{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
380 visninger | Oprettet:

Tillidstræning med islænder {{forumTopicSubject}}

Hej HG. smiley

Jeg er påbegyndt træning på en skøn islænder. Vi har kun kendt hinanden i 1 uge. Udover at ride ture osv. vil jeg gerne lave noget jordarbejde og nogle tillidsøvelser. Hun er en hoppe med stort H, og er meget fremadgående. Hun har kun været vant til at blive redet på ture, så jeg har tænkt mig at gå i gang med at arbejde med noget balance og smidighed, samt at få hende til at gå samlet. Når vi rider slå hun oftes over i "hurtigpas" hvor hun ligesom bare helst bare vil løbe.

Mine spørgsmål:
Er der nogle der kender nogle gode fif til hvordan jeg kan lære hende at adskille gangarterne? og ikke bare løbe?

Er der nogle der kender nogle gode trænings-og tillidsøvelser fra jorden og under hest jeg kan bruge for at skabe mere tillid, og for at få hende til at samle sig mere?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tillidstræning med islænder
  • #1   17. sep 2014 Jeg synes at træning med at gå tur er altid godt. Hesten skal blive ved din side (nogen synes at det skal gå bag en) så skal den lære at stoppe og gå hurtigt og langsomt som du gør. Hvis hesten buser frem, ville jeg bakke den ved hjælp af et tov, horsemanshiptov, som man svinger indtil hesten bakker. Min har desuden lært at sætte i trav i longe, når jeg løber på stedet, og stoppe når jeg går et skridt tilbage, så kan hun også vende i longen. Der er masser af video at hente på nettet søg ute lehmann

  • #2   17. sep 2014 Tusind tak for din besvarelse. Det vil jeg prøve smiley

Kommentér på:
Tillidstræning med islænder

Annonce