{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.110 visninger | Oprettet:

Fedekur til hund {{forumTopicSubject}}

Vi har fået en ''ny'' hund.
Han er schæferblanding
Han er meget tynd.
Ringer til dyrelæge imorgen, for ormepiller og tjek.

Men tænker, at vi bliver nød til at ændre hans foder.
Hvad kan vi tilføje, for at give lidt skub i vægtøgning?

Har hørt noget om:
Smeltet svinefedt
Gedemælk
Leverpostej


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fedekur til hund
  • #1   23. maj 2017 Måske hvalpefoder? smiley

  • #2   23. maj 2017 Ingen leverposteg for meget salt, kan de ikke tåle. Du kan købe foder der lavet til meget aktive hunde som feder mere. Og evt vådfoder oven i.

  • #3   23. maj 2017 Barf smiley

  • #4   23. maj 2017 Jeg vil helt klart anbefale dig, enten at give den noget hvalpefoder eller noget til en aktiv hund, da der er mere fedt i smiley

    Og noget duo olie oveni foderet

    Også skal det selvfølgelig være noget ordentligt kvalitetsfoder smiley

    Held og lykke med det


  • #5   23. maj 2017 Find ud af hvad den fik før.

    Jeg ville selv foretrække at skifte gradvist, så omgivelser, mennesker og alt andet ikke ændres samtidig.

    Især hvis du skifter til foder, som er meget kraftigere

    Hvalpefoder er energitæt.
    Der findes "active" varianter af de fleste mærker.
    Jeg hælder fiskeolie over min hunds foder - fordi hun er en kræsen skid og det lokker hendes appetit frem, og da det er ren olie er det jo energitæt.
    Er den nye hund lidt kræsen, ville jeg være politisk ukorrekt og blande noget i det. Alt fra kogt kylling til tunvand til... Hvad du nu ellers har.

    Jeg ville ikke skifte til barf, især ikke samtidigt med alt andet. Der kan godt slå hundemaver lidt ud, selvom det kan være sjovere at æde end tørkost.
    Hunde elsker også gnaveben mv - men selvom det også kan lokke den til at æde mellemmåltider, så giver gnaveben hård mave.

    Men, hvis du ændrer det dom hos den gamle ejer holdt ham tynd, så tager han sikkert på af sig selv.
    Så, det haster jo ikke.
    Jeg tror, at jeg selv bare ville give det foder man vil give fremover med fiskeolie over


  • #6   23. maj 2017 Der findes nogle gode foder, hvor der er ekstra energi i.
    Alternativt kan du købe noget fedt fra en barfforhandler og tilsætte til alm foder.

    Men pas på med pludselig at give for meget fedt. Det kan give en betændt bugspytkirtel, hvilket kan være livstruende.
    Hellere en langsom opfedning.

    Vil ikke anbefale hvalpefoder. Forkert sammensætning til voksen hund. Heller et aktivfoder smiley


  • #7   23. maj 2017 Han skulle eftersigende have fået arion(hedder det måske) hvalpefoder.

  • #8   23. maj 2017 Hvor gammel er den ?

  • #9   23. maj 2017 Det var det vi fik med.
    Tak for jeres svar, har lidt at gå ud fra smiley


  • #10   23. maj 2017 Vores anden hun får dette:
    https://www.lidl.de/de/orlando-gourmet-hundenahrung-adult/p168924


    Hun har altid fået det samme mærke, og æder med velbehag, får lidt menneskemad hvis der er overskud fra madpakker osv, men ikke hver dag. Hun er fin blank, lidt til den tykke kan, men er heller ikke den mest aktive hund.



  • #11   23. maj 2017 Han er 5 år gammel

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #12   24. maj 2017 hvilket foder får hunden?

  • #14   24. maj 2017 Therese - Arion er et meget populært mærke da der er et forholdsvist stort kød/protein indhold i foderet, så vidt jeg husker. Jeg brugte det selv til min gamle hund, men skiftede da hun ikke fungerede på det. Hun var tynd og pelsen underlig.

    Jeg prøvede mange mærker før jeg fandt noget der fungerede for hende. Mange vil mene at det bedste foder er det uden korn i og med meget protein, men det er ikke alle det fungerer for.

    Jeg vil anbefale dig at gå ned i en dyrehandel i nærheden, hvor du har mulighed for at få pengene igen, hvis din hund ikke fungere på foderet, ellers bliver det hurtigt en meget dyr affære. Jeg går selvfølgelig ind for så få foderskift som muligt, men man kan jo være nødsaget til at skifte flere gange, hvis man ikke lige rammer rigtigt første gang.

