{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
744 visninger | Oprettet:

brækket hovben????? {{forumTopicSubject}}

hejsa jeg har købt en traver for ca 2 år siden da jeg købte ham fik jeg at vide at han hade haft brækket hovbenet:( men at der hade hverd dyrlæge på? og at han sku ha ro det har han så fået men syndes stadig han virker stiv og nogle dage øm?
han har sko på ( sideoptå)
og fik jeg at vide at han sku gå med altid..
nu har jeg så overvejet at få en dyrlæge ud til ham og få taget et nyt ryngen på det ben.
men ville høre andre om de viste noget om det???
skriv endelig:9


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  brækket hovben?????
  • #1   5. maj 2011 Selvfølgelig skal du have en dyrlæge ud og tjekke skaden.
    Skader skal følges op på ad dyrlægen inden du begynder at træne med ham og ride, eller hvad du nu har tænkt dig at bruge ham til.
    Få evt. en dyrlæge ud der både kan tage røngten, samt er kiropraktor, som kan tjekke for spændinger og låsninger. Efter en lang skadesperiode kan der være opstået andre ting i hestens muskulatur og sener, fordi hesten har aflastet de skadede ben.

    Såfå en dyrlæge ud og få fulgt op på skaden, få en snak om genoptræning, og få dyrlægen til at følge op på skaden igen med 3 måneders mellemrum (eller det dyrlægen anbefaler) indtil du er sikker på, at skaden er veloverstået, og at hesten ikke har gener af andre overbelastningsskader.


  • #2   5. maj 2011 han har haft dyrlæge på jo.
    men ikk da jeg hade ham skaden er sket for 7 år siden næsten så det en maget gammel skade og da jeg fik ham hade han stået længe stille og hade haft dyrlæge men jeg har ikk selv haft det. derfor jeg sku høre andre om sådan et brud for har hørt at hesten kan blive en ridehest igen hvis det vokser ordenligt sammen.. men får ringet til en dyrlæge


  • #4   5. maj 2011 nej

  • #6   5. maj 2011 Troede den eneste ting hesten kunne komme sig over når den havde haft benet brækket var griffelbenet, eller hvad det hedder, eller det er måske det samme ? smiley
    Men få helt klart dyrlæge, og så skulle du have haft handelsundersøgt den, så den kunne vise om der ellers er noget også. Det skulle sælger også have sagt at det var en god idé. (Selvfølgelig ved jeg ikke om personen gjorde det)


Kommentér på:
brækket hovben?????

Annonce