra hinanden.

    Måske burde vi istedet overveje hvor mange der bør forsamle sig, så længe situationen er som den er.


  • #11   23. maj 2017 Jeg mener, at George Bush gjorde en kæmpe bommert ved at "erklære krig imod terrorisme", idet krig pr definition kun sker imellem juridisk anerkendte stater.
    Dermed legaliseres/anerkendes terroristers bestræber - hvilket er helt forkert, idioti skal ikke anerkendes!

    Islamisk stat og andre illegale klaphoveder, er en samling af kriminelle og burde behandles derefter.
    Dvs efterforskes, anholdes og dømmes efter lands gældende lov og ret.

    Men George Bush havde brug for noget, han kunne vise handlekraft ved, og alle er faldet i og "kamp mod terrorisme" er nu en politisk modesag.
    I en del andre lande bruges ordet "terrorisme" som alibi til bekæmpelse af modstandere (i stedet for at kalde det ærlig borgerkrig eller opposition), I Danmark bruges ordet til at indføre en del regler som er populistiske og giver politikere billige point (men er dyrt i drift) og ikke har effekt.

    Ja, ca 20 personer er døde.
    Men sammenlign med hvor mange der dør pga almindelige drab, overdoseringer og des lige.
    Ca 250 dør i DK i trafikken pr år.
    Ca 400 dør årligt i utide pga NSAID.
    Hvor mange er døde pga terrorisme? Men hvor brændes der milliarder af kroner af? Hvad er folk bange for?

    Lad os være lidt mere rationelle og behandle det som den kriminalitet, det er.


  • #12   23. maj 2017 Jeg bor i Manchester hvor angrebet skete - godt nok i centrum, men det har alligevel ramt lidt for tæt på hjem. Sidste år var jeg på arbejde på Old Trafford, da man fandt en bombe på toilettet (de siger det var en attrap efterladt efter en øvelse, men der er altså for mange ting der ikke hænger sammen) og alle blev evakueret. Her skete der ikke noget, men nu er sikkerheden skruet i vejret...

    Alt i Manchester Centrum er lukket i dag. Manchester United har lukket alt (og sendt besked ud til alle medarbejdere om at der er hjælp at hente hos staffing hvis behovet er der). Arndale har været lukket ned pga mistanke om flere bomber. Det er så uvirkeligt...

    Jeg tror dog det har været et virkelig dårligt valg for terrorister. Manchester har i forvejen ikke dem vs os stemning, der er ikke markante problemer med immigration/flygtninge (jeg ved godt det ikke er det samme!) og den der trykkende stemning der nogle gange er mod islam i DK og Europa, er på ingen måde udtalt i Manchester.
    Alt de har gjort er at tage nogle uskyldige liv (hvilket er slemt nok i sig selv) og knyttet borgerne i området endnu tættere sammen. Selv hvis du ser på facebook under de fleste opslag (i hvert fald dem jeg så i morges inden jeg tog i stalden) er folk selvfølgelig vrede og kede af det, men det er et meget, MEGET LILLE antal som peger fingre af islam.

    Wrong choice terrorists. Det har ikke anden effekt end at styrke sammenholdet i byen.

    Personligt mener jeg at i stedet for at sørge og være bange, så skal vi leve livet og fejre de mennesker som er kommet tilskade/omkommet. Give terroristerne fingeren så at sige...


  • #13   23. maj 2017 Er du sikker på at IS har taget ansvaret for angrebet, det har jeg nemlig ikke hørt noget om endnu?

  • #14   23. maj 2017 Det har IS selv gået ud og sagt til BBC, jeg fik det at vide på Tv2 News.
    Men burde man forbyde IS medlemmer at opholde sig i Europa, hvor meget line skal man give de der er tilhængere af IS og lignende radikale grupper?

    Mvh TT


  • #15   23. maj 2017 IS tager ansvar for alt, også ting det viser sig at de ikke har noget at gøre med.

    Hvis jeg gik ud og bombede Trafford Centre, Old Trafford, Etihad, Piccadilly i myldretrafik - you name it, de steder med store folkemængder, så er jeg også 95% sikker på at IS ville tage ansvar for det spiller direkte ind med hvad de ønsker.
    Medmindre politiet finder en decideret sammenhæng, så skal man vidst lade være med at tage det for gode varer ... eller i hvert fald bare være lidt påpasselig med det.


  • #16   23. maj 2017 Team Tindur.

    At de taget æren, er ikke det samme som at de har gjort det. Det er jo gratis hæder og reklamer, hvis de rigtige gerningsmænd er anonyme.

    Jeg er lidt nysgerrig efter at vide, hvordan man skal kunne identificere IS medlemmer og sympatisører - især uden at ramme uskyldige, så vesten mister goodwill og IS reelt vinder på det?
    De har jo ikke medlemskort, eller specielle tatoveringer - det er bare mennesker, hovedsageligt med to ben, arme og et hoved - selvom vi to er i tvivl om hovedet bliver brugt!

