{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vendinger
  • #1   2. okt 2014 har ikke hørt om tippie-vendinger?? har det ikke et andet navn også?

  • #2   2. okt 2014 Mie vi kalder det tippie-vendinger fordi ponyen hedder det det er ellers bare vendinger smiley

  • #3   2. okt 2014 nå for pokker, ja det er jo lidt indforstået så;)

    men kan du ikke forklare lidt mere? smiley


  • #4   2. okt 2014 Hun vender på en måde ind i hjørnerne og går så sin egen vej nogle kan ikke styre hende videre bagefter fordi hun driller dem så meget smiley


  • #6   2. okt 2014 pyh... smiley altså hvis vi nu siger man rider hende forbi et hjørne i trav...også drejer hun pludselig ind i hjørnet og stritter imod når man prøver at dreje hende den anden vej smiley


  • #7   2. okt 2014 Okay, vi kan sige overordet at hesten kan ikke drille dem, det har den ikke rigtig hjerne til, men det kan virke som om den driller, enten fordi den er signalforvirret, eller fordi den har fundet ud af at den kan slippe for at arbejde ved at gøre dette.

    Det handler simpelthen om at lægge et pres på hesten, altså give den den "kommando" som siger drej, Derefter er det vigtigt at holde presset, til den har gjort hvad du ønsker. Hvis fx den beder den om at dreje, og den så går den anden vej, hvis du så fjerner presset fra den, så har du faktisk belønnet den for at gøre det modsatte, og på den måde lært den at det var det du ville have den til, på trods af at det var helt modsat af hvad du ønskede. smiley


  • #8   2. okt 2014 Hun har halerem på og kunne forstille mig at den presser ret meget på hendes ryg smiley for jeg har prøvet at fjerne den og så ride uden og der var der ingen vendinger smiley


  • #9   2. okt 2014 så er det af med haleremmen, hvis det er noget der irriterer hesten, så er det klart den ikke har lyst til at blive reddet, og derfor prøver at slippe væk fra det smiley

  • #10   2. okt 2014 Hun er rideskole pony og jeg har snakket med rideskolen og de lovede mig at gøre hvad de kunne for at finde på en løsning smiley


  • #11   2. okt 2014 NU du siger den er elevpony, så tror jeg ikke det hverken er halerem eller sådan noget..

    Elevponyer får nogle vaner, gode som dårlige, især sidstnævnte.. Mange der rider på rideskoler er ikke så habile ryttere - siger ikke alle! - .. Hestene lærer at 'tage røven' på rytteren, forstået på den måde, at det er en tillært adfærd - Jeg gider ikke gå, når jeg stiller mig i hjørnet plejer belønningen at være, at jeg kan stå stille..

    Tror den eneste løsning der er på det problem er et par øvede ryttere der rider dem en periode, så den simpelthen bare ikke får lov.. Problemet skal dog regnes at komme igen..

    Men ja... længe leve elevheste..


  • #12   2. okt 2014 Da det jo er en elevpony, og du ikke er den eneste der rider den, kan det være en der har givet den et forvirrende signal, og derfor er den blevet forvirret. Hvis vi nu sætter hesten i den situation, at den er løs på en bane, ville den stille sig hen i et hjørne med bagparten vendt ud mod dig, fordi hesten "afviser" os mennesker. Det er derfor at man træner den slags arbejde i en roundpen, da det jo er en cirkel og ergo kan hesten ikke bare stille sig hen i et hjørne. Det gør hesten lettere at "arbejde"/sympatisere med.


Kommentér på:
Vendinger

Annonce