{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ca pris på fragt af hest
  • #1   6. dec 2017 Tror det går lidt an på, om det er en privat du får til at hente/bringe eller om det er et firma.

    Kender en der tog 1500 for at køre en hest fra Silkeborg til Møn. smiley


  • #2   6. dec 2017 Koen- okay ja du kan ha en pointe. Men kom gerne med jeres erfaring og det var da ik galt den pris du fik smiley

  • #3   7. dec 2017 Da vi købte hest fra Sønderjylland gav vi tidligere ejer der fragtede hesten 2000 kr. for turen smiley

  • #4   7. dec 2017 Jeg gav 1900 kr i sommers for at få en fra Fjerritslev til København, det var det billigste tilbud jeg kunne finde.

  • #5   7. dec 2017 Må altså spørge ser på ny hest TS ??
    VH Annette


  • #6   7. dec 2017 Jeg har lige fået min hest hjem fra fyn det kostede lige knap 1800kr. for en hestehandler at køre den for mig smiley

  • #7   7. dec 2017 Okay umiddelbart bestik af jeres priser i har betalt så skal man nok beregne 2-2500kr. Tak for hjælpen smiley

    Annette- nej nej jeg skal skam ik ha flere heste, jeg har rigeligt i hyppermonstret af min ældre dame smiley LOL smiley nej grund til jeg spørg, det er hvis jeg ik formå at adskille hendes gangarter på trods af undervisning, hvilket jeg håber at jeg selv gør smiley men hvis det ik er, så må sætte hende i en måneds træning. Det er langt billigere i Jylland, men må konstatere hvad der er sparet, er så ædt op i fragt. Så det kan ik svare sig. Men også sygt at der er 2-3000kr forskel på "samme træning" men bare hver sin landsdel smiley smiley


  • #8   7. dec 2017 Er det ikke så lidt med det hele pris forskel imellem...
    Jeg har tænkt at se på et par islænder er lidt inspr. af dig Haha smiley
    Men jeg bor her allerede og har en gammel bil og trailer
    Vh Annette


  • #9   7. dec 2017 På Sjælland er prisen for en måneds træning ligger imellem 4800-6700kr smiley
    Jylland har jeg set fra 2500-4500kr men det æder sig op i transport frem og tilbage, bliver sku nok alt for dyrt med Jylland faktisk smiley
    Men nu er det bare også et nødkort at trække, hvis der bliver brug for det langt inde i det nye år smiley
    Min plan fra foråret hvor banen kan bruges igen, er at give den max gas med undervisning i 1-2 mdr og ha underviseren på 1-2 gange om ugen. Og her henover vinteren øver vi stadig på hver ridetur og der sker stadig forbedring og fremskridt, så det tager tid og hun skal lægge de rigtige muskler for at kunne bære sig rigtigt bagfra i tølt og ik rende med næsen i vejret med en smidt ryg.
    Igår var vi i ridehus og faktisk længe siden hun har haft en dårlig dag og det skal der også være plads til, men blev sku alligevel overrasket over, da vi skulle trave på volte, så viste hun kort galop af gangen, hvilket hun i den tid jeg har redet hende, ik har kunne gøre og heller ik tilbudt, så det blev faktisk en go dag alligevel og sluttede med succes smiley
    Nu valgte jeg at takke ja til at få hende som min egen hest og vidste godt at der ligger rigtigt meget arbejde i hende, da hun er en suveræn pas hest og derfor ligger tølten ik til højrebenet, men jeg lære sindssygt meget at ride hende op igen, hvilket jeg aldrig har prøvet.
    Jeg har før i tiden været storheste rytter ( stortset alle der har islænder, har i sin tid været storheste rytter) og har aldrig tænkt tanken om ride isbamse, synes de var nogen mærkelige ponyer der kun blev brugt til skovtur smiley LOL.
    Men jeg må sige at jeg har taget virkelig fejl smiley de er simpelthen så skønne, skønne gangarter og sjovt med de 1-2 gear mere, og ydermere du kan jo bruge dem i dressuren. Dressuren skal til for at lære dem at gå og bære sig rigtigt, medmindre man køber en færdig isbamse, hvor man føre arbejdet videre.
    Er glad for at jeg tog grueligt fejl af racen og er nu bidt af isbamser smiley
    Du sku prøve at ride en islænder, der er flere steder i landet, hvor de har guide ture og nu bor du i Jylland og har den skønneste natur, for så kan du prøve at se om det er noget for dig smiley men prøv gerne flere, for de er så forskellige. Der er par salgstalde i Jylland jeg kan anbefale, man behøver jo ik at takke ja når man er ude og prøve smiley smiley men så kan du få det afprøvet om der er en skjult isbamse i dig smiley langt indlæg for at sige prøv dig frem- LOL smiley


