{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
832 visninger | Oprettet:

Hoppe i fol, hvor meget kan jeg forlange af hende? {{forumTopicSubject}}

Godaften alle sammen

Først lidt for historie.

Min hoppe havde i Februar - Marts måned besøg af en hingst på hendes fold. Vi var på daværende tidspunkt meget i tvivl om der overhovedet var sket noget, for da vi fandt dem sammen gik de roligt og græssede + hun bar ingen tegn på at han havde været oppe på hende. Men vi holdt selvfølgelig øje med hende. Ca 3 uger efter gik hun i brunst, så vi åndede lettet op, hun forsatte med at gå i brunst regelmæssigt de næste par måneder. Da jeg skulle være væk nogle måneder og hoppen trængte til en voksepause, blev hun flyttede til et sted med gode folde og græs.
Da jeg kommer hjem efter tre måneder, var hun tykkere en tyk og vi jokede med at der vare en baby der inde, men det forblev en joke da dette jo ikke kunne passe. Hun blev sadt på skrump i en månedes tid uden synlig resultat. Jeg flytter hende til et sted med ridehus da vi jo går de mørke tider i møde.
Da det var tid til hendes vaccine besluttede jeg at få hende håndprøvet da flere og flere spurgte om den hoppe var i brunst.

Og ja BINGO det var hun så.

Nu står jeg så med en hoppe som ikke er i form og som er blevet betydelig støre og mere følsom.

Hvad kan jeg forlange ride mæssig?
Har i evt nogle andre forslag til hvad jeg kan lave med en meget madglad hoppe. For at få den lange vente tid til at gå?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hoppe i fol, hvor meget kan jeg forlange af hende?
  • #1   21. okt 2014 Du er nødt til at være meget opmærksom på, hvad hun fortæller dig - for det er meget forskelligt fra hoppe til hoppe.

    Har oplevet nogle som reagerede på gjorden allerede efter 2 måneders drægtighed, mens andre slet ikke er påvirket. Nogle bliver meget trætte - andre får mere energi - så opmærksomhed på hendes signaler er mit gode råd.

    Held og lykke med føller


  • #2   21. okt 2014 Ok takker Helt sikkert noget jeg vil være opmærksom på

  • #3   22. okt 2014 Du kan sagtens skridte på hende helt hen til foling, så har hun også nemmere ved folingen . Men self lytte til hende hvor meget hun orker fra dag til dag smiley Vores pony satte selv i trav til ca . 1 mdr før , så så længe de selv vil og man ikke presser dem , har de kun godt af det smiley

Kommentér på:
Hoppe i fol, hvor meget kan jeg forlange af hende?

Annonce