{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
608 visninger | Oprettet:

islænder hjælp {{forumTopicSubject}}

Har taget en islænder. Ind i trækning det går ok men den 4 gænger redet på tøjlen og med forkert bid så løber. Når man tager i tøjlen pga. Smerte,, men den skal lære tølten og har sat vægt på bagbenene og den tager is to skridt men går så i trav og løber vi træner smidighed ryg muskler og bagpart da den Ik ejer nogen muskler der, selvom den redet ofte de sidste 3 år men hvordan pokker får jeg den til og blive der reagere Ik på sæde og Ik halv parader. Og vil Ik hive den i munden


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  islænder hjælp
  • #1   17. sep 2014 Jeg synes slet ikke du skal ride den hvis den har smerter.
    Prøv evt med bidløs optømning og så få tjekket hvad der udløser smerten.
    Jeg tror også det er urealistisk at træne tølt så længe den ikke er i god grundform.


  • #2   17. sep 2014 Træn ikke tölt før i har styr på de der basale lydighedsting - derefter fikser du den i traven. Først når den kan sine ting i skridt og trav bør du overveje at arbejde med tölten.

    At den render fra dig er et udtryk for at den spænder og og mister balancen - den er slet ikke klar til den øvelse endnu.

    Jeg er enig i at du ikke kan arbejde fra ryggen når hesten har ondt, og det lyder også som om den lydigheds/muskel/balancemæssigt vil få mere ud af arbejde fra jorden.


  • #3   17. sep 2014 brug evt hackamore

  • Syrpa
    Syrpa Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 19 Følgere: 33 Svar: 789
    #4   17. sep 2014 Jeg købte en islænder der lavede det samme fik ordnet slemme tandspidser og kiropraktor på så var det løst det med den løb, den havde ikke noget stopsignal men det er ved at være på plads nu og det efter den fandt ud af der blev givet efter når han stoppede,han var vandt til man bare drejede ham rundt hver gang han løb. Stop signalet sidder ikke 100 % endnu men 90 % han tager lige 1-2 skridt efter han er blevet bedt om at stoppe de fleste gange.
    Han gik med både bid og sadel der ikke passede og i starten red vi kun skridt som nu er udvidet til lidt trav indtil vi havde helt styr på ham i skridt.


  • #5   17. sep 2014 Jeg ville i stedet fokusere på at træne de basale ting. Stop, gå, løb, galop. Alt sammen for lette signaler. Man styre selv hvor blød i munden man vil have hesten, det handler bare om træning. Så lær den at gøre tingene for små lette signaler, så signalerne sidder SPOT ON. Det gør det meget lettere og 1000 gange rarere for jer begge, så i begge sidder tilbage med en god oplevelse efter hver tur.

    Derefter tror jeg også du vil have lettere ved at lære den at tølte!:)


  • #6   17. sep 2014 Hesten er ik min men en jeg har i træning har længe sagt hvad der galt og rette det jeg kunne rette jeg træner ik tølt pt da det bliver til magt kampe selvom jeg ik tager fat men tak

Kommentér på:
islænder hjælp

Annonce