{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
580 visninger | Oprettet:

Tine S
Tine S
Tilmeldt:
18. sep 2017
Følger: 12 Emner: 1 Svar: 5

Investere i? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen,

Mig og min kæreste står i den situation at vi skal til og have et barn.

Derfor skal man jo også til at tænke over fremtiden, og vi har besluttet os for at investere fremover. Vi er henholdsvis 28 og 26 år, så relativt unge og derfor har vi god tid til at spare op i.

Mig og min kæreste kan lægge 2000 til side hver måned udover forbrug. Er det nok syntes ? Har andre af jer brugt crowdlending eller andet?? Månedsopsparingen hos nordnet er jo også en mulighed, dog er jeg ikke glad for aktier da det er alt for usikkert.

Det eneste jeg kan finde om danskere der bruger crowdlending er ham her http://stabilokonomi.dk/anmeldelse-af-mintos-com/ som investere i crowdlending som jeg aldrig har hørt om før. Men det virker jo faktisk til at være 100% sikkert stort set?

Eller er der andre alternativer i bruger herinde, hvis man er en lidt forsigtig kommende investor? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Investere i?
  • Tine S
    Tine S Tilmeldt:
    sep 2017

    Følger: 12 Emner: 1 Svar: 5
    #1   18. sep 2017 Hvis i selv investere i noget, må i også meget gerne komme med forslag smiley Kunne være fedt at se om andre også hygge investere, og hvad i investere i smiley

  • #2   18. sep 2017 Hvad spare i op til?

    Vi har bare en bankkonto, hvor vi sætter pengene ind på, hvorfra vi så tager dem til større renoveringer af vores gård.

    Det næste skridt er at få gården betalt. Så når vi har et større beløb stående, er planen at vi laver ekstra ordinær afdrag på vores lån, således vi hurtigere bliver gældsfri.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #3   18. sep 2017 er dette ikke skjult reklame? for at få folkind på siden og blive fristet?

    men nej, jeg/vi investerer ikke. vi har almindelige opsparings konti i banken, og gode forsikringer.

    også har jeg nogle aktier, men dem fik jeg gratis ved mit gamle arbejde. Venter bare på at de bliver låst op, så jeg kan komme af med dem, og få pengene for dem.


  • #4   18. sep 2017 hvis man investerer i aktier/obligationer igennem en investeringsforening (feks via sin bank) kan man selv vælge hvor risikovillig man vil være. Jo større risiko jo større kan afkastet typisk blive og omvendt bliver afkastet mindre ved mindre risikovillighed.
    Dette kan investeringsrådgiverne i jeres bank fortælle jer meget mere om.
    Man skal vurdere hvor længe man vil/kan binde pengene osv. inden man investerer men typisk skal man op på ca. 5-10 år hvis man investerer i aktier/obligationer.

    mvh Ponymor


  • Tine S
    Tine S Tilmeldt:
    sep 2017

    Følger: 12 Emner: 1 Svar: 5
    #5   18. sep 2017 Dorte C
    Vi spare op til hus lige nu, så vi kan undgå at tage et så stort banklån når den tid kommer.
    Faktisk præcist som jer, ønsker vi at afdrage så hurtigt som muligt på gæld.

    AMT
    Hvad er skjult reklame? smiley
    Med hensyn til opsparingen i banken, får i nogle høje renter i banken? Jeg syntes ikke rigtigt vi får nogle.

    Distrektsmester i dresur:
    God ide at tage et møde med vores rådgiver i banken. Vi regner med at købe hus om cirka 5 år, så det passer noget meget godt med lang tidshorisont.


  • #7   18. sep 2017 virker som skjult reklame...

  • #8   18. sep 2017 Jeg tænker lidt 2000 om måneden, det er 24.000 på et år. Det er ikke voldsomt meget, når vi snakker investeringer. Der er gebyr, gebyr og gebyrer forbundet med at købe og sælge værdipapirer. så i min verden skal man have et vidst beløb, inden man indlader sig.

    f.eks. så koster det os ca. 1000 bare i gebyrer hver gang vi skal lave et ekstra ordinært afdrag på vores realkredit løn. Der skal være en større slat penge, ellers kan det ikke betale sig.

    Men hvis det er til et hus, og i vil spare 2000 kr. på om måneden, for at kunne undgå banklån. Det vil være 120.000 kr. på 5 år.

    Men i de 5 år, har i så ikke betalt en husleje der hvor i bor nu? Hvorfor ikke købe tidligere, og bruge de penge i nu betaler i husleje som afdrag på jeres hus. De penge man betaler i husleje, ser man jo aldrig igen. Hvorimod de penge man afdrager på eget hus, får man igen, når man sælger huset.


