{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.581 visninger | Oprettet:

Av forsatan! {{forumTopicSubject}}

Jeg har fået det værste brandmærke i går, fordi jeg brandte mig på et krøllejern. Tror at krøllejernet var ca 300 grader for jeg plejer ikke at brænde mig SÅ meget når jeg brænder mig på mit glattejern på 230 grader. Jeg har fået et brandmærke med en diameter på ca 2 cm lige mit på mit lår. Alt det yderste hud er skrællet af og jeg er HELT bleg der, hvor jeg normalt er ok brun smiley Lige nu væsker det ret meget og gør lidt ondt.
Hvor lang tid går der før det går væk?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Av forsatan!
  • #1   29. maj 2010 ved ik hvor længe det tar om at forsvinde.. men kan anbefale at putte lidt aloevera gel på hvis du har det inden for rækkevidde.. det er godt til solskoldning/brandsår smiley

  • #2   29. maj 2010 Kommer an på hvor lang tid du er om at hele smiley

    Men brændmærker plejer at give ar. Jeg har nemlig brændt mig på en udstødning på en bil jeg skulle lave, og der har jeg fået et ar på hånden som aldrig går væk : )


  • #4   29. maj 2010 Jeg smiler lidt ved mig selv og tænker ...hvad laver et krøllejern på låret..skulle det ikke være i håret ;o))

    Sørg for at smøre det godt og når det er helet så sørg for at bruge solcreme der hele sommeren for ellers har du et tydeligt ar de næste mange år frem ;O)


  • Sebastian A
    Sebastian A Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 1 Svar: 4
    #5   20. dec 2014 Aloevera gel hjælper ikke det gør det bare værre det noget folk tror at man bare skal smører en masse cream på.

  • #6   20. dec 2014 E-vitamin smiley hjælper healingen! Samt pænere ar. Det fås i cream hvis du ikke er klar over det smiley

  • Sebastian A
    Sebastian A Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 1 Svar: 4
    #7   21. dec 2014 Min moster er sygeplejesker og jeg faldt i fredags på et løbebånd og fike 5 kæmpe bransår på mine ben så var med min moster inde på Rigshospitalet fordi hun arbejder der og alle de læger der kiggede på det sagde at cream gør sådan nogle ting være og det samme sagde min moster og tror en stue fuld af sygeplejesker der alle siger at det ikke hjælper og det bare kan gøre det værre har mere ret end nogle der sidder over nettet så tror ikke du skal spille så bagklog smiley

  • Sebastian A
    Sebastian A Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 1 Svar: 4
    #8   21. dec 2014 Og ja alle tror cream før det bedre på grund af de vitaminer men det gør det faktisk bare værre og gør at det kan tage længere tid at få det til at heale

  • #9   21. dec 2014 Det er forskelligt hvor lang tid det tager om at hele, for mig kan et brændsår sagtens tage 1½ mrd før det er ''færdigt''

  • Sebastian A
    Sebastian A Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 1 Svar: 4
    #10   21. dec 2014 smiley Skrev også bare det kunne gøre at det tig længere tid at få det til at heale

  • #11   21. dec 2014 Sidst jeg var på skadestuen med et stort brandsår fik jeg at vide at jeg skulle bruge helosan eller klorhexidin rundt i kanten, og ikke der hvor såret væskede. Først når der kom skorpe på. Det var for at hjælpe huden med at holde sig fugtig og fleksibel. Ikke mindst for at det ikke kløede. Ellers ville jeg nok bare klø hul når jeg sov smiley

Kommentér på:
Av forsatan!

Annonce