    Mærker jeg absolut vil anbefale man holder sig fra er bla. pedigree pal, og diverse meget billige fodermærker såsom coops eget mærke, multifit fra maxizoo og den slags. Dog har jeg set flere hunde fungere fint på Select Gold som er maxizoos eget mærke.

    Jeg har selv været glad for bla Kingsmoor, men igen er det jo ikke sikkert at det er noget der fungerer for din hund.


  • #15   24. maj 2017 Et tjek hos dyrlæge er et godt sted at starte smiley

    En hund der lige er flyttet er ofte "urolig", måske ikke synligt, men den er mere på "vagt".
    Så ro på den daglige rutine, ikke for meget leg, da det evt kan hidse hunden for meget op.

    Flere små måltider er en mulighed, mine får fast mad 2 gange dagligt.

    Vores hunde fordres med Basic fra Henne Pet Food, det kan fåes i flere varianter.
    Vi overtog sidste år en 3 års hanhund lige efter endt jagtsæson = en lidt tynd hund, men I turbo form. Han komme over på Bacis og hurtigt blev han lidt mere fyldig, men endnu bedre blev hans pels rigtig flot blank og ikke fedtet, som den var.

    Vi har brugt Henne produkter i omkrig 15-18 år og ser ingen grund til at skifte.

    PS. vores hunde er korthårede hønsehunde.


  • #16   24. maj 2017 Lige et billede

    profilbillede
  • #17   24. maj 2017 Og et mere smiley

    profilbillede
  • #19   24. maj 2017 Mener det er får-mave eller noget inden stil som man giver tynde hunde

  • #20   24. maj 2017 Han skulle være schæfer og bjørne hund.
    Man kan mærke både hofter og ribben. smiley


  • #21   24. maj 2017 Ovenfra

    profilbillede
  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #22   24. maj 2017 drop alle de der discout fodre, og find et foder med en ordentligt procent ren kød. så tager det ikke lang tid før at den vil stige i vægt smiley

    evt. opret et emne på hundegalleri, der er nogle brugere der inde spm er super skarpe inden for foder.


  • #23   24. maj 2017 Den skal da ikke fedes op?

  • #26   1. jun 2017 Lex idag
    Ovenfra
    Øverste er før
    Nederst idag


    profilbillede
  • #27   1. jun 2017 Har ikke læst de andre indlæg smiley men jeg anbefaler at tilsætte lakse olie i hvalpe foderet. En hvalp skal også have et rigtig godt foder at vokse på, så det kan betale sig at bruge lidt penge på rigtig godt foder nu, også kan man købe billigere alternativer senere. Jeg kan varmt anbefale Royal Canin hvalpefoder til store racer. Og så kan du tilsætte Lakseolie for ekstra huld smiley

    Mvh TT


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #28   1. jun 2017 tram tindur: en hund på 5, skal ds bestemt ikke have hvalpefoder??

    og royal canin er ikke just et særlig godt foder, det er bare over hypet


  • #29   1. jun 2017 Kunne ikke læse hunden var 5 år smiley troede den var hvalp... Så nej det skal den ikke.
    Vi har haft rigtig god erfaring med det foder.
    Mindre gode erfaringer med Arion..

    Mvh TT


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #30   1. jun 2017 team tindur: læs foderets indhold..

    det er vidst sbegtænset hvad det har med godt foder at gørr smiley


  • #31   1. jun 2017 Vel jeg har haft en veterinær sygeplejerske der anbefalede det foder (og nej hun havde intet med det at gøre) da vores var hvalp for 7 år siden. Om der er noget anderledes nu skal jeg ikke sige. Og det kan være lige meget for mit vedkommende. Vi havde en sund, rask og energisk hvalp med godt huld, blank pels og god afføring på det foder. Det er hvad jeg forholder mig til.

    Mvh TT


  • #32   1. jun 2017 Pænere før. En hund skal hav talje. Den skal ikke gå ud i et fra for til bagpart

  • #33   1. jun 2017 Turbohesten : det kan godt være, men man skal ihvertfald ikke kunne tælle og se ribben, og hofter.

    Jeg fodrer ikke, og kommer aldrig til at fodre med royal canin. Vi er gået fra hvalpefoderet, da jeg egentlig ikke synes om arion.
    Vi fodrer med et foder med 26 % kød, og så får han normalt fiskeolie. ~
    Man kan købe alverdens foder, men hvis ikke hunden får den mængde den skal, er det klart at den taber sig. Nu får han målt og vejet foderet.


  • #34   1. jun 2017 De må gerne kunne anes smiley

  • #35   1. jun 2017 Anes, men ikke tælles

Kommentér på:
Fedekur til hund

Annonce