  • Tine S
    Tine S Tilmeldt:
    sep 2017

    Følger: 12 Emner: 1 Svar: 5
    #9   18. sep 2017 Dorthe C
    Det er selvfølgelig rigtigt. Det bliver ikke til så meget, men vi håber at kunne spare mere op i fremtiden.

    Vi har allerede købt vores lejlighed, for du har helt ret. Var vi i en leje lejlighed så var det klart det vi skulle.

    Hvis man så 1-2 gange om året smider penge i noget investering, så kunne det måske bedre betale sig?

    Hvormeget mener du man bør starte med?


  • #10   18. sep 2017 Det må du spørger din investerings rådgiver efter. Der er for mange år siden, jeg blev uddannet i økonomi, og har ikke brugt den gren siden.

    Dog skal du også være obs på. At har du pengene bundet i værdipapirer er du ret afhængig af kursen, den dag du ønsker at sælge. Og er kursen lav, ja så taber du penge.


  • #11   19. sep 2017 Har overhovedet ingen forstand på investeringer, så det er banken der ordner det. smiley Kører med medium risiko.. smiley

  • Tine S
    Tine S Tilmeldt:
    sep 2017

    Følger: 12 Emner: 1 Svar: 5
    #12   19. sep 2017 Jeg kontakter min bank idag og prøve at snakke med dem. Tak for jeres svar smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #13   19. sep 2017 hvorfor opretter man en bruger på et hestegalleri for at spørge om investeringer??

  • Tine S
    Tine S Tilmeldt:
    sep 2017

    Følger: 12 Emner: 1 Svar: 5
    #14   19. sep 2017 AMT:
    Jeg kender ikke rigtigt andre forumer, og jeg har selv reddet meget da jeg var yngre, så kender det fra gamle dage smiley


  • #15   19. sep 2017 Min kæreste og jeg, stod i samme situation.
    Vi har valgt at købe hus, og vi sidder for 7000kr hver tredje måned.
    Vi har så valgt at købe et håndværker projekt, da min kæreste er tømrer.
    Men uanset hvad er det faktisk næsten altid billigere at købe hus frem for leje, og det er i sig selv en god "investering" .
    Jeg ville måske vende det med min rådgiver, og se på mulighederne, tror ikke boligpriserne bliver lavere end de er nu.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #16   19. sep 2017 therese: hvorfor er det billigere at eje end at leje? (hvis vi nu ser på de faktiske udgifter)

  • #17   19. sep 2017 Jeg siger ikke at det ER, men i de fleste tilfælde er det.
    Nu bruger jeg mig selv som eksempel, selvom det nok er bedre at bruge et hvor det ikke er et håndværker-hus.
    Vi har 210 m2 bolig, med hele 1 sal som ikke er udnyttet. Vi har 7000 m2 grund, 1 km til indkøb og institution, 3 km til tog, bus ved døren.
    Vi gav 265.000 for huset, og vi giver 2500 pr mdr, det er inkl. Renovation, skorstensfejer, ejendomsskatter, og renter på lånet. Vi har brugt ca 100.000 i renovering det sidste år, og boligensværdi er steget med ca. 450.000kr
    Hvis ikke vi har gjort, som vi har gjort , så var alternativet en 3 eller 4 værelset lejlighed, på ca 100 m2 , uden have til 5000 plus forbrug. Jeg synes da, at vi bor billigere. Og de penge vi betaler, går til et hus, vi selv ejer.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #18   19. sep 2017 tak for din forklaring smiley det giver mere mening, især for mig der aldrig kommer til at eje et hus smiley så er det svært at sætte sig ind i. (og når man bor i en by, hvor et hus på 100 kvm som mangler gennemgribende modanisering og nyt tag snildt koster 700.000+) smiley

  • #19   19. sep 2017 Ja, det handler jo også lidt om hvor man ønsker at placere sig. Nu er vi i udkants Danmark, men selvfølgelig er det noget dyrere i de store byer.
    Jeg troede næsten at det var hver mand drøm at have eget hus smiley


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #20   19. sep 2017 therese: vi bor ikke engang i en stor by smiley

    tror også at det er en hver mands drøm, vi har bare fundet rækkehuset, som bare er alt hvad vi ønsker, ligger perfekt, og er indrettet lige som vi kan lide det. smiley


  • #21   19. sep 2017 Så er det jo også perfekt , hvis det er lige som man kan lide det smiley

Kommentér på:
Investere i?

Annonce