    Så vidt jeg ved fremmes radikalisering og folkevandringer og trangen til at få mange børn ironisk alt sammen af nød og fattigdom.
    Jeg tror at stabilisering af Afrika, Mellemøsten og præventionens fremme vil virke bedre


  • #17   23. maj 2017 IS vil tage æren for at en eller anden slår din farmor i munden. De tager ansvar for alt de kan komme til, for netop at få folk til at være bange for dem.

    Som andre har skrevet, så kan man jo ikke se på folk om de synes IS er fedt. Synes heller ikke man kan smide folk ud ad landet, hvis man heller ikke har reelle beviser på at vedkommende pønser på terror. Der går lige lovlig meget "os og dem" i den, synes jeg.

    Jeg bekymrer mig ikke om terror i min hverdag. De sørgelige eksistenser får sgu ikke lov til at have effekt på min hverdag og tankegang. For så har de vundet.



  • #18   23. maj 2017 jeg har en løsning men den er for radikal til det danske "vi-skal-alle-være-her" syndrom.
    og derfor holder jeg den for mig selv, men ved der er langt flere som jeg som tænker og føler sådan. dog vil det her ende i en ny krig som egentlig længe har været her bare i forklædning. jeg nære absolut ingen form for sympati eller medmenneskelighed for trosekstemister af nogen art hverken kvinder, gamle eller børn. jeg mener personligt de er hjernevaskede og blinde samt uden evner for at udvide deres egen horisont og ja det er utilgiveligt for mig.

    men jeg er også bare en sur pessimist som har fået nok af at se mennesker blive sprunget i småstykker alle mulige steder af idioter der tror på en analfabet med psykopatiske tendenser...


  • #19   23. maj 2017 Tænker medierne skal lade være med at give det opmærksomhed. Det er det de vil have ud af det. Opmærksomhed = frygt..



  • #20   23. maj 2017 Jeg tænker ikke over terror i hverdagen, jeg tager toget ind igennem København hver dag i myldretiden, som jeg plejer, uden problemer. Isis, vil jo netop skabe frygt og had, så ved at være bange og vende muslimer ryggen, så hjælper vi blot Isis.

    Jeg ved ikke, hvad løsningen er, men tror ikke på, at det vil hjælpe at lukke grænserne, smide folk etc..


  • #21   23. maj 2017 AS:
    Hvad nu, hvis man behandlede alle ens?

    Hvis man skader andre mennesker, så få de skyldige fanget og dømt - uanset om det var kæresten, en ledende rocker eller en religiøs leder, der fik dig på ideen.

    Problemet er, at IS finansierer sig også ved handel af stoffer, mennesker. Og ligesom alle andre dyr, gør mennesker det som giver belønning = IS profiterer af indflydelse, synlighed osv.
    Og folk der synes om IS tror jeg på at har andre problemer end dårlig smag. Fx fattigdom, korruption, kaos og fravær af lov og orden...
    Hvis vi tager foderet fra fx IS = stopper handel med stoffer, stopper slaveri, giver folk alternativer til IS, når de søger folk der kan få deres verden til at virke - så tror jeg på, at man kan svække IS.

    Men det kræver sikkert noget i stil med Al Capone modellen.
    Al Capone var uhørt dygtig til at skjule de direkte beviser på kriminalitet. Men han og hans ligemænd levede i vild luxus. Det brugte en flok revisorer til at bevise, at Al Capone måtte udføre massiv skatteunddragelse for at have råd til det liv - og dét kom han i fængsel for!


  • #22   23. maj 2017 Selvfølgelig kan man ikke BARE tage nogle, man skal jo kunne knytte de direkte til miljøet. De bliver jo allerede overvåget så hvis man i denne ser at f.eks Hans Hansen har med IS at gøre så burde man måske forbyde Hans Hansen indrejse i de Europæiske og skandinaviske lande. Jeg kan altså ikke lade være med at synes at vi nogle gange er for godtroende.
    Jeg har haft samboer og kærester af anden etnisk baggrund. Jeg har intet imod udlændinge og flygtninge. Men ligesom AS så bryder jeg mig bestemt ikke om grupper der er radikale lige meget om det er Jehovaer eller Islamister.

    Mvh TT


  • #23   23. maj 2017
    All i have to say.


    profilbillede
  • #24   23. maj 2017 Jeg tror at Krikken viser noget der er sandt.

    En lille omgang hundehoveder, narrøve og tanketomme tosser giver en gruppe af andre mennesker et dårligt ry, ved at have bedsteforældre fra samme verdensdel.

    Lad os fange de skyldige.
    Og hvis vi er rigtig grundige, tage et kik på udløsende årsager og finde nogle der vil gøre noget


  • #25   23. maj 2017
    Altså. Jeg siger det bare, memes har nogle pointer.


    profilbillede
  • #26   23. maj 2017 Det går amok herovre nu. Ikke som i oprør, men panik over de mindste ting.

    Der var kontrolleret eksplosion i nat efter den første til koncerten.
    Der har været to kontrollerede eksplosioner i løbet af i dag ...

