{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
774 visninger | Oprettet:

islænder tilridning {{forumTopicSubject}}

Hej

Rider hos en der har islændere og den sidst af de fire hun har er ved at blive tilredt har haft 3 ugers træning og er nu i pause.

Hvorfor holder man disse pauser. ? Kan man ikke lave tillids øvelser alligevel da han virkelig trænger til noget tillid til om verdenen og mennesker omkring ham?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  islænder tilridning
  • #1   21. aug 2014 Jeg vil mene at du sagtens kan træne ham fra jorden.

    Mange holder ofte en voksepause, og andre holder en pause for at hesten ikke får alt for meget nyt ind smiley


  • #3   22. aug 2014 Det er et spørgsmål om at de både fysisk og psykisk får tid til at gasse ned igen. En hest der overstimuleres fra start vil i teorien have lettere til stress.

  • #4   28. aug 2014 Tak for jeres henvendelse. Jeg har snakket med ejeren af ham og hun mener at han ikke er klar til pause, da for det første har fået sko på og han kun Været igang i tre uger og hun blev ville finde en anden rytter som kunne tilride ham.

    Jeg har slet ikke erfaring nok til det helt store dog vil jeg gerne lære en masse

    Har kigget en på YouTube og sårn. Men får ikke meget ud af det. Han er en nysgerrig og meget villig til at komme med ud og blive striglet og trukket en lille tur longering er ikke helt på plads. Altså han fanger ideen men vil gerne ud af roundpen.

    Det største problem for ham er nok biler og tog. (De bor ikke langt fra en lokal tovbane og der en sti forbi som man skal via for at kunne komme i skov.)

    Nogen ideer til hvordan jeg evt kan forberede ham til disse farlige ting i hans verden.

    Det


Kommentér på:
islænder tilridning

Annonce