{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
673 visninger | Oprettet:

Genoptræning efter sommerfold ? {{forumTopicSubject}}

Gossip har stået stille de sidste 5-6 uger, da hun har været på sommerfold. Jeg havde tænkt at gå stille og roligt i gang med ridningen af hende i morgen, men jeg er lidt i tvivl om, hvordan jeg skal gå i gang.
Hvordan plejer i at gøre det? smiley
Hun er 15 år og fejler intet.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Genoptræning efter sommerfold ?
  • #1   17. aug 2014 Skridt nogen gode lange ture den første uges tid også begynd lige så stille at trave det den kan holde til smiley det meget forskelligt hvilken grundform en hest har og hvor meget den holdr den tidligere form smiley Mærk dig frem til hvad den kan holde til, det er nok det bedste råd smiley

  • #2   17. aug 2014 Jeg ville også starte med at skridte nogle gode ture den første uge når den har stået så længe.. Måske trave lidt sidst på ugen.
    Jeg ville nok ikke ride i ridehus de første 14 dage, og derefter vil det max være 20 min i hallen og så ud på en stubmark eller lignende et kvarters tid bagefter.


  • #3   18. aug 2014 skridt den første uge i 30-40 min og der efter begynd at lægge trav intervaller på 2 min ind altså skridt varm trav i 2 min skridt i 2 min osv.
    over 2-3 uger øger du minutterne for hver dag. altså første uge 2 min, 2 uge 3 min osv. når du er oppe på en halv time uden at den virker træt og svært forpustet, kan du begynde at lægge galop intervaller ind også.
    du skal nok regne med at bruge omkring 8 uger på at træne den op igen.
    Det vigtigste er bare at den stille og rolig kommer igang igen og at du hele tiden holder masser af skridt pauser, så den ikke bliver overbelastet.


  • #4   18. aug 2014 Tak for jeres svar smiley
    Med det trælse vejr vi har, så kommer hun altså ind i ridehallen smiley


Kommentér på:
Genoptræning efter sommerfold ?

Annonce