    Har lige fået at vide at der har været efterladt en pakke på Uni's bibliotek. Det uni jeg går på - biblioteket er under evakuering og bombepatruljen er der..

    Skal nok blive sjovt i morgen hvor United spiller europa league finalen og langt størstedelen af United fans uden billetter til finalen, samles for at se kampen..
    er selv en af dem, fingeren op til terroristerne. De skal ikke holde mig/os hjemme! Forhåbentlig vinder United - vi kunne bruge lidt glæde lige nu.


  • #27   23. maj 2017
    En mere, bare lige fordi.


    profilbillede
  • #28   23. maj 2017 Har ISIS nu taget 'æren' for at have udført terrorangrebet i Manchester?
    Sjovt nok, så har isis ikke udført mange af de angreb som er sket de sidste 5 år men blot taget æren/skylden for det. De vinder på denne måde mere frygt, eller det er den tro de selv har.


  • #29   23. maj 2017
    Det har de ikke Nicole. Folk konkludere det bare.


  • #30   23. maj 2017 Isis har taget 'æren' for angrebet smiley

  • #31   23. maj 2017 Min første tanke, var ikke IS.
    Mere en mærkelig måde, at blive kendt på.
    IS tar æren for alt i dag, de har brug for omtale, det dette er gået verden rundt.
    Manden selv, er sikkert sprængt til atomer, så indtil de ved hvem det er, tror jeg ikke det er IS.

    Dr who:
    Hvor mange er døde pga terrorisme?
    Det er et meget stort spørgsmål, for der sprænger jo terrorbomber ret ofte, ude i verden.
    Nogle gange med stort dødstal, andre gange ikke.
    Men jeg tror der dør nogle flere, end ved trafik osv.
    Vi hør bare ikke om det hele, først når det kommer tæt på.


  • #32   23. maj 2017 De har offentliggjort navnet på gerningsmanden smiley

  • #33   23. maj 2017 Genialt Krikken smiley
    Jeg tænker ind i mellem over det, men jeg har det bare såden, at det er frygt (og opmærksomhed) terroristerne ønsker at opnå. Derfor synes jeg netop at man skal blive ved med at samles og hygge sig sammen, og ikke blive hjemme fordi der kunne ske et terrorangreb.
    Som en anden skrev, er der altså også virkelig mange der dør/kommer alvorligt til skade i trafikken hvert år, og derfor lader vi jo ikke være med at køre bil og cykel...


  • #34   23. maj 2017 Der er større risiko for at dø i trafikken, end at dø i et terror angreb.

  • #35   23. maj 2017 Dr. Who

    jeg forstår overhovedet ikke det du skriver?

    Al Capone var skyld i millioner menneskers død men han hyldes som en helt fordi han skaffede et system politiet kunne holde øje med.

    ISIS har kun et eneste formål . at formere sig og beplante hele jorden... og de er godt i gang fordi vi latterlige nordboere og europæere er bange for race diskrimination... jeg er skuffet ligeglad med hvad farven på huden har hvis idioten står med en selvmordsbombe om livet.
    jeg foragter massehysteri men jeg foragter massepassivitet endnu mere. og min holdning er som sagt meget meget radikal og sort hvid. Men det er den eneste der VIRKELIG kan hjælpe. vi har set det før


  • #36   23. maj 2017 Guldhesten:
    Ved de han er IS'er?
    Jeg har ikke rigtig været på nettet de sidste par timer, og det sidste jeg læste, vidste de ikke noget smiley


  • #37   23. maj 2017 A S

    Hvorfor deler du ikke din løsning på hvad der kan gøres?


  • #38   23. maj 2017 guldhesten

    af den simple grund at den er grotesk, ubarmhjertig og endegyldig..


  • #39   23. maj 2017 Jamen du synes vel det er ok, siden du mener det er det eneste man kan gøre, hvorfor så ikke dele den?

  • #40   23. maj 2017 ja JEG gør.. Men jeg er også super negativt indstillet over for menneskeligheden ...

    La Purga

    det kan give dig et svar på min løsning


  • #41   23. maj 2017 Det er da trist at du er det smiley

    La Purga siger man absolut ingenting smiley


  • #42   23. maj 2017 mennesker er en sørgelig eksistens .. kig dig omkring smiley

    prøv at Google det..


  • #43   23. maj 2017 Det synes jeg absolut ikke. Det er massere af skønne mennesker, med gode værdier, som vil andre det bedste og som gør sit, for at vores jord er et godt sted at være!


    Jeg har prøvet at google det, fik ikke noget ud af det.


  • #44   23. maj 2017 På den anden side, kan jeg blive så frustreret over hvordan hele vesten går i koma, når der sker et terror angreb i Europa/USA, men overvej hvor mange uskyldige der mister livet i krigene.

    (og ja, jeg ved at der er forskel på hvorfor det sker, men det er stadig uskyldige mennesker der lader livet)


  • #45   23. maj 2017 La purga.. Hmm.. Det eneste jeg kan finde på google er den dér åndssvage film the purge og noget med katolikker i en bog der siger en masse lort.

