{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
471 visninger | Oprettet:

Spørgeskema til eksamen {{forumTopicSubject}}

Hej smiley Jeg ville sætte kæmpe pris på, hvis I havde tid til at besvare min spørgeskema til mit eksamensprojekt. Det handler om dilemmaer og er på engelsk.
Hvis du har fødselsdag på en lige dato, så følg dette link;  https://goo.gl/forms/9bu0Vjtl7zfPQF5u2
Hvis du har fødselsdag på en ulige dato, så følg dette link;  https://goo.gl/forms/aO1AI4RszVVAROLw1
På forhånd mange tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgeskema til eksamen
  • #1   12. dec 2017 Har gjort det.. Men der er jo ikke mulighed for at komme med en alternativ løsning på dilemmaerne så ingen dør... Det er irriterende for bruger man hovedet så behøver jo ingen at dø.. smiley

    Mvh TT


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #2   12. dec 2017 hvorfor skal man indsætte navn?

  • Scout
    Scout Tilmeldt:
    aug 2006

    Følgere: 35 Emner: 1 Svar: 447
    #3   12. dec 2017 TT: så vidt jeg husker fra mine uni-dage, er øvelsen et billede på utilitarismen, og det giver derfor ikke mening at kunne lave scenariet om - gør man det, går pointen i øvelsen tabt smiley utilitarisme handler netop om at ønske størst mulig velfærd for det størst mulige antal, og øvelsen viser, hvorfor dette kan være problematisk.

  • #4   12. dec 2017 Scout - det er jo stadigvæk en øvelse hvor man har et dilemma som man i stedet for jo godt kunne finde en løsning på smiley

    Mvh TT der altid er løsnigsfokuseret smiley


  • Scout
    Scout Tilmeldt:
    aug 2006

    Følgere: 35 Emner: 1 Svar: 447
    #5   12. dec 2017 Men pointen er jo at vælge en af to valg muligheder - ikke at skabe en anden løsning, selvom det er fristende smiley det er en sjov øvelse at have i en klasse synes jeg.

  • #6   12. dec 2017 Jeg måtte jo vælge den ene løsning, men det var bare pisse irriterende at sidde med en løsning der gavnet alle smiley

    Mvh TT


  • #7   12. dec 2017 Det er nu meget interessant, men må da også gøre mig enig med TT, selvom jeg sådan set godt forstår pointen med det. Spørgsmålene havde nok ikke været lige så interessante og kræve den samme tænkning (og dermed det samme resultat), hvis der var andre muligheder end de to man får.
    Men må da lige spørger, for det undrede mig da lidt: Er der nogen speciel årsag til, at den er delt op i lige og ulige fødselsdage?


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #8   12. dec 2017 Nu skal man jo bare forholde til det skrevne, og ikke hverken mere eller mindre smiley svære er det faktisk ikke.

  • #9   12. dec 2017 Det er dilemmaer omkring utilitarisme, og forskellen (hvis der er nogen rent moralsk) på at handle/undlade at handle. Derfor skal der selvfølgelig tages udgangspunkt i de skrevne dilemmaer, og selvom de her er meget fortænkte og traditionelle, så eksisterer de i vores hverdag, og er helt reelle. Er dog absolut ikke fan af at man skal oplyse navn, det ville være mere relevant at få halvdelen af deltagerne til at blive mindet om moral - f.eks ved at skrive under på at man lover at sige sandheden, læse et koran-/bibelvers om moral e.l - da det beviseligt ændrer folks tendens til at snyde, men vist ikke er blevet undersøgt i forbindelse med utilitarisme smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #10   12. dec 2017 Jeg gad virkelig godt hører folks mening og syn på det ene spørgsmål smiley

  • #11   12. dec 2017 Hvilket af dem, AMT?

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #12   12. dec 2017 Om man vil "dræbe" en rask for at rede 3 syge.

  • #13   12. dec 2017 Jeg har skrevet nej. Begrundelsen er, at det nedbryder tilliden i samfundet, hvis mennesker behandles som midler fremfor mål i sig selv. Det medvirker til mindre lykke samlet set smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #14   12. dec 2017 Camilla: jeg har også skrevet nej.

    Men der er med sikkerhed mange som straks ville tænke JA, fordi at det reder flest.


  • #15   12. dec 2017 Nope jeg ville ikke drebe en for at redde tre!

    Mvh TT


  • #16   12. dec 2017 Jeg skrev os nej, at dræbe en, for at rede nogle andre ville jeg ikke kunne gøre.

Kommentér på:
Spørgeskema til eksamen

Annonce