{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
867 visninger | Oprettet:

Mange ekstra lektioner {{forumTopicSubject}}

Hej HG.
Jeg er ved at tage mit kørekort, og har nu fået 9 ekstra lektioner udover de 16 obligatoriske.
Det er ret irriterende, for det er jo ikke billigt.
Er der andre der også har haft så mange? For jeg forstår virkelig ikke hvorfor jeg skal have så mange. Men nu var jeg så også så uheldig at have en dårlig kørelærer til mine 16 obligatoriske.
Men er jeg den eneste der skal have så mange?
Tror mindst at jeg skal have 3-4 mere smiley
Kan godt køre, men mangler mere overblik, mere orientering osv.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mange ekstra lektioner
  • #1   23. jun 2017 Nu har jeg ikke selv kørekort, men man lærer jo i forskelligt tempo. Min storesøster har lige taget kørekort, og hun skulle også have en del ekstra timer, men jeg ved ikke hvor mange...

  • #2   23. jun 2017
    Jeg fik så mange ekstra at min kørerlærer fik medlidenhed med mig og gav rabat ;o). Tror det endte i en 16-18 mit kørekort.


  • #4   23. jun 2017 Krikken: okay så er jeg ikke den eneste smiley det er godt at vide smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #5   23. jun 2017 hvis du mangler overblik og orientering, så er det derfor.

    så må det være fordi at kørerlæren vurdere at du ikke er sikker npk til at kunne komme til kørerprøve


  • #6   23. jun 2017 AMT: det ved jeg godt, men det er bare irriterende at jeg skal have så mange ekstra... men det er jo heldigvis kun en gang i livet man tager kørekort...

  • #7   24. jun 2017 Nogle har kørt i alt med en motor, siden de kunne gå.
    For dem er de lovpligtige timer overkill.

    For andre er bilkørsel fagre nye verden, og så har man brug for mere.
    Selvfølgelig er det irriterende at betale for flere timer end gennemsnittet, men fred være med det.

    Kørelæreren er sikkert irriterende, hvis du i bilen lærer noget, som er helt nyt. Det er normalt at blive irriteret på enhver som presser på. Men den rigtige mængde pres gør at man bevæger sig hurtigst muligt.


  • #8   24. jun 2017 Jeg mener jeg var oppe omkring de 10 ekstra køretimer. Det tog min kørelærer en måned at overbevise mig om at jeg nok skulle bestå køreprøven, så det var mest fordi jeg selv var usikker på, om jeg var god nok. (rigtig nok, så bestod jeg i første forsøg og uden anmærkninger, men den var dælme svær at tro på inden jeg skulle op smiley )

    Men ja.. Det blev en super dyr omgang, men jeg er alligevel glad for at have fået "mange" ekstra køretimer - det gjorde mig mere sikker på, at jeg godt kunne, hvilket helt naturligt førte til, at jeg bedre kunne trække vejret og tænke klart under køreprøven, så i længden kunne det jo godt betale sig smiley


  • #9   24. jun 2017 Det er nogle der har flere, har hørt om en med 200 timer - jeg havde nok givet op.
    "men det er jo heldigvis kun en gang i livet man tager kørekort... " Det var godt nok noget af en påstand!
    Et kørekort er kun til lånes, det ka forsvinde før du aner det.

    Jeg synes selv de 16 var rigeligt.


  • #10   24. jun 2017 Dengang jeg startede på mit kørekort så var jeg på hold med en der var godt voksen og jeg syntes han kørte rigtig godt kontra mig.. Dette sagde jeg i bilen til de hvor min kørelærer sagde at han godt kunne styre bilen, men han kunne overhovedet ikke læse trafikken, så derfor havde han dumpet og måtte have ekstra timer..
    Jeg havde heldigvis kun de obligatoriske timer der var 13 dengang. Da jeg havde kørt en del før jeg tog kørekort.. smiley

    Mvh TT


  • #11   24. jun 2017 Jeg er en af dem der har kørt i traktor siden jeg træde koblingen ned selvom jeg skulle stå op for at kunne nå.
    Og som der bliver sagt, så var de 16 timer rigeligt. Men man lærer i forskelligt tempo og hvis du mangler overblik så er det simpelthen for farligt at komme alene ud i trafikken endnu..


  • #12   24. jun 2017 Hvis kørelæreren siger ekstra timer er der nok en grund - hvorfor mener du ikke det var en god kørelærer de første obligatoriske timer?
    Ingen ekstra timer her. Syntes til gengæld de sidste timer var spild af tid.
    Og enig med Sorte Slyngel - det er ikke bare noget som skal overstås og så har man det!


  • #13   24. jun 2017 på mit hold havde alle ekstra timer, det var dog meget forskelligt hvor mange..

    jeg selv havde 2 ekstra timer og bestod i første hug..

    andre blev vurderet klar efter 2 ekstra men dumpede og måtte tage flere ekstra og sådan.. så vil tro nogen nåede op på en 6-8 ekstra timer før de bestod..


  • #14   24. jun 2017 Jeg havde det samme, da jeg var 18. Og utallige fejl i teori også. Valgte at droppe det, og smide pengene ud af vinduet. 11000 kr.
    Her for to år siden, (4år senere) blev jeg nød til at hoppe på hesten igen, og her havde jeg kun de lovpligtige, dog bestod jeg først teori prøven 2' gang.
    Motorsagkyndig, havde jeg en god snak med under hele turen, om hvor nervøs jeg var, og hvordan det hele gik første gang jeg tog det.
    Og da vi stoppede, sagde han ''gode kørelærer er en mangelvare....... men hvad er dit problem?? Du kører som ingen andre, der er langt imellem ihvertfald. Tillykke therese, du har bestået''

    Så tænker simpelthen, at jeg havde behov for ro, og sætte mig ned, se mine fejl, og bede min kørelære om at tage hensyn til mig.


  • #15   24. jun 2017 Tak for svar allesammen smiley

  • #16   24. jun 2017 Havde 9 eller 10 ekstra - men bestod derimod både teori og kørsel ved første forsøg smiley

  • #17   25. jun 2017 Jeg fik selv en del ekstra timer, fordi jeg var så usikker og nervøs, at jeg kom til at begå mange små fejl smiley

Kommentér på:
Mange ekstra lektioner

Annonce