{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HG er det dummeste HVORFOR?
  • #2   11. aug 2013 Åh, det havde jeg faktisk ikke tænkt på smiley upsiiiii...

    Jamen igen, hvorfor? jeg forstår det ikke?


  • #3   11. aug 2013 Altså hvorfor skal de se ned på os andre som vil andet end dem?

  • #4   11. aug 2013 Fordi at folk føler sig hævede over andre, når de går på noget, der måske er et længere forløb eller lignende.
    Det er åndssvagt, men der er ikke andet for, end at lade det gå ind af det ene øre og ud af det andet smiley


  • #6   11. aug 2013 Så vidt jeg har forstået det, så er det fordi at HG ikke kræver det helt store af ens hjerne. Desuden er undervisningen jo helt nede på G-niveau nærmest.
    Jeg synes ikke man skal tage HG uddannelsen med mindre man virkelig er bidt af butiksarbejde, for det er det eneste man kan bruge uddannelsen til, hvorimod man kan bruge HF, HHX, STX osv. til en hylens masse.


  • #7   11. aug 2013 HG og HF er ikke det samme vil jeg gerne lige pointere, lol.

    - Men jeg aner det ikke. HG kan ikke rigtig bruges til så meget, så vidt jeg ved..


  • #8   11. aug 2013 Går selv på HG, og jeg forstår det simpelthen ikke. Jeg kan ikke se hvad der skal være så nedværdigende ved at gå på HG..

  • #9   11. aug 2013 Hg er jo ikke særlig krævende og kan næsten alle mennesker gennemføre.. nok derfor..
    de højeste niv er jo C..


  • #10   11. aug 2013 Der er intet nedværdigende ved og gå på en HG gør det selv. men det er jo ikke fordi det kræver det helt store hjerne kapasitet at gennemføre..

  • #11   11. aug 2013 MEn når du tager en HG, er det somregelt fordi du har noget der interressere dig, Kontor arbejde eller butiks arbejde.
    Rigtig mange der tager en HF, ANER ikke hvad de skal bagefter.


  • #12   11. aug 2013 Ligeså mange mennesker tager en HG som HF uden og vide hvad de vil bag efter..

  • #13   11. aug 2013 Nu er jeg sådan ''dømt'' til at tage en HG, pga min ryg og mine interesser.

    Jeg ville SÅ gerne ha' uddannet mig dyrepasser eller fotograf.

    Men når jeg har forstuvet ryg på ubestemt tid og menisk skade i knæet, så er jeg ret meget dømt til at blive noget hvor jeg kan sidde ned og stå op som det passer mig + ingen tunge løft.

    Jeg snakkede med en dyrlæge som fortalte mig at jeg kunne tage en HG mod kontor og så uddanne mig sekretær, og så kunne jeg komme ud på en klink og tage i mod dyrene, stå for regnskab mm. Så det er det jeg satser på nu. smiley


  • #14   11. aug 2013 HG er kun en dårlig uddannelse, hvis eleverne ikke tager den seriøst, lige så vel som andre uddannelser bliver set ned på, hvis eleverne er useriøse.

    Problemet er nok, at alle kan komme ind på HG, hvis de bare har gennemført 9. klasse, så HG bliver hurtigt valgt, hvis man skal have noget SU.

    Der går rigtig mange useriøse mennesker på HG, hvilket er rigtig ærgerligt for de der faktisk tager uddannelsen seriøst og gerne vil den.

    Der er intet galt med nogle uddannelser overhovedet smiley Der er noget galt med eleverne!


  • #15   11. aug 2013 Det gik vidst lidt for hurtigt med at få det skrevet smiley

  • #16   11. aug 2013 Line - Så er HG jo lige den vej du skal tage smiley Hvis det er det du vil, hvorfor skulle du så knokler dig igennem en gymnasial uddannelse uden grund? Så bare luk ørene for alle de dømmende personer smiley

  • #18   11. aug 2013 Hvis det er mig du skriver til dixie

    så er jeg SELV på uddannelsen hvis du gider læse..skriver jo netop der inter er nedværdigene over uddannelsen.. !! læs dog inde du svarer.