    Er denne "groteske" løsning at én dag om året må man slå roen af folk med hvad man nu lige har ved hånden? smiley


  • #46   23. maj 2017 La Purga.

    italiensk for Udrensning

    nej det er ikke filmen der er tale om her.

    paven gav sine hellige soldater et eneste formål. at uddrive ISLAM fra verden. det gjorde de på sin vis også. hele Europa blev udrenset for alle mennesker som havde mørk hudfarve og som bar turban, tørklæde, Hijab, Burka, Jalaba. alt der KUNNE vise sig at være muslimer eller blot troede på anden religion end kristendommen.


  • #47   23. maj 2017 Så katolikker der siger en masse lort passer altså..

    Yes, yes.. Der er vel ikke forskel på ekstreme religiøse idioter tænker jeg. Om man slår folk ihjel i islams eller kristendommens navn er ikke anderledes, man er stadig et røvhul og leger terrorist. Så det lyder da ikke helt holdbart i mine ører.


  • #48   23. maj 2017 Ej det er sgu da lige sygt, som det Isis har gang i...

    Det ser jeg absolut ikke, på nogen som helst måde, som en løsning. Så erstatter man jo bare et sæt terrorister med et andet.


  • #49   23. maj 2017 Tjaa..

    Samtlige religioner og folkeslag skulle vidst efterhånden være udryddet fordi de alle har bombet, lavet massakre, skudt ned og slået ihjel på 117 måder.
    Det glemmer folk bare. Mennesker har været onde mod hinanden lige siden vi opstod.


    profilbillede
  • #50   23. maj 2017 lige præcis. Men for mit vedkommende er det ikke også religion.

    deres handlinger og overbevisninger om at vi alle skal være muslimer er fuldstændig lige så sindssyg som da paven mente alle skulle være kristne..

    Men det er ikke den eksakte form for løsning jeg selv er inde på her.

    min løsning ville være at tage SAMTLIGE muslimer fra hele Europa, eskortere dem alle tilbage til deres hjemland og lukke ALLE grænser. lad dem udrydde og bombe hinanden, eller lad dem leve med deres egen syge religion.
    ja der vil være mange uskyldige der bliver slået ihjel. Men det vil der sandelig også være hvis vi åbner en krig.


  • #51   23. maj 2017 der skal stå pga religion ikke også

  • #52   23. maj 2017 Så du er helt ok med, at en masse USKYLDIGE muslimer blir slået ihjel af nogle islamister? Du har det helt fint med at børn bliver mishandlet på de mest grosteske måder, så længe det bare er muslimer det går ud over?

  • #53   23. maj 2017 Men nu er jeg heller ikke typen der giver noget for mennesker som sagt.

    min eneste frygt er at min datter bliver påtvunget deres syge levevej, og bliver spærret inde i en Burka og skal bede til Allah 100 gange om dagen... syg verden.


  • #54   23. maj 2017 Det er jo netop folk som dig, der er med til at skabe had og ballade. Hvilket er enormt trist !

    Nu kan man jo altså godt være muslim uden at være Islamist smiley Og bare fordi man er muslim, betyder det ikke at man går i Burka eller beder flere gange om dagen.


  • #55   23. maj 2017 guldhesten.

    NEJ!

    læs igen hvad jeg skriver..

    jeg går IKKE op i religion.

    Men jeg går op i ekstremisme og ser det som et skadedyr. og da de syge mennesker ikke kan udskilles fra de normale ser jeg ingen anden udvej. det er kun Muslimer som ender med at blive en del af islamisk stat, taliban, Al Qaeda osv. og som sagt lader de sig gerne integrerer i et land i 20 år og når opkaldet kommer har de ingen skrupler med at slå naboen og hans børn ihjel i den bus som han tilfældigvis er på når han sprænger sig selv i luften.

    og jeg skrev også at min løsning er sort/hvid.

    den deler ikke retfærdig, fair, solidarisk, medmenneskelig, eller empatisk med disse mennesker.

    og kald mig bare syg i potten for det er sgu i virkeligheden hvad vi alle er når vi bliver presset ud til kanten for at beskytte dem vi elsker.. Men ja man kan desværre ikke tale fornuft med de mennesker ..


  • #56   23. maj 2017 "min løsning ville være at tage SAMTLIGE muslimer fra hele Europa, eskortere dem alle tilbage til deres hjemland og lukke ALLE grænser. lad dem udrydde og bombe hinanden, eller lad dem leve med deres egen syge religion.
    ja der vil være mange uskyldige der bliver slået ihjel. Men det vil der sandelig også være hvis vi åbner en krig. "

    Det handler da i den grad om religion, når du skriver at SAMTLIGE muslimer, skal smides ud af Europa.


  • #57   23. maj 2017 Jeg oplever det meget ligesom Aless. Men igen igen, så bor hun ret tæt på hvor jeg ofte kommer samt har familie. Det rammer tæt på, og jeg skal snart bestille flybilletter til Manchester Airport. Det første vi gjorde var at tjekke op på familien, da min svigerfamilie tit går i byen i Manchester samt min svigerinde har en datter som hun nok godt kunne have fundet på at tage med til den koncert. Der er dog ingen i familien der har været i nærheden, heldigvis, og ingen har nævnt det på facebook.

