{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
948 visninger | Oprettet:

Hjælp min hest skal avlives! {{forumTopicSubject}}

hejsa hg..
Jeg er desværre nød til at få min dejlig vallak avlivet pga skade fra tidliger brækket hovben som desværre ikk kan redes..
Jeg skal ha en tid hos en dyrlæge så hun/ham kan komme og avlive ham...
men mit problem er det med at få ham hentet. og få ham kørt væk..
ringede til kampas/dalka i morges og der fik jeg en pris på ca 1000 kr for at få ham hentet syndes jeg godt nok er dyrt!!! da jeg fik a vide at det højest ville blive 500 kr.:(
er det andre transporter der henter heste på sjællend evt et nr?
da jeg enlig gerne vil ha det overstået da han ikk har det godt længrer:( håber nogle kan hjælpe!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp min hest skal avlives!
  • #1   13. maj 2011 Ved ikke lige hvem du kan ringe til.
    Men puha, lyder hårdt!
    Håber du finder ud af noget, man kan høre du tænker på din hests velfærd! :s


  • #2   13. maj 2011 Jeg ringede med min gamle hoppe Misty. Det kostede mig 800 kr hos DAKA.. Har din hest sko på?

  • #3   13. maj 2011 Barløse. ja det er meget hård men kan desværre ikk gøre mere har ikk pengene til det:(
    ville ellers godt men ja men kan desværre ikk rede alle.. smiley

    Nina jepp daka har jeg oss ringet til det er de samme som kampas bare nyt navn...
    men ja han har sko på men bliver taget a sage jeg oss til damen i tlf:/


  • #4   13. maj 2011 ja afhentning af dyr er meget forskellige pris.

    Vores gris kostede 73 kr at få hentet af daka men hvis du skal have din hund aflivet og fjernet koster det 1500 kr.

    og heste ligger også omkring de 1000 og der MÅ de ikke have sko på i såfald bliver de ikke hentet... Men ja som hesteejer må man have penge til uforudsete udgifter.


  • #5   13. maj 2011
    sidst jeg sendte en hest med daka kostede det 800kr..

    ved ikke om den har fået så meget medicin så du kunne få den slagtet..så skal du ikke betale daka.

    Ja det er hårdt og håber du finder en løsning og får ro.



  • #6   13. maj 2011 Tror jeg gav 600 ved Daka, men det er så 2½ år siden.. kommer nok an på hvor langt de skal køre..
    Men synes da bare du skal bestille dem, så din hest ikk skal lide mere..


  • #7   13. maj 2011 Det koster omkring 1000 kr at få den hentet lige næsten lige meget hvad du gør, dog skal du sørge for at skoene er pillet af, eller koster det 3000 kr at få den hentet..

    Må dog sige at det er trist at høre at du er betænkelig ved prisen, da det hører sig med at være hestejer, også når de skal herfra.. SÅ hvis det var mig ville jeg skynde mig at få ringet til dyrlægen og få det overstået, måske kunne din dyrlæge arrangere noget afhentning?..


  • #8   13. maj 2011 Tænkte på når du ikke har pengene til at hesten skal afhentes, om slagtning eller løve foder er en mulighed der skal du jo ikke ha pungen op af lommen men får derimod penge for det...

  • #9   13. maj 2011 Jeg fik min hest slagtet, da jeg ikke synes så godt om aflivningen, efter de forskellige historier man høre. Vi fik lidt penge ud af det, ved at køre ham til slagteren. Ellers er der også zoologiskhave, kan ikke huske hviklen, og kan ikke huske hvad det kostede. smiley

  • #10   13. maj 2011 Det er nemlig dyrt at få hentet sin hest hos DAKA når de har sko på. Men det er bare lige at få smeden forbi inden, og lige smutte ud af skoene.

    Held og lykke.

    Ps. Jeg var meget tilfreds med DAKA.. Jeg fik endda en lille sms om at nu var min hest hentet, hvilket jeg synes var rart.


  • #11   13. maj 2011 Jeg gav ca. 1500 for at få hentet to sidste år .. og skal også af med en nu her .. det er ca. 800 pr hest.

  • #12   13. maj 2011 Jeg donerede min til dyrlægerne. så betalte kun transport ind til landbohøjskolen. Så afliver de og kigger på hesten og de unge mennesker kan øve sig i div. Så han blev brugt fornuftigt til det sidste.
    Ellers vil jeg også forslå at finde en god heste slagter hvis det kan lade sig gøre. De fleste slagterier med heste, er meget obs på at det skal forgå med ordentligt så hesten ikke stresser op.

    Du sparer nogle penge, og hesten går ind i fødekæden.

    Men som svar nej har ikke hørt om andre end daka som henter døde dyr.


  • #13   13. maj 2011 Hey søde,

    Jeg valgte jo at få Hilde slagtet dengang. Så slap jeg for at hun sku hentes med lastbil og fik også sagt farvel på en god måde, samt hun blev brugt til noget fornuftigt bagefter.

    Er det noget du har haft overvejet?


  • #14   13. maj 2011 synes daka gør det pænt når de ku sku her fra vores der er blevet aflivet her hjemme er kommet her fra uden de har mærket noget og frem for alt hvor de er trygge, aldrig om jeg ville slagte min hest de har givet så meget og været en del af mit liv så den dag de skal her fra har jeg også råd til og få dem aflivet.
    og regnen fra daka Sara kom først noget efter.


  • #15   13. maj 2011 Mette J, det har jo ikke noget at gøre med om man har råd til at få dem herfra. Det havde jeg også, men tog et andet valg og nej, fik ikke ligefrem penge ud af det, da jeg stort set ikke fik noget for hende og også skulle betale for transporten til slagteriet. Min hest kostede mig rigtig mange penge i forvejen og en regning fra Daka ville ikke gøre nogen forskel, men jeg ønskede ikke at hun skulle væk på den måde.

    Min hest havde det rigtig godt til det sidste. Hun ELSKEDE at køre i lastbil, så da hun sku læsses, løb hun op. Hun forbandt det med travløb...
    Hun var tryg til det sidste og opdagede intet og jeg var ved hendes side hele vejen. Jeg er slet ikke i tvivl om at jeg ville gå den vej igen, hvis jeg igen står i situationen og har en hest der skal herfra. Hvis den er lige så tryg ved at rejse.


  • #16   13. maj 2011 Nu er det Sara der skriver hun ikk har de 1000kr jo, jeg skriver og det er min mening vil aldrig slagte mine dyr, vil de skal ha fred hvor de bor.

  • #17   13. maj 2011 Prøv at ringe til hestehandler torben andersen rønnede-måske kan han hente din hest og få den slagtet . Gratis.
    mvh merete


  • #18   13. maj 2011 Ville aldrig overlade min hest, der sku aflives, til en hestehandler - hvem siger man kan regne med at den så bliver aflivet?



Kommentér på:
Hjælp min hest skal avlives!

Annonce