  • #19   11. aug 2013 Det er næsten værre når STX, HHX og HTX bekriger hinanden, og mener de andre gymnasielle veje er for nemme. Men ak, man må jo bare lade komme ind ad det ene øre og ud af det andet.

    Holdingen til HG skyldes nok de lave niveauer fagene læses på - dermed ikke sagt, at man ikke kan bruge sin uddannelse til noget, for der er trods alt (for det meste) en grund til valg af uddannelse. Derfor kan du også være ligeglad, for du skal bruge din HG til dit mål, og målet må alligevel være det vigtigste (-:


  • #20   11. aug 2013 Niveauerne på hg er ikke ret høje.. derfor behøver man ikke være så stærk bogligt for at tage den.

    Men i sidste ende er den ligeså brugbar hvis man vil noget i den retning smiley


  • #21   11. aug 2013 Altså min søster går på hg? Hun er meget stærk bogligt pg generelt bare meget klog så det passer ikke:)

  • #22   11. aug 2013 Jeg er os selv dømt til det. Med 2 dårlige knæ, og en skæv ryg er der ikke ret meget andet der kan lade sig gøre. desværre smiley Selvom jeg altid har ville være maler, men det bliver jeg jo aldrig! smiley

  • #23   11. aug 2013 Jeg har det bare skidt med at folk skal se ned på mig som person fordi jeg tager en HG..

  • #24   11. aug 2013 Man er jo ikke dum fordi man går på den.. der kan være mange grunde. måske tvunget i uddannelse, mangel på andet. Eller fordi man skal bruge den til sin vidre udannelse..

  • #26   11. aug 2013 Man skal ikke have det skidt med og gå på HG. Hvis det er det man vil så kan de da være ligemeget hvad andre mener..

  • #27   11. aug 2013 Katrine l
    Bare fordi din søster er klog og går på HG, betyder der ikke at alle på HG er kloge og uddannelsen er på et højt fagligt niveau (-;
    Som en tidligere skrev, er det nemt at blive optaget på HG, hvorfor mange vælger dette for at få SU. Der findes der (desværre) mange useriøse og mindre begavede (øj, hvor lyder det nedladende. Men forstå mig ret!) på den uddannelse. Rigtig synd for de få, der tager uddannelsen seriøst og rent faktisk har noget mellem ørerne.


  • #28   11. aug 2013 Gøg&gokke - sådan er vi så dømt desværre! jeg har været til psykolog med det, fordi jeg faktisk var rigtig ked af at jeg ikke kunne uddanne mig det jeg ville være.. Hun sagde så til mig at jeg skulle ringe til en dyrlæge og forhøre mig.

    og da jeg heller ikke kan tåle at se blod og hvad det indebærer, så ville sekretær være det bedste, forslog han! smiley


  • #29   11. aug 2013 Jeg holder skam en pæn tone og har på intet tidpunkt disset uddannelsen.. Men skrevet hvad der er sandt at niv. er meget lavt og det ikke kræver særlig meget og tage uddannelsen.. min søster har taget den på et halvt år.. bare for lige og vise hvor hurtigt den kan tages og det med 2 børn, hus og mand som aldrig er hjemme =)

    Det jo et spørgsmål om hvor meget man vil arbejde på det. sådan er et jo med alle uddannelser..


  • #30   11. aug 2013 Katrine Beholdt : Rigtig godt skrevet! Tror også at det er sådan. Men det er stadig synd at vi andre som ikke er ''mindre begavede'' skal ses ned på, fordi de andre ikke tager det seriøst..

  • #31   11. aug 2013 Line: Ja desværre. Men efter 3 opperation i i begge knæ. forbød lægerne mig simpelthen at blive maler. ellers kunne jeg risikere at skulle ha nye knæ i løbet af 3 år. var egentlig startet på uddannelsen.
    Hold da fast et nederlag og få, og jeg var bare så ked i lang tid. Men er da heldigvis glad for beslutningen nu smiley


  • #32   11. aug 2013 kender følelsen. smiley

  • #33   11. aug 2013 jeg gik på HG i et halvt år og jeg fattede hat af det ! smiley

  • #35   11. aug 2013 Love : Hvordan skal det forstås?