    I det hele taget forstår jeg bare ikke koncepted omkring denne form for terrorisme. De rammer de små folk som i bund og grund ikke har specielt meget magt til at ændre, hvad det nu er islamisk stat vil have ændret. Jeg forstår ikke hvorfor de ikke går efter militære eller politiske mål. De store kanoner går da fint på twitter, face etc og siger at de føler med folket, men det ændrer ingenting.


  • #58   23. maj 2017 guldhesten

    lige præcis ... hele min pointe...

    du kan ikke se forskel...

    for Ali nede fra kiosken som smiler til alle og hjælper de ældre over vejen eller holder døren er muslim og har boet i landet hele livet og er en god og rar fyr. men når han får det opkald så har det ikke længere nogen betydning for han ved han bliver slået ihjel alligevel hvis han ikke gør det. og han bliver en martyr hvis han sprænger sig selv og 50 andre i luften.

    Ismael som er en gammel gubbe på 60 år og sidder henne på jobcenteret og prøver at finde ud af at skrive en ansøgning på dansk . han var i sit gamle land bankdirektør, har 4 børn og en sød kone som gør rent i kantinen på den lokale skole han har aldrig troet på islam eller på selvmord. han er glad og taknemmelig for livet væk fra krigszonen han har været i Danmark i 8 år..

    kan du skelne dem fra hinanden?


  • #59   23. maj 2017 IS har vidst så vidt jeg ved medlemmer af mere end én etnicitet og religion.
    Så hvis en dansker tager ned og kæmper for IS for at være en del af et fælleskab. Tror du ikke det kan lade sig gøre, vil jeg anbefale at læse op på psykologiske studier ang gruppedynamik. Stanford Prison Experiment er bla et godt eksempel på hvordan almindelig mennesker kan krydse uhumane grænser bare fordi man er en del af en gruppe mod en anden gruppe.

    Vil du også sende danskere derned? Eller lukke Danmarks grænser og have et 100% hermetisk lukket samfund?

    Jeg er selv tilhænger af en MEGET stram udlændinge politik og synes at folk der ikke kan opføre sig ordentligt skal sendes tilbage til hvor de kommer fra, og så selvom de bliver "forfulgt" eller whatever. Bare synd. Men at sende ALLE tilbage vil bare gøre mere skade end gavn ...


  • #60   23. maj 2017 sådan havde jeg det også.. lige indtil en god veninde af mig skrev til mig efter episoden i Paris.

    hendes bedste ven var konverteret til Islam året før og var en helt almindelig hvid fyr med hang til fest og farver i weekender som de fleste andre unge i den alder.
    Han var medlem af den terror gruppe og var en af skytterne der skød på folkemængden og blev selv dræbt.

    ingen er hellige hverken konvertitter eller født i troen..

    og det er der min kynisme opstår..


  • #61   23. maj 2017 tja og det spreder sig ...

    profilbillede
  • #62   23. maj 2017 jeg tror at det du henviser til er "sleeper celler". De findes sikkert også i andre dele af verden, det hører vi bare ikke om fordi det sælger ikke.

    Vil du så have de kristne i Nordafrika, tilbage til Europa? Det er de kristne som ikke tror på abort, vil slå folk ihjel pga deres seksualitet og har det fint med at folk dør af AIDS, fordi det er jo i mod guds vilje at bruge en barrieremetode der ville kunne forebygge både sygdomme og graviditeter.

    De lande i Afrika hvor dette er et kæmpe problem, var faktisk nået rigtig langt og på en god måde, indtil os kristne tog ned og besluttede os for at de skulle leve efter VORES måde. Hvad skal der ske med dem?
    Jeg vil egentlig ikke have sådanne mennesker til Danmark eller Europa.

    Der vil jeg egentlig hellere beholde de mennesker der VIL Danmark, også selvom de bibeholder nogle af deres egne traditioner (og her snakker vi ikke børneægteskab, tvangsægteskab og lign... Kan f.eks. Sige at jeg IKKE er assimileret i England på trods af at det er meget lig Danmark. Jeg holder fast i mine danske rødder, men jeg vil stadig gerne England) også selvom de er fra mellemøsten, Asien eller whatever.

    Begynder de derimod at lave ballade, så kyl dem ud. Er der noget som helst der kunne forbinde dem til terror organisationer og planlægning af terror - og her snakker vi noget KONKRET, ikke bare navn, hudfarve eller religion, så kan de blive smidt i isolation på nordpolen for min skyld.

    Smider du dem tilbage og samler alle på et sted, så kan du regne med kollektiv vrede og konsekvens. Så kan du lukke grænserne nok så meget, vrede hævngerige mennsker skal nok finde en vej ...


