{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
703 visninger | Oprettet:

Feber og restitution.. {{forumTopicSubject}}

Hej Hg.
Ja det her er første gang i mit liv jeg har været syg med feber i 3 dage. Og som sikkert nogle andre, så har jeg ikke den "luksus" at jeg bare kan ligge syg og slappe af. Nu siger jo lægerne at man skal slappe af, for hvis man ikke gør dette tager det længere tid at blive rask.. Men der er jo også den der med at man skal svede feberen/bakterierne ud(det var der i hvert fald engang, har ikke hørt noget om ændring på det punkt)
Så jeg tænker.. Hvor meget skade kan det gøre at jeg laver det stald arbejde jeg er nødt til? Ja det er hårdt og jeg sveder, men jeg tager det med ro..
Nogle der ved noget på området? smiley

Mvh TT


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Feber og restitution..
  • #1   15. nov 2017 Det værste der burde kunne ske er netop, at det tager længere tid for dig at blive rask. Jo mere energi du bruger ude af sengen = jo mindre energi har din krop til rådighed til at komme sig.

    Drik en masse væske, og hold pauser hvis du absolut vil i stalden smiley


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #2   15. nov 2017 Feberen kommer fordi at den bekæmper den virus/bakterie som du har i kroppen.

    er du mega skidt, og virkelig intet kan, så bliv liggende. er du egentligt frisk nok, men bare lidt feberramt, men uden at være videre påvirket, så gå ud og orden stalden.


  • #3   15. nov 2017 Luk øjnene, lad være med at læse her men lyt til din krop.

    Har du energi til at fodre heste, mv, så gør det.

    Man bliver ikke rask af at lægge i en seng. Traditionen med at lægge sig kommer fra dengang man ikke havde råd til at holde rummene varme om dagen, så hvis man ikke holdt sig varm ved fysisk aktivitet måtte man putte under en dyne.
    - Du må gerne gøre hvad du kan.
    Du skal bare lade være med at presse dig hårdt.

    -og ring til egen læge i morgen, hvis du ikke har bedring.


  • #4   15. nov 2017 Jeg har selv altid haft godt af staldarbehdet også på trods af drivende sved og udmattelse efter kort tid.
    Men jeg har kun ordnet bokse og gjort klar, så er jeg taget hjem under dynen, hvis ikke et smut i varmt bad også ellers lagt og svedt sygdommen ud og jeg er altid blevet rask på 3 dagen, som det seneste. smiley


  • #5   15. nov 2017 Liva og AMT - Jeg har ikke noget valg.. Jeg er nødt til at gå ud i stalden og sørge for dyrene, har ingen der kan gøre det. Lige meget hvor skidt jeg har det.. De mest nødvendige ting bliver gjort, men det er hårdt og tager lang tid.. smiley

    Mvh TT


  • #6   15. nov 2017 Så er stedet korrekte og gøre, men tag vand med ud og hold mange pauser, evt tag lidt frugt med til at tilføje lidt energi undervejs. Aner ikke hvor mange heste du har og skulle ordne, men sæt ynglings musik på også klø på, så du selv kan holde til det. Man kan også besvime af udmattelse og der skal du ikke ud, det har jeg været udsat for og det forlængede mit sygdom med 3 dage. smiley ??:D

  • #7   15. nov 2017 Hold dig i så meget ro du kan, og så ville jeg nok ikke gå efter at svede det ud. Det har aldrig virket på mig, og med feber bør man heller ikke blive alt for varm da de ikke gør det bedre og kan gøre det værre smiley

  • #8   15. nov 2017 Som voksne er det tit at vi ikke har den luksus bare at kunne ligge hele dagen på sofaen, bare fordi vi er syge.

    Når jeg er syg, så er jeg nødt til at muge ud og give foder, for der er ikke andre til det. Jeg er nødt til at handle mad ind - ellers får vi ikke noget at spise osv.

    Gør de ting du er nødt til, men lad resten ligge = orden stalden hvis der ikke er nogen der kan gøre det for dig, men lad f.eks være med at træne heste.


  • #9   15. nov 2017 Dingle - nej ingen træning, kun det nødvendigste.. Ingen rengøring.. Intet der ikke kan vente til jeg er rask/min mand kommer hjem.

    Mvh TT


  • #10   15. nov 2017 Det der med at svede sygdommen ud er en skrøne Det samme med at svede tømmermænd ud.
    Gør de ting du bliver nød til og hvil dig når du kan og drik godt med væske. Jeg tror det er de færreste voksne der kan sætte livet helt på standby pga. sygdom.


  • #12   15. nov 2017 Jeg har næsten lige læst en artikel hvor en læge forklarer, at kroppen er længere tid om at bekæmpe sygdommen hvis man bruger energi på alt for meget andet. Kroppen arbejder hårdt under sygdom, og jo mere energi der kan sættes ind mod selve sygdommen, jo hurtigere går det.

  • #13   15. nov 2017 Men et godt råd er at drikke eller spise en masse rød peber, ingefær og appelsin - det holder mig fri fra sygdom og jeg plejer også altid at blive syg på denne tid. Alle mine veninder har været syge, men er er sluppet smiley

  • #14   15. nov 2017 LM - Jeg har altid kunne prale af at jeg næsten aldrig var syg, har ikke haft sygedage fra arbejdet på rigtig mange år.. Jeg plejer at spise hvidløg og chilli næsten hver dag. Men i år er der vidst noget galt for jeg har været rigtig meget sløj, især her i efteråret smiley også har jeg også fået en eller anden form for gigt (skal til videre udredning) så det tynger også.. smiley
    Jeg må vel bare indse at jeg er ved at ældres..
    Men jeg SKAL holde til at ride til jeg er 75år.. Så jeg må bare klø på smiley

    Mvh TT


  • #15   15. nov 2017 Altså min mor er næsten 20 år ældre end dig og hun er aldrig syg og har også redet indtil her for nylig, og rider stadig når hun når det. Så fordi man bliver ældre skal ikke være en undskyldning for at blive syg, bare fortsæt den gode livsstil så skal det nok gå godt smiley

  • #17   15. nov 2017 Det biologiske:
    Dit immunforsvar består af et ydre og et indre forsvar. Det ydre er hud, hår, næse øjne osv.
    Det indre er mave syre, og celler.
    Cellerne er makrofager, T-celler og B-celler.
    T celler er dem der genkender virus og akterier, samt dem der giver besked til Bceller, og så er de dræberceller.
    Alt foregår ved, at en makrofag opfanger virus, og giver t celler besked. T cellerne aktiverer b celler, som ved hjælp af c vitaminer danner antistof, og smadrer virus. T cellerne dræber virus, og makrofager æder de døde celler.
    Meeeget kort beskrevet.
    Men hvis du skal hjælpe dit immunforsvar, så skal man eftersigende spise godt med c vitaminer.

    Mit råd er, som jeg selv gør: køb c vitaminer, drik juice, lav en timian urte the, masser af væske,. Og tag en lur.
    Næsespray mod tæt næse.
    Men lav det du kan holde til,


Kommentér på:
Feber og restitution..

Annonce