  • #36   11. aug 2013 Line
    Helt bestemt. Især fordi uddannelsens niveau et eller andet sted betyder ingen ting. Det vigtige er jo, hvad man vil efter sin uddannelse (-: Der er jo ingen grund til at tage en STX og læse matematik, kemi og biotek hvis man vil være ejendomsmægler (-;


  • #37   11. aug 2013 Katrine
    Præcis (Y)


  • #38   11. aug 2013 jeg gik på HG sammen med Gøg.
    jeg forstod intet om forsendelser og frakure osv .. vi havde noget som hed SIMU, hvor man havde en virksomhed man skulle passe hver dag.
    HG kedet mig meget, men jeg er ikke så god til at sidde stille, så er en HG nok ikke det bedste. og tanken om 2 år i skolen og 2 år ude .. puhha smiley


  • #39   11. aug 2013 Love
    nåååå, på den måde. Okay smiley


  • #40   11. aug 2013 hvad så nu?´

  • #41   11. aug 2013 men for nogen er det godt, du kan se en som Gøg .. hun har gennemført det første år og skal godt igang med andet . nogen kan det bare, hvor folk som jeg KEDER sig på skolebænken og gerne vil ud og lave en masse.
    jeg har bare samme skevanker som Gøg, jeg har skæv bækken, nak og skulder som gør mine fremtidsmuligheder meget svære. jeg prøvede også som maler i et halvt år og måtte genopfriske hos kiropraktoren !
    men nu er jeg så glad for mennesker, så SOSU er så godt for mig, hvor en HG evt kunne være godt for dig smiley


  • #42   11. aug 2013 SOSU har jeg også prøvet. Men jeg må desværre ikke bærer noget, og inde på skolen blev jeg faktisk rådet til at finde noget andet..

  • #43   11. aug 2013 Pas - det andler nok om at man får at vide "hvis du ikke kommer ind kan du altid tage HG" lidt ligesom man siger "hvis du ikke kan blive det du gerne vil kan du altid blive pølsemand".. Første dag på HTX lærte vi at dem over på den anden side af vejen (STX) var dummere end os - de fik mindre i løn, færre kom ind på en uddannelse efter STX, de gik i grimmere tøj - det var de første sætninger der kom ud af vores underviseres munde.. og ja siden da, må jeg da indrømme at der har været kastet had (hvilket var gensidigt fra STX) og råbt alt muligt når man mødte andre i studentervogn turen.. men hvorfor det er sådan er vel lidt ligesom at læger får mere i løn end en lærer og ja

  • #44   11. aug 2013 jeg har taget grundforløbet på SOSU i 2011 hvilket jeg nød!
    jeg vil så gerne arbejde med handicappet eller mongoler i min fremtid. har tidligere været handicapmedhjælper så det er nok min vej frem smiley


  • #45   11. aug 2013 stine
    det er jo også forkert af jeres underviser.

    love
    Dejligt! smiley


  • #46   11. aug 2013 Tja, jeg synes nu også, at der går mange dumme og uintelligente mennesker på HG, men det er jo ikke ensbetydende med, at man er dum, hvis man går på HG smiley

  • #48   11. aug 2013 Jeg kan sgu godt forstå at du (TS) bliver ked, når der er SÅ mange som enten er useriøse med HG eller at andre vælger at dømme folk ud fra hvilken uddannelse de tager.
    Men der vil altid være nogen der skal nedgøres, det samme sker mellem gymnasierne og handelsskolerne som altid skal gå i kløerne på hinanden.

    Hvis du vil HG, ja så er det jo det du skal, og så op i r... med hvad andre siger for de er ikke en skid bedre smiley


  • #49   15. aug 2013 Haha troede også at det var Hestegalleri, så jeg kunne ikke få det til at hænge sammen smiley

  • #50   15. aug 2013 Syns HG er fint men forstår ikke dem som tar den bare fordi de ikke ved hvad de skal , så er det sku bedre de tar en HF, HG åbner kun døre indenfor salg og service og reception , altså handelsverdenen. HF åbner alle muligheder , så for mig er HG ikke dårligere end HF , Kan bare blive irriteret over dem der siger HG åbner ligeså mange muligheder som HF for det gør den ikke. Du kan jo ikke blive pædagog f.eks med en HG -.-

  • #51   15. aug 2013 Nej det er ikke dumme mennesker der går på HG smiley Men jeg tror som det er nævnt flere gange, at den bliver set ned på, netop fordi niveauet er lavere, og det faktum at det ikke er en gymnasiel uddannelse. Derfor kan jeg heller ikke forstå at der er så mange som sammenligner HG og HF, da HF, ligesom STX er en gymnasiel uddannelse...

