{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
595 visninger | Oprettet:

Bakker ved opsidning {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg har nu to-tre gange erfaret, at den islænder jeg rider lige nu bakker når jeg går om på siden og tager fat i stigbøjlen.
Jeg prøver at følge med ham når han bakker, og hvis han stopper så stopper jeg. Jeg synes ikke at det hjalp og han stoppede først da han kom ned i et hjørne.
Har i nogle idéer til hvordan jeg kan stoppe denne irriterende adfærd?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bakker ved opsidning
  • #1   27. okt 2014 Ja, prøv at få en til at holde din hest, og så skal
    den stå stille til du er kommet op