{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
292 visninger | Oprettet:

Nogle idéer der kan hjælpe mig/dem? {{forumTopicSubject}}

Jeg har en rigtig god veninde på 28 som har part på den gård hvor min pony står. Men nu skal hun måske flytte, og jeg er så ked af det. Hun vil flytte fordi hendes part er bange for ting, og løber og sådan. Nogle der har idéer til træning der kan hjælpe dem, for er virkelig ked af hvis hun flytter.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nogle idéer der kan hjælpe mig/dem?
  • #1   2. nov 2013 Jeg forstår ikke helt hvordan det hjælper at hun flytter hesten!? Den er vel stadig bange for ting og løber selvom den står et andet sted, eller....?
    Det lyder altså lidt som en undskyldning for at flytte, men hvis det ikke er, så ville jeg træne hesten så den reagerede mindre på stimuli. Det ville jeg gøre ved at starte i det små, f.eks. en plasticpose. Tag posen i hånden, lad hesten snuse, når den står roligt, fjerner I posen fra den. Hesten styrer dermed hvor tæt posen kommer, og føler den har kontrol over situationen. Så kan I gå rundt med den med posen i hånden (lad være med at gøre et stort nummer ud af det, bare gå normalt), og engang imellem rasler i lidt med posen, imens i tydeligt signalerer at der ikke er noget at være bange for.
    Når hesten efterhånden bliver mere og mere afslappet, kan I tilføje andre ting. Husk ikke at gå hurtigere frem end hesten kan klare smiley


  • #2   2. nov 2013 Hun flytter ikke hesten. - hun finder ny part.

  • #3   2. nov 2013 Hun er mest bange for sten og pludselige ting. smiley

  • #4   2. nov 2013 Ah, så er jeg med smiley
    Jeg ville stadig træne det ved at vænne hesten langsomt til det. Træk en tur hvor i ved i møder mange sten, og lad hesten snuse til stenen, og se den fra alle sider. Giv meget gerne en godbid, så den forbinder stenen med noget positivt. Det er lidt sværere at træne pludselige ting, og nogle reaktioner hos hesten er næsten umulige at træne helt væk, men man kan minimere reaktionen (f.eks. hvis hesten bliver bange og løber, kan man træne den til måske kun at tage et skridt og derpå stoppe).
    Jeg ville træne det med mange gåture i området, og gerne hvor der sker noget, men hvor i kan styre situationen.
    Håber I finder ud af det, men det vigtigste er jo at din veninde selv vil arbejde med det, for der er ingen lette/hurtige løsninger smiley


  • anette l
    anette l Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 9 Følgere: 7 Svar: 14
    #5   2. nov 2013 Kan nu alligevel godt forstå hende, det er trods alt ikke hendes hest, så skulle gerne være ejeren, som stod for træningen, derudover betaler hun jo for fede oplevelser, og må sige, at det er mange penge for at gå ture med hesten specielt hvis det viser sig ikke at hjælpe.


  • #6   2. nov 2013 anette l: Forstår godt din pointe, og selvfølgelig har du ret; træning af hesten bør være ejeren der primært står for det.
    Men; jeg synes faktisk det kan være lige så fantastisk at gå ture med hesten, lære den en masse (og derigennem også lære en masse selv), og se en udvikling hos hesten, så jeg ville ikke synes mine penge var spildt i den situation.
    har man imidlertid kun hesten som part en dag eller to om ugen, så er det nok desværre begrænset hvor meget indflydelse man har på hestens udvikling, og der kan jeg godt forstå at man primært kommer for at ride, og der forventer man selvfølgelig en hest der ikke er farlig at ride på smiley


  • anette l
    anette l Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 9 Følgere: 7 Svar: 14
    #7   2. nov 2013 Lige præsis Camilla, har selv en islænder, som efter operation af begge bagben ,skulle gåes med i 2 mdr., jeg har nydt de ture vi har gået, lært hesten meget bedre at kende, men da han jo også er min og dermed mit ansvar, synes jeg det er en anden sag. Men helt enig med dig om, at træning fra jorden, giver mindst lige så meget til rytteren.


Kommentér på:
Nogle idéer der kan hjælpe mig/dem?

Annonce