    Men som sagt, syntes jeg også, at det er forkert at dømme folk ud fra valg af uddannelse. Men det er noget man kommer til at mærke hele sit liv. Jeg selv har snittet til at søge ind som læge, men har i stedet søgt ind på sygeplejerske uddannelsen fordi det siger mig mere - og jeg har da måtte lægge øre til meget nedværdigende snak, fra folk der går på uni, udelukkende fordi den uddannelse jeg tager ligger under UCN...


  • #52   16. aug 2013 Jeg skal slet ikke lade som om jeg ikke har set ned på HG'ere (man bliver jo ældre og lærer noget nyt), men det skyldes ikke så meget uddannelsen i sig selv, mere de mennesker, jeg så tage den; Det var folk, der bare skulle have noget SU og noget at lave. En af dem, jeg kendte, konstaterede at han skulle jo alligevel bare arve sin fars fabrik, så hvad skulle han bruge skolen til?

    Når det stort set kun er det man hører om det, så får man en negativ holdning til det - siger ikke det kun er derfor, man generelt ser ned på HG, men det hjælper da på det.

    Er som sagt blevet ældre og klogere siden da og kan godt lide den plan du har lagt! Knokl på! smiley


  • #53   16. aug 2013 Tror der er ligesom når folk siger en STX er svære end HF, sjovt nok er det den samme, HF'erne læser bare det hele op på to år istedet for tre smiley

  • #54   16. aug 2013 HG kræver ikke en fis, kravene er ikk særligt store og det er spild af tid, da HG studerende ryger nederst i bunken når du skal ha elev plads kontra hvad de andre uddannelser gør.. Mange firmaer inden for faget er holdt helt op med at søge HG elever, så det ER det dårligeste valg du kan vælge - jeg ville jo så bare ha ønsket nogle hade nået at fortælle mig det inden jeg spildte 2 år af mit liv.

  • CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.933
    #56   16. aug 2013 STX på 2 år er studenterkursus, IKKE HF. smiley



  • #57   16. aug 2013
    Nu har jeg gået 1½ år på gymnasiet - og det gymnasie jeg gik på, var der dælmer mange mennesker der var på som ikke vidste hvad de ville, havde højt fravær og ikke blev smidt ud. Inkl. mig selv.

    Gymnasiet er blevet til et sted man bliver sendt hen " fordi det er godt og have ", især hvis man har lidt mellem ørene. Det er sjældent man bliver anbefalet HTX fx eller en erhvervsuddannelse.
    Jeg spildte 1½ år på noget, fordi jeg ikke vidste hvad jeg ville. " Men det er jo en god idé og have " - for mig er det ikke, jeg skal ikke på universitetet. Min kæreste fik et dårligt gennemsnit, fordi han gik på gymnasiet før han vidste hvad han ville, så han lallede igennem og hyggede sig.
    Gymnasiet bliver ophøjet til at være en gud inden for uddannelse, med gymnasiet kan man alt. Sandheden er bare, at vi også skal bruge folk fra erhvervsuddannelser og lige pt. mangler vi og i fremtiden kommer vi i den grad til at mangle, fordi det kære folketing skubber på og skubber på for at alle skal på gymnasiet.

    Niveauer på HG er lavere, men ikke ned til G - det er vist folkeskolen.
    Der er E-D-C niveau, hvor man ofte selv kan vælge. Hvor jeg gik på HG kunne man også vælge og have engelsk på valgfag og læse det op til B.

