{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.383 visninger | Oprettet:

Studerende med ejen bolig og hest? {{forumTopicSubject}}

Hej HG

Er der nogle her som har sin egen lejlighed og hest, som er på SU? smiley

Landet ligger nemlig sådan at jeg skal begynder at på en HF her til sommer, og jeg er nu 20 år, og vil egentligt gerne snart hjemmefra. Jeg har boet ude før og der klarede jeg mig fint, men der betalte jeg så ikke husleje.

Er der andre her på HG som er på SU og som kan hjælpe lidt med noget Budget? smiley

Jeg tænker at jeg vil havde et studiearbejde ved siden af hvis jeg kan finde et smiley Men så vidt jeg husker er det et max beløb, men kan ikk huske hvad den ligger på? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Studerende med ejen bolig og hest?
  • #1   2. jan 2013 Hvis du er på su og udeboende er der ikke penge til at have hest. smiley

  • #2   2. jan 2013 Jeg er på SU, har bil, to heste og egen lejlighed smiley så det kan godt lade sig at gøre, men der skal et studiejob til ved siden af, og så skal opstaldningsprisen selvfølgelig ikke være sindsyg høj smiley

  • #3   2. jan 2013 Hvis du er udeboende og tager Max stipend og lån mener jeg du får udbetalt ca 7000. Du må max tjene 50 000 årlig. Ved ikke hvor du bor men hvis du får et billig bopel og billig opstalding og er økonomisk kan du klare det.

    Mit motto er Alt jeg virkelig vil det får jeg til smiley


  • #4   2. jan 2013 Jo der er hvis man prioritere smiley

    Maksbeløbet er vist omkring 7.000 kr ved siden af om måneden. Man kan vist nok udregne det på SU's hjemmeside smiley

    Det handler jo sådan set om at finde en bolig der er rimelig i pris og så havd en staldleje der er ligeså smiley
    Det er selvfølgelig et MUST med et studiejob så du er sikker på at pengene er der, og så lav et budget der giver overskud på kontoen HVER måned.

    Personligt sætter jeg 2000 kg af til uforudsete udgifter hver måned og det går fint smiley


  • #5   2. jan 2013 11 000 om måneden hvis du arbejder og tjener 48000 årlig på studiejob . (4000kr mnd)

  • #6   2. jan 2013 Jeg har lejlighed (ungdomsbolig/kollegium), to heste, bil samt to katte og førhen havde jeg også en Schæfer. Jeg bor sammen med min kæreste og vi kan liiige klarer det. Jeg er på SU+SU lån og så arbejder jeg hver anden weekend.

  • #7   2. jan 2013 gå ind på su.dk, der er alle informationer du skal bruge smiley

    Jeg kan sagtens få det til at fungere, men mine heste står på min mors gård, og jeg betaler kun 300 kr om måneden i foder for at have dem der. Men det er først nu jeg har fået den mulighed.

    Man får udeboende SU når man er 20 uanset hvor langt fra forældrene man bor. Jeg bor kun 15 km fra min far, som desværre ikke var langt nok. Så jeg fik hjemmeboende indtil jeg blev 20, selvom jeg boede ude og bestemt ikke fik pengehjælp af ham.
    Jeg var heldig og fandt en god lejlighed til kun 2300 kr. min SU lå på 2000 så måtte alligevel tage su-lån. Hesten kostede 800 kr om måneden i opstalding (skulle da kun betale for den ene, min mor vil gerne ende ud med at have den anden som egen ridehest, så hun betalte den), buskort 300 kr om måneden, og så skulle jeg have ca 1000 kr til mad. Det var et stramt budget, men kunne få det til at løbe rundt.

    Nu får jeg udeboende SU som er ca 5000 kr. Og kan låne op til 2943 kr oveni. fordi hestene står hos min mor løber det fint rundt, men i denne måned måtte jeg genoptage lidt lån, fordi der kom flere regninger end jeg lige havde forudset.
    Men når du finder en lejlighed, så få dig en snak med banken og lav i fællesskab en budgetkonto. Og husk at der kommer regninger som, vand+varme, el, fjernsyn, internet, og lign. Jeg betaler ca 350 hver 3. mdr for TV (har den mindste pakke) og ca 500 hver 3. mdr for internet, og 600 hver 3. mdr for el. Vand og varme er for mig incl i huslejen smiley


  • #8   2. jan 2013 Stutteri valdemars minde: Det er lavet om igen. Man får nu hjemmeboende su hvis du bor hjemme, uanset alder og km til forældre. 20/20 reglen er her ikke mere smiley

  • #9   2. jan 2013 - grundende en depression sidste år har jeg ikke overskud til arbejde, så sådan et har jeg ikke. Forresten smiley

  • #10   2. jan 2013 Frk Klitgaard: Nå okay, jamen det er jo også kun rimeligt vil jeg mene smiley men jeg fik først da jeg blev 20 (sidste måned), men står også som udeboende..

  • #11   2. jan 2013 Jeg ville mene at du bliver nød til at have et job siden af. Ikke noget stort. Jeg arbejder 2 gange om ugen, og betaler 2600,- for hesten, og så kan det godt lade sig gøre. Men jeg har absolut ingen penge at bruge til fornøjelser!

  • #12   2. jan 2013 Jeg er ikke hverken den store festnarkoman og vil faktisk heller bare sidder hjemme på sofaen med en god film og var pakket ind i et tæppe smiley min hest står opstaldet hjemme ved mine forældre, så hun vil kun skulle opstaldes ude et par måneder om vinteren hvor det fryser rigtigt for hårdt til vores ridebane ikk kan bruges.

    Jeg drikker sjældent, ryger ikk og er vegetar, så jeg bruger ikk de mange penge på den måde, så at spise pasta generer mig bestemt ikk smiley

    Jeg har lagt et budget hvor det hele kommer til at kunne løbe udmærket rundt. smiley selvf er det stramt. smiley


  • #13   2. jan 2013 Supert smiley Lykke til med din travle hverdag. Kender det godt smiley

  • #14   2. jan 2013
    Vil man have udeboende skal ens FORÆLDRE have over 20km til skolen, dvs. selvom jeg bor 50km væk nu får jeg stadig hjemmeboende SU.

    Men om det kan lade sig gøre kommer an på de udgifter man har. Dvs. bolig, fritid, transport og alt hvad der ellers lander i bolig posten.


  • #15   2. jan 2013 Krikken: hun er 20, og så vil hun automatisk få udeboende. Det er kun indtil man bliver 20 at forældrene skal bo mere end 20km fra skolen. Hvis du selv er, eller kender en der er, over 20 og stadig får hjemmeboende er der sket en fejl er jeg sikker på.

    TS det lyder rigtig fornuftigt! Eneste problem kan så være en dyr husleje og det ved du jo ikke endnu.. Men jeg får lidt over 5000 i su og det skulle være rimeligt normalt når jeg spørger omkring mig. smiley


  • #16   27. okt 2014 Jeg bor i storkøbenhavn, har hest i lyngby (ingen part, men passer den selv hverdag) og er på SU

    Jeg skal tjene ca. 1000 kr. i måneden for at det går op - og hvis jeg så vil en del til fest eller shopping, skal man tjene lidt mere.


  • #18   27. okt 2014 Hvorfor hive op et gammelt emne?? smiley

Kommentér på:
Studerende med ejen bolig og hest?

Annonce