  • #63   23. maj 2017 øhh jeg er sgu ikke kristen ??
    og der er ingen religion som skal diktere hvad orden er. det skal vores lovgivning og vores ordensmagt som i øvrigt skal vælges af det folk de skal beskytte.

    jeg er fløjthamrende ligeglad med andre lande.. jeg skal ikke bo der.. jeg bor i DANMARK , er DANSKER, taler DANSK og det vil jeg såmænd gerne blive ved med..

    jeg synes det er latterligt at vi tror vi skal bestemme noget som helst nogle andre steder en HER! så nej jeg kan ved gud ikke se hvad vores folk skal der nede eller nogle andre steder for den sags skyld. jeg kan heller ikke se meningen i at vi sender vores soldater i krig for et land som er så ligeglad med os..

    jeg går kun op i mit eget land. hvad folk gør i deres, er ikke mit problem og de må gøre som de vil.


  • #64   23. maj 2017
    .... Hvad har en artikel lige og gøre med ISIS? Der står intet om hvem det var eller hvad de tilhørte - om det er en af de bander med primært hvide medlemmer, det står der ikke.

    Du siger iøvrigt at du ikke gider blande dig i hvad der foregår andre steder end Danmark, men alligevel vil du gerne blande dig i at alle muslimer skal forsvinde ned til dem selv og væk fra Europa.

    Anyways, jeg står sgu af det ræs - jeg er et rigtigt venligt menneske, der for det meste er sober. Men lige her giver jeg fuldstændig op, for jeg har ikke mere pænt og sige.


  • #65   23. maj 2017 Selvfølgelig kan jeg ikke, se på folk om de er Islamister eller ej. Jeg kan heller ikke se om folk er nazister eller ej etc.
    Men nu er det trods alt en meget lille gruppe der er Islamister og jeg nægter at udstøde en hel befolkning, fordi der er nogle få idioter i blandt.

    Folk opfører sig som, om at muslimer er de eneste der nogensinde har udøvet terror....


  • #66   24. maj 2017 Jeg kan så også sige at de eneste der lader til at pege fingre af muslimer herovre nu, er folk der ikke er fra eller ikke bor i Manchester.

    Har ikke hørt en eneste Mancunian pege fingre af muslimer eller kalde for nedlæggelse af hele religioner ...


  • #67   24. maj 2017 Man skal bestemt ikke slå alle over en kam!! Jeg hader generaliseringer! Muslimer har ikke skylden! Det har de radikale syge mennesker der ønsker andre døde pga deres religion og tradition. Jeg har også faktisk lidt ondt af disse mennesker der er så radikale, for nøj hvor er de uvidende og har ikke ret mange brikker at flytte rundt på når de lader sig hjernevaske på denne måde smiley

    Mvh TT


  • #68   24. maj 2017 Jeg tror ikke de er uintelligente. Men jeg tror mange af dem, har haft et svært liv og som de fleste andre unge mennesker, så bliver de tiltrukket af fællesskabet og løfter om en god fremtid. Unge mennesker er generelt nemme at hjernevaske, især hvis de har haft en svær barndom/ungdom.
    Derudover, så tror jeg os at den had mange muslimer møder i det daglige, på internettet etc. er med til at styre dem i en forkert retning.


  • #70   24. maj 2017 Nu er jeg MEGET uenig med A S.
    Men for mig er første skridt mod terror at stoppe med at sige "dem" og "os" i politiske debatter. Det gælder både talsmænd for muslimer i Danmark, og politikkererne.
    Problemet er jo også, at man (som A S også skriver) ikke kan vide hvem det er uden at overvåge befolkningen helt vildt.
    Og hvad med Kundby-pigen. Hun er jo pæredansk?
    Og terror behøver jo heller ikke at ske pga. religion, men kan jo også være politisk motiveret?
    Bare lige nogen af mine tanker...


  • #71   24. maj 2017 Doktor Who:

    Kan du forklare lidt nærmere hvordan du tænker denne skal løses:
    "Så vidt jeg ved fremmes radikalisering og folkevandringer og trangen til at få mange børn ironisk alt sammen af nød og fattigdom.
    Jeg tror at stabilisering af Afrika, Mellemøsten og præventionens fremme vil virke bedre"

    Så vidt jeg ved bor der mange flere millioner mennesker dernede end i vores lille land... Og desuden er Afrika faktisk et frugtbart kontinent, fyldt med naturrigdomme. Hvorfor er det lige at det er så fattigt?

    Og hvordan vil du fremme præventionen i kamp mod religion i Mellemøsten og uvidenhed i Afrika?


  • #72   24. maj 2017 Gitte B:
    Mennesker har ofte en instinktiv trang til at lave børn. Ulogisk nok er den trang stærkere i tid med krig, ufred og nød (hvor ressourcerne mangler.). Måske søger folk kærligheden og nuttetheden ved en babys bløde ansigt, når verden er hård??
    Jeg er ikke sikker på de psykologiske mekanismer, men store fødselsårgange følger gerne efter år med krig mv.

    Hvis man kunne stabilisere Afrika og Mellemøsten, ville der være mindre til at drive trangen til at lave lidt kærlighed og babyer.