    Jeg ser heller ingen grund til højere niveau, hvad skal man bruge det til? De ting jeg havde på gymnasiet på A niveau var så irriterende teoretiske, at jeg ikke kan bruge det til noget. I virkelighedens verden er det dybt ligegyldigt at jeg har analyseret Erasmus Montanus eller at jeg har læst Shakespeare og fortolket ham.
    Mange ting på gymnasiet, finder jeg ubrugelige - fordi jeg syntes det er for teoretisk, jeg foretrækker fysisk arbejde, fx i en butik. Så jeg har intet at bruge det til.

    Det går ganske vidst en del på HG, der er mindre begavet eller som har det psykisk svært. Men ved i hvad, hvor skal de ellers være?
    Min lillesøster er ordblind og har indlæringsproblemer - hvis de laver adgangskrav på ungdomsuddannelser/erhvervsuddannelser kommer hun aldrig nogen steder, fordi hun aldrig kommer til at kunne bestå en matematik prøve.
    Hvor skal vi gøre af alle de unge mennesker, der ikke lige passer ind og kan komme på gymnasiet og videre på universitetet - hvis der er adgangskrav på alt efter 9 klasse?

    De vil kunne sidde hele deres liv på kontanthjælp, fordi de ikke passer ind i vores kasser omkring hvad man burde kunne. Fordi det psykisk ikke kan eller passer ind i vores samfund.

    Mit indlæg drejede sig lige en smule til noget andet - men jeg syntes det er forkert at se ned på HG, bare fordi niveauet er lavere. Det er der sådan set nogen der har brug for, fordi igen - hvor skal folk ellers gå hen?


  • #58   16. aug 2013 . ~ Viictoriah ~ ., men der er altså også tit meget stor forskel på dem der tager en HF og dem der tager STX. En jeg kender underviser på begge uddannelser, og han ved næsten ikke, hvad han skal stille op med HF'erne, fordi de ikke læser, ikke følger med og generelt ikke gider noget. Jeg siger ikke, at det er sådan overalt, men jeg tror, at det er sådan mange steder, og så er det jo klart nok at uddannelsen får et dårligt ry.

  • #59   16. aug 2013 Katrine, vi er helt enige på det punkt, men mange siger STX og HF ikke er i nærheden a at være det samme, hvilket det jo er . Den eneste forskel er tiden det tar. F.eks, jeg tog godt nok kun HF enkeltfag, men vores sensor til eksamen blev syg, og der kunne de gå over på gymnasiet og tage en STX lærer over som kunne være sensor fordi de køre nøjagtig samme pensum , de læser bare på tre år istedet for 2 . Og ja der er mange der ikke tar HF seriøst , men sårn tror jeg det er mange steder, der vil altid være nogen der ikke gider. Og som nævnt længere oppe tar mange bare en HF fordi de ikke ved hvad de skal, men på den anden side det syns jeg også man skal, for det er dumt at lave ingenting og når man så skal igang, så er det jo lidt røv at skulle "spilde" to år på en HF når man kunne tage den med det samme. Og ja den er rigtig go at have fordi den åbner næsten alle døre i den her verden. Har selv overvejet at tage en bare for at have den , den bliver jo ikke for gammel , også ville jeg gerne have huen at blærer mig med smiley

  • CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.933
    #60   16. aug 2013 Forskellen er også niveauerne på fagene. Du kan fx ikke få lige så mange A fag på hf (selvfølgelig kan man så tage enkeltfag efter) som på stx. Går selv på studenterkursus og der er også hf klasser her. Har tidligere gået på htx og JO gymnasieelever slagger lige så meget.

    Dermed ikke sagt, at man er dummere, fordi man går på hf eller hg for den sags skyld. smiley


  • #61   16. aug 2013 Altså jeg kender en der har fået en sort hue på HF så det kan man vel smiley

  • #62   16. aug 2013
    Lange indlæg er bare ikke lige for HG x)


  • #63   16. aug 2013 Krikken!
    Jeg læste dit indlæg! Jeg er 100% enig!


  • #64   17. aug 2013 Haha troede også lige at du mente hestegalleri og så da du sagde det er jo bare en uddannelse tænkte jeg lige what? xD
    Men forstår heller ikke hvorfor folk altid skal sige sådan noget! smiley


Kommentér på:
HG er det dummeste HVORFOR?

Annonce