{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
788 visninger | Oprettet:

Fullcheek bid? {{forumTopicSubject}}

- http://www.horze.dk/fullchekbid/fullcheek-bid-rustfrit-st%C3%A5l/13427.html

Er der nogen som har erfaringer med dette bid? ved hele konceptet med fullcheek bidet er at det ligge stille i hestens mund, og kan hjælpe med at få hesten mere "lige" ved f.eks. ridebanespringning.
har aldrig prøvet med bolden i midten, men må vel være for at få den til at suge ekstra? Hvis i har prøvet/ ridder eller kender nogen som har gjort, må i meget gerne skrive jeres erfaringer med bidet!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fullcheek bid?
  • #1   30. aug 2014 jeg red med det to-delte fullcheek, og var SÅ glad for det, det fungerede super til min gamle pony! smiley

  • #2   30. aug 2014 Jeg rider med fullcheek da jeg ikke bryder mig om at ride med næsebånd og -rem, og derfor synes stængerne i siden er gode til at støtte og stille hesten korrekt. Min går super på det og det er det bedste alternativ jeg har haft til bidløs smiley

  • #4   30. aug 2014 Mht. at ligge stille i munden, snakket du ikke om baucher bid? Dette er mest "kendt" for at hjælpe hesten med at dreje og er feks god til ungheste der skal lære signalerne fordi den ligger pres på siden pga stængerne.

    Hesten skal ikke "suge" på bidet pga en kugle eller en smag, hesten skal gå frem mod biddet som følge af korrekt ridning. smiley


  • #5   30. aug 2014 Linette Christensen: er jeg klar over, gør min hest skam også, men tænker hvad funktion af kuglen? sådan præcist.

  • #6   30. aug 2014 Det er bidproducenter der laver lidt forskelligt og så hopper folk gladeligt på det. Også derfor der er kugler, plader, kobber, ruller, gummi osv., så kan e sælge lidt på det smiley

  • #7   30. aug 2014 stængerne er gode, de stabilisere bidet samtidig med de hjælper en smule når man drejer hesten.

    kuglen hjælper ikke til at suge bedre. jeg vil mene det forstyrre hesten mere, mange tror hesten godt kan lig at "lege" med bidet når der er sådan en kugle på bidet, men hesten bliver urolig i munden og det er meget forstyrrende, de fleste heste foretrækker så lidt bevægelse/uro i munden som mugligt, og hvis den smasker, gumler, "leger" med bidet er det fordi den er irriteret..


  • #8   31. aug 2014 Kuglen i midten har altså ikke noget med at suge medrevet gøre, det tredje led er lavet for at bidet bedre kan følge hestens mund, tunge osv, blot format give mere bevægelighed i stedet for at biddet kan komme til at trykke mod gane eller tunge.



  • #9   31. aug 2014 Takker iPad for gode autokorrekt ... I forstår hvad jeg mener! smiley

  • #11   31. aug 2014 ja D-ringe støtter også, men ikke ligeså godt som fullcheek.

    dog giver parer-stænger/fullcheek mere vægtstangs effekt, altså så uden du tager i tøjlen er der hele tiden et lille pres på tungen, pga. vægten fra stængerne..
    hvor D-ringe giver mindre støtte, men lægger ikke vægt på tungen.

    D-ringe er nok hvis man blot ønsker at stabilisere bidet, men parer-stænger giver mere støtte når man drejer hesten, lidt ligesom hvis du tager en hånd og trykker på hestens hoved og drejer det væk.. self skal man så stadig også gi støtten på tøjlen...


  • #12   31. aug 2014 Der må jeg altså rette dig Christina, der er ingen som helst vægtstangseffekt på bid med parrerstænger. Det kræver at kindstykke og tøjle ikke sidder samme sted, og det gør de på disse bid. Havde de hooks sommeren benyttet ville der være en lillebitte smule vægtstangseffekt, og på en kandar er der feks meget vægtstangseffekt pga de lange stænger.

    Og hvis der så var vægtstangseffekt, betyder det ikke at der altid er et lille pres i munden på hesten, det betyder at tager man med 500 gr i tøjlen, skal man huske at hesten mærker mere pga vægtstangseffekten.



  • #13   31. aug 2014 Sommeren = som blev*

Kommentér på:
Fullcheek bid?

Annonce