{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.666 visninger | Oprettet:

Bitless eller sidepull? {{forumTopicSubject}}

Jeg vil gerne have forklaret det gode ved en bitless trense - hvor tøjlerne krydses under kæben på hesten.

Når jeg ser folk bruge den, sidder den stramt, og giver ikke efter, efter et enkelt tag i tøjlen.
Og så ligger trykket i nakken, som er en af de mest følsomme steder..

Jeg er mere tilhænger af en sidepull... Men jeg forstår bare ikke den anden trense smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bitless eller sidepull?
  • #1   30. aug 2014 Sidepull

    profilbillede
  • #2   30. aug 2014 Bitless??

    profilbillede
  • #3   30. aug 2014 jeg har haft bidløs med kryds til min gamle hest, den sad ikke stramt men løsnede sig efter træk
    har hørt om flere som ikke løsnede sig
    valgt den trense til ham, fordi han fungerede bedst med den
    vores blandede fjordhest funge bedst med sidepull eller grime og den store på en hjemmelavet, da han ikke bryder sig om nogle af dem der tilgængelig på markedet
    for mig fungerer de bidløse godt kombineret med brug af stemmen og vægtforskydning, så tøjlerne bruges egentlig ikke meget.


  • #4   30. aug 2014 Synes ikke der er nogle fordele hos "bitless"-trensen. Som du skriver, så er der flere modeller, der forbliver stramme, selvom taget i tøjlen for længst er sluppet...

  • #5   30. aug 2014 Bitless har den fordel, som den eneste bidløse trense overhovedet, at den ligger pres på hele hovedet og ikke kun på næsen som en sidepull, hvilket der egentlig er mange heste der ikke bryder sig om. Så har man en hest der ikke vil have pres i munden eller på næsen, er denne fantastisk.

    Billede 2, som er mit billede, er en dårlig bitless med "flade" snore. Hvis man køber en model med rundsyede snore er den rigtig fin. Selvfølgelig mest optimalt hvis hesten ikke har enormt meget hår.


Kommentér på:
Bitless eller sidepull?

Annonce