    Nogle NGOers driftmidler er betinget af, at de IKKE støtter prævention, kondomer og familie planlægning, fordi de finansieres af kristne organisationer fra fx USA.
    Uden familieplanlægning fødes der mange børn.

    Men en meget stor befolkningstilvækst giver social destabilitet, hvis befolkningen bliver større end fødevare produktionen og hvis der ikke er jobs til folk.

    Det ser vi jo nu.
    Befolkningsoverskudet rejser til Europa, med drømme om jobs og velstand - og får man ikke succes men i stedet kikser lidt, kan ikke finde en kæreste, tilhørsforhold osv - så er det let at blive radikaliseret - for der kan man blive del af en gruppe.
    Og mennesker vil gøre ufattelig meget i loyalitet for den gruppe de tilhører - selv hvis ledelsen er idioter set med fx mine øjne. Jeg tror at det er derfor at "terrorister" er destruktive.
    Vi mennesker er lige så lette at manipulere som vores dyr. Giv en relevant belønning, og de vil gøre alt hvad de kan.
    Tilbud om at høre til i en gruppe er en meget stærk belønning


  • #73   24. maj 2017 Afrika har fantastiske naturressourcer.

    De bliver bare ikke brugt effektiv, pga historiske årsager, hvor europæiske investorer fremmede produktionen af eksportvenlige råvarer til Europa - der er diamantminer på bekostning af effektiv landbrug osv.

    Hvis man brød den tradition ville mange problemer være løst på en gang...


  • #74   25. maj 2017 Jeg synes det er sygt, at der er så mange mennesker der mener, at muslimer = IS. Langt størstedelen er helt almindelig mennesker som du og jeg.

    Man kan sammenligne det med at sige (og JA, det kan man):
    Er alle kristne nordmænd syge i roen, bare fordi Anders Behring satte et par bomber af i Oslo, og derefter udførte en massakre på Utøya i kristendommens navn?
    Er alle tyskere nazister, bare fordi Hitler og hans tilhængere var det?
    Ønsker alle kristne, at KUN kristendommen er til, at alle med anden hudfarve, religion, alt andet end heteroseksuelle osv bør nedlægges, bare fordi KKK gør?

    Svaret er nej.

    Er dem, der galper op om, at muslimer er terrorister, overhovedet klar over hvor mange kristne begår terror - også mod "deres egne"?

    Er det gået dem fuldstændig forbi, med alle de terrorangreb der ikke har noget med IS at gøre?

    Hvad med Adam Lanza, der i 2012 dræbte 27 mennesker (inkl ham selv og hans mor) og sårede 2 mere i det der huskes som Sandy Hook Elementary School shooting?
    Hvad med Dylann Roof, en hvid mand, der under et prayer service lavede en massakre i en "black church" for at blæse til ilden i en krig mellem racer - massakren kendt som Charleston Church Massacre?

    Hvad er det helt præcist, der gør, at så mange er imod lige præcis muslimerne?

    Er det fordi de ikke spiser gris? Det gør jøder heller ikke. Indere spiser ikke ko.
    Er det fordi mange går med tørklæde? For det gjorde de kristne nomader også. Der er desuden mange muslimske kvinder der ikke går med tørklæde, FYI.
    Er det fordi de beder flere gange om dagen? For det kan jeg så fortælle, at der OGSÅ er mange muslimer der IKKE gør.

    "De vil konvertere alle til deres tro" HVORDAN VAR DET NU LIGE KRISTENDOMMEN BLEV SPREDT? Når ja, det var rigtigt. Den blev påtvunget.

    Ved I hvad muslimer i Manchester gjorde efter bombningen til koncerten? De hjalp til med at få folk i sikkerhed. Muslimske taxa chauffører slukkede deres taxametre og kørte folk hjem i sikkerhed for deres egen regning.

    Det er fuldstændig hul i hovedet, at gå imod en race eller en religion, bare fordi enkelte individer har tabt hovedet. Gå imod de enkelte individer i stedet.

    Og bare lige for at få det på det rene, så holder jeg hverken med den ene eller den anden religion. Jeg synes religion generelt er noget opreklameret pis, men folk skal have lov at tro på hvad de nu engang har lyst til i fred og ro.


  • #75   25. maj 2017 Nu er der heldigvis ikke ret mange i denne tråd der taler om at det er muslimer der er forfærdelige og er årsagen smiley

    Mvh TT


  • #76   25. maj 2017 Nej, men det er et ret generelt syn gennem Europa og USA specielt.

  • #77   25. maj 2017 Det er så ikke okay! Der findes røvhuller indenfor alle folkeslag, INGEN er bedre end andre!

    Mvh TT


  • #78   25. maj 2017 Vil igen gerne påpege at der rent faktisk ikke eksisterere dette had til muslimer i Manchester. Har boet her i 2 år nu, været involveret i forskellige brancher og studerer på et universitet med over 22.000 studerende tilknyttede. Der er både kristne, jødiske og muslimske organisationer på campus - ikke én eneste gang har jeg oplevet nogle fra Manchester sige at det her kunne være undgået hvis muslimer blev kylet ud.

    Hele den debat med muslimer er folk udenfor Manchester og faktisk mest af alt uden for England der er et VELFUNGERENDE multiculturalt samfund. Er der ting herovre der ikke fungerere i forbindelse med minoriteter og immigranter? Ja, det er der helt sikkert, men der var ingen fra Manchester der begyndte at pege fingre af muslimer efter eksplosionerne. Det er folk fra udlandet eller andre dele af England, sjovt nok går størstedelen af Mancunians ud og tager afstand fra at blame muslimer, men hører man noget om det i medierne? Næh.

    Blev faktisk helt pinlig da jeg så alle kommentarerne til de engelske aviser og så derefter over til de danske + danske politikkeres. Det var direkte flovt!!
    Vil til gengæld også gerne give de danskere der har kommenteret, at der lader til at være mere udtalte problemer med det i Danmark end i Manchester. Men stadig, Manchester fungerer ganske udemærket med mere end én etnicitet, hudfarve og religion. Folk er til gengæld jævnt sure over at vi har et terrorangreb heroppe, og så sender man ekstra beskyttelse til London i stedet for at holde det heroppe indtil man er sikker på at de har fanget det resterende netværk ...


  • #79   25. maj 2017 Jeg er rigtig glad for at høre, at man i Manchester ser noget mere roligt på det. Det er lige netop sådan det burde være alle steder.

    Men ja, som jeg skrev, så er det desværre en ærgerlig tendens der generelt er at finde i langt det meste af Europa og USA, at det skal være "dem vs os", når der i virkeligheden ikke er nogen reel forskel på hvordan man ser ud og hvad man tror på, når man er i samme båd når det kommer til stykket. Vi lider alle sammen under terror, lige meget hvilken tro og etnicitet vi har.


  • #80   25. maj 2017 Ja vi gør, derfor mener jeg også at der burde være en form for sanktioner eller ekstra sikkerhed ift at få opholdstilladelse o.l. For hvordan skal vi ellers få beskyttet os.
    Det er ikke SÅ slemt endnu, men vi skulle helst ikke ende der hvor vi bliver bange for at sende vores børn til koncerter og andre store arrangementer.

    Mvh TT


  • #81   25. maj 2017 Team Tindur
    Problemet er jo bare, at det er sindssygt svært at vide hvem det er der har planer om terror. Man kan jo ikke bare sige "vi tror du kunne finde på det", der skal jo være tydelige beviser før man kan smide nogen ud.


  • #82   25. maj 2017 Vi ved jo godt at der er mange organisationer der bliver overvåget af diverse.. Så når disse ved at feks Hans Hansen har meget med feks IS at gøre, så bliver Hans Hansen bedt om at forlade landet... Man skal ikke gøre det vanskeligere end hvad det er..
    Dette vil også gøre at man tænker sig en ekstra gang om ift at ønske at risikere et godt liv og samvær og tryghed med familien i feks Belgien kontra at vælge at kæmpe for psykopater..
    Der er simpelthen nødt til at blive noget man mister hvis man vælger at tage de forkerte/dårlige valg.

    Mvh TT


  • #83   25. maj 2017 Men hvor meget må man overvåge befolkningen. For det behøver jo ikke nødvendigvis at være flygtninge. Det kan jo være folk der allerede bor her.
    Så er man nødt til at overvåge befolkningen, men hvor meget må man det


  • #84   25. maj 2017 Der tænker jeg de der allerede gør det har fuldstændig styr på. Og I de store byer er der jo overvågning på hvert et gadehjørne... smiley

    Mvh TT


  • #85   25. maj 2017 Det jeg synes er det største problem er at rigtig ofte er terroristen allerede i politiets søgelys. De overvåger jo dem de mistænker har tilknytning eller lign. til Islamisk stat.

    Man må kunne gøre noget, inden de når at sprænge en bombe og jeg synes egentligt at det ville være helt ok, at smide folk ud ( såfrem de ikke har dansk statsborgerskab) så snart der er tegn på sympati med IS


  • Louise
    Louise Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 31 Emner: 2 Svar: 8
    #86   26. maj 2017 #35 "Al Capone var skyld i millioner menneskers død men han hyldes som en helt fordi han skaffede et system politiet kunne holde øje med." - Det var godt nok lidt flere mennesker, end jeg troede. Og jeg har endda set "The Untouchables" smiley

  • #87   28. maj 2017 Jeg færdes som jeg altid har gjort, men må da indrømme at hver gang man hører noget i TV'et, føler jeg en vis frygt for at det ligesågodt kunne have været mig det var gået udover. Men jeg nægter at lade dem få mig til at føle mig bange for at færdes rundt i mit eget land, for jeg tror på det er det de ønsker. De ønsker at vi bliver bange for dem. Om dette "problem" kan løses tvivler jeg desværre ret hårdt på, for uanset hvordan vi vælger at bekæmpe det på, tror jeg på der vil opstå en form for krig.


Kommentér på:
Terror angreb, Islamisk Stat og konsekvens.

Annonce