  • #10   7. dec 2017 I min skumle fortid red jeg på islænder har taget en del undevisning og kurser altså før ikke ....
    Jeg VIL bare så gerne have en hest som holder til vores brug og jeg er sku så stiv at jeg ikke kan komme op på et højhus, længer er det ikke . Så jeg må holde mig til mindre heste
    Vi har prøvet en del fjordhest og et par krys med samme bla. i, de passer godt til mit temp. men dem vi har haft indtil nu er ikke blevet så gamle de holder ikke ... Så tænkte noget andet må ske...
    Nu ser vi hen af vejen
    Det skal da nok gå med dine trænings tiltag
    VH Annette


  • #11   7. dec 2017 Nå nå du har redet islænder før smiley jamen kan godt forstå dine tanker- vil så sige at du kan få en god natur tølter eller hvor tølten ligger til højrebenet og ik gør som mig at købe en pas hest smiley
    Jeg kender til flere isbamser som er over 20 og holder sig sindssygt godt smiley men ja de har en super gang for ens fysik ( mit helbred er skidt og der passer isbamsen godt ind) selvfølgelig er der også islændere med en stor gang, så det er hvad man er til og magter.
    Men synes nu det er så sejt at de har en gangart, hvor du kan sidde med en kop øl stille og så de kan gå lav el høj fart i samme gangart smiley
    Nu følger jeg dig og så må vi se, hvad dine fremtidige valg falder på smiley men skriv endelig hvis du vil kigge på gode isbamser, så hjælper jeg gerne


  • #12   7. dec 2017 Jeg har et par i kikkeret ikke set dem indtil nu da vi først vil have afklaret den ene hest ved forsikring ..
    Den ene er 4½ år og den anden er 13 i nyt år hopper


  • #13   7. dec 2017 Okay jeg forstår smiley en unghest af islænder er heller ik dumt, de fleste er så gode i hovedet og ret nemme i forhold til andre racer. Min veninde købte i sommers en 5-6 årig hoppe, lige tilredet og hun er så cool og super nem at få i tølt. Du kan se hoppen i mit video klip. Hun gav 25 T for hende. Men som sommeren er priserne også høje smiley så man skal købe om vinteren hvor de fleste opdrættere gerne vil have mer plads men generelt er prisen meget lavere om vinteren medmindre det er en super duper hest smiley

  • #14   7. dec 2017 Nej jeg kan forstå de 2 her heller ikke er så voldsomme dyre i forhold til de jeg ser rundt omkring jeg vil ikke byde en pris under det folk skriver for jeg gider det ikke selv hvis jeg har noget til salg..
    Så heller lade være at se for grundigt på dem
    VH Annette


  • #15   7. dec 2017 Jeg er lidt anderledes at jeg spørg om prisen er til forhandling og jeg kan kun få et nej smiley oftest er priser sat lidt højere, da folk tager højde for et prisnedslag, men forstår godt hvad du mener smiley men samtidig respektere jeg også et nej men vi er så forskellige smiley pøj pøj med dit projekt smiley

  • #18   7. dec 2017 Nana- præcis for en måned kan det sku ik svare sig har jeg fundet ud af smiley men ja hvis det er længere varende forløb, så kan det smiley

    Maja- nu bliver det ik til noget pga pris mhs til transport men ellers var hun kommet over til Sarah Johansen


  • #19   7. dec 2017 Blev afbrudt af et besøg fra min veninde, men mit næste valg efter Sarah Johansen, ville være Marie Helene Hov som også har givet mig et godt indtryk og ik haster hesten igennem et hurtigt forløb og så et tredie sidste sted, som også er i Jylland smiley men kan ik huske hvad stedet hedder men hun har pisse dyre salgs heste, men er noget usikker på hendes træningsmetoder, selvom hun virker som en dygtig rytter smiley men hvorfor i helvede skal alt ligge i Jylland smiley men nu håber jeg da, at det ik bliver aktuelt som det går smiley

  • #21   7. dec 2017 Den sidste? Pas, kan sku ik lige huske stedet. Prøver lige at Google smiley øjeblik

  • #22   7. dec 2017 Pro-sale, men er usikker på hende smiley ved ik hvorfor smiley kan se at, hun har pt heste i en normal prisklasse men i sommers lå de fra 75 og op. men håber da jeg selv klare den i det nye år, når vejret igen arter sig. Er noget begrænset da jeg slet ik kan bruge banen smiley

  • #24   7. dec 2017 Jeg kender ik sådan rigtigt til dem på Sjælland, men sidder bare kigger for ha et nødkort, hvis jeg ik kan magte opgaven til næste år. Men forsat går det den rigtige vej og lære rigtigt meget af underviseren. Jeg er møg stædig og træner de ting jeg får som opgave for hver gang. Så jeg tager det stille og roligt i takt med den ældre dame løsner op smiley

Kommentér på:
Ca pris på fragt af hest

Annonce