{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
972 visninger | Oprettet:

Hvor hårdt kan jeg presse en hest i sommerferie form? {{forumTopicSubject}}

Jeg har forsømt min ridning og træning her i sommerferien, og har nu en hest der ikke kan gennemføre en almindelig spring time.. det skal der laves om på!
Jeg har læst at lange ture i skoven med meget skridt og galop er godt for hesten, og eftersom vi har masser af fantastiske stier i skoven er det intet problem at finde en god rute med meget op og ned af bakke.spørgsmålet er hvor længe jeg han presse ham? Jeg havde selv regnet med at tage en tur på en 2 timer i roligt tempo Mest skridt, men er det for meget?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor hårdt kan jeg presse en hest i sommerferie form?
  • #1   28. aug 2014 Lyt til hesten, det er mit bedste bud. Skridt er ikke så hårdt for hesten, så længe den har musklerne til at bære i den, og kan gå i en selvvalgt holdning.
    Hvis du fornemmer at din hest ikke kan mere, så væn næsen hjemad, i stedet for at skulle gå de to timer som du har planlagt. HVis det bare bliver en time, så vær tilfreds med det og gør stille og roligt kravene større smiley


  • #2   28. aug 2014 Jeg regner bestemt også med at lytte til ham, men jeg har en koldblod som desvære ikke siger fra. Han har stort set ikke tabt muskler bare form. Mine trænings pas har været korte og intense i sommerferien, så styrken mangler ikke bare formen, men tak for din kommentar. smiley

  • #3   28. aug 2014 Jeg ville nu lægge ud med noget mindre. det er jo ikke alene et spørgsmål om hestens kondition, det er jo også den muskler, sener og ledbånd der skal trænes op igen.
    Efter bare 3 dages fri begynder muskel væv at forsvinde.
    Så jeg vil starte med en tur på 30-40 min den første uge (mest skridt) (5 gange om ugen, 2 dages hvile).
    I uge 2 vil jeg så ride 40-60 min. og gradvist lægge mere galop og trav ind. dog i korte intervaller på 2-5 min ad gangen og så en skridt pause på 2-5 min osv.

    Du skal huske på at hvis din hest skal springe, så stilles der større krav til kondition og styrke end der gør i dressur. og interval træning er en god måde at træne kondition op på uden af overanstrenglese af hesten


  • #4   28. aug 2014 Jeg ville tage på tur og se hvor langt jeg kommer de første par gange. Det er nemmere at vurderer hvor meget man kan presse dem, når man er midt i det. Intervaltræning er god konditræning

    Derudover kan du give den rent E-vitamin (pulverform) som modvirker tilsyrede muskler og alverdens andet godt - og dermed gør det nemmere at få opbygget nogle gode muskler og hurtigt få noget kondi i den.


  • #6   28. aug 2014
    Lyt til hesten.. 2 timer tænker jeg er for meget, medmindre det nærmest kun foregår i skridt. Lad hesten falde i skridt når den vil, lad den få pusten igen og se hvor det fører hen.

    Jeg følger aldrig noget bestemt genoptræningsskema medmindre vi snakker skade, men vurdere ud fra hesten - og fornuften. Min fornuft siger mig at to timer på en sommerferie-ude-af-kondi-evt-tyk-hest er for meget.


  • #7   28. aug 2014 Tak for jeres svar. ^^

  • #8   28. aug 2014 Jeg rider selv 2-3 timer når hesten ikke er i form. Da vi har 30 min skridt hver vej til skoven, og vil jo også gerne ride lidt i skoven. smiley hende af min har ikke taget skade af dette.m

Kommentér på:
Hvor hårdt kan jeg presse en hest i sommerferie form?

Annonce