{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
690 visninger | Oprettet:

Går forkert med hovedet? {{forumTopicSubject}}

Jeg har part på en fjordhest. Jeg vil gerne ride lidt seriøs dressur på hende, men enten kigger hun skyer eller også går hun totalt under lod. Jeg har redet i snart 5 måneder, men forinden det er hun ikke blevet redet seriøst i 3-4 år. Så hun er totalt flad for muskler.
Grunden til at hun går forkert, kan det være fordi hun ingen muskler har til at holde balancen, og bruge ryggen korrekt?
Vil det hjælpe at longere hende med indspændinger i en kortere periode?

Mvh en meget fortvivlet Mette.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Går forkert med hovedet?
  • #2   1. okt 2014 Det er svært at give et konkret råd når man ikke har set dig og heste... Men et godt standartsvar er jo at få noget undervisning.

    Ellers vil jeg sørge for at ride den godt frem (og blive i letridning) og så stille den ind mod midten 2-3 skridt og rette op igen. Ride lidt lige ud og så stille 2-3 skridt igen. Så får du den løsgjort og får lettere ved at aktivere det indvendige bagben. Og jo mere den kommer til at bruge sine bagben jo lettere får du ved at få hovedet i den holdning du gerne vil have.

    Huske at ride lige meget på begge volter, og hold det gerne i trav indtil både du og hesten har styr på teknikken. det bliver lidt sværer i galop


  • #3   1. okt 2014 Ibenip - Kan jeg sætte muskler på hende, ved at longere hende med indspændinger?

  • #5   1. okt 2014 Indspændinger og alt sådan noget kan jeg ikke anbefale. Det hjælper ikke noget. En hest skal sætte muskler på en naturlig måde, så ud på en masse ture og gerne med en masse bakker, longering, intervaltræning osv :).

  • #6   1. okt 2014 se evt. www.arr.de for opbygning af rygmuskler.. rigtig god longeringsmetode der opbygger rygmuskler smiley

  • #7   7. okt 2014 Indspændinger ville jeg hellere ikke anbefale, da det ikke hjælper på selve musklerne, men mere bare på at hesten holder sit hoved nede eller andre ting. Jeg ville lave stræk øvelser, altså - Ned mellem benene, fra side til side, frem med halsen, og ind med halsen. Samtidig ville jeg ride nogle lange ture hvor der er nogle bakker, samt ligeud strækninger. På banen ville jeg prøve at ride hesten frem og ned, da du på den måde får ryggen op på hesten smiley

    - Jeg ville også prøve at finde en træner som kunne hjælpe dig lidt, da jeg synes det kan være lidt svært at stå alene med smiley


Kommentér på:
Går forkert med hovedet?

Annonce