{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
860 visninger | Oprettet:

Flere muskler og større gang. {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen, jeg har 2 spørgsmål til jer, og håber nogle kan hjælpe. smiley

1 - Jeg har denne Skønne DV på ca. 165 cm på 5 år. Hun har mange muskler i bagparten men ikke så mange i forparten. Hvad kan jeg træne for at der kommer det? Hun er meget smal i forhold til at hun er en DV. De fleste DV'er jeg har set er meget bredere for til.

2 - Har en pony på 140 cm. ca. Hun er 12½ år. Hun har simpelt hen en så lille gang, den er så svær at sidde i. Og den er svær at lave letriding på. Hvad kan jeg gøre for større gang? smiley

Det her er et billede af DV'en ved ikke om i kan se hende ordentlig for til men hun er meget smal. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Flere muskler og større gang.
  • #2   25. okt 2014 Hvilke øvelser er så gode når man træner? For at bygge flere muskler? smiley

  • #3   25. okt 2014 Mange side-øvelser er gode til en stærk hals smiley

  • #4   25. okt 2014 Med side-øvelser mener du, at bøje godt ned og ind af når jeg rider? smiley

  • #5   25. okt 2014 Med side-øvelser mener jeg schenkelvigning osv smiley Jeg var inde på dit galleri, og så du vist nok mest er spring-rytter, så det ville være meget forstående hvis du ikke lavede så mange under opvarming smiley
    Men hvad med ellers at spørger din underviser? Det er svært at give dig råd, når jeg/vi ikke ved hvad du rider i din hverdag smiley


  • #6   25. okt 2014 Er primært Springrytter, men sætter mig ind i dressuren, og den kommer først frem for det andet. Schenkelvigninger er vi ikke påbegyndt så meget med da hun ikke er så gammel men, vi har prøvet det nogle gange, dog kun med underviser. smiley

    Var også mere hvis i havde råd til om man ikke kun træne jordarbejde der hjalp med muskler og sådan. smiley


  • #8   25. okt 2014
    Korrekt ridning vil helt automatisk give korrekte muskler. Alt du laver med hesten giver muskler - det afhænger så hvad af hvad du laver, hvor de muskler sætter sig.


  • #10   25. okt 2014 Ja okay, kan det ikke hjælpe med at få løsnet lidt op i brystkassen hvis hesten går noget slalom i mellem kegler og sådan? smiley

  • #11   25. okt 2014 Rider selv en 5-års og jeg er altså begyndt på schenkelvigninger smiley

  • #12   25. okt 2014 Ja, men vi gør det meget få gange og når vi gør det er det hos underviser, for ikke at lave fejl fra start. smiley

  • #13   25. okt 2014 Rid i forskelligt terræn! det giver de pæneste muskler efter MIN mening, rider op og ned af masser af bakker skridt, trav, galop og væk fra stierne så hesten rigtig kan får lov til at flytte hovene!
    bare virkelig ud i terrænet og vær kreativ? smiley
    det gør jeg 3 gange om ugen på min! 1: du får en træt og tilfreds hest 2: det pisse sundt for dem! smiley


  • #14   27. okt 2014 Slalom som du selv nævner er rigtig godt til at få åbnet op for brystkassen. Når du har en hest som er smal fortil, skal du ikke fokuserer på overtrædning, men derimod åbning, altså få ført benene ud fra kroppen.
    Hvis du går eller rider hesten, så lige når hesten fx. sætter højre forben i jorden, så giver du et sideførende signal mod venstre, sådan at når hesten tager venstre forben frem, så vil det også blive ført ud til venstre, og når så hesten sætter venstre forben i jorden, så giver du sideførende signal til højre.
    Det er ikke sikkert det i starten kan lade sig gøre at gøre det for hvert skridt, da hesten lige skal lære det og du skal finde timingen. Men så tag et skridt til venstre og så lidt ligeud og så et til højre osv. Lad være med at forvent at hesten svinger benet en halv meter til siden til at starte med, den skal lige lære hvad der menes og i øvrigt have muskulaturen løsnet op, så hvis du bare fornemmer, at benet bliver svinget længere ud, end hvis den gik ligeud så er det fint.
    Når hesten har forstået det, kan du med fordel gøre det sideværs over bomme, for at gøre åbningen af brystkassen endnu større.

    Mht ponyen, så kan du forsøge dig med at ride over bomme i skridt og trav, for at træne at den forlænger sine skridt. Desuden kan du gøre brug af udstrækning frem og bagud af både forben og bagben smiley


Kommentér på:
Flere muskler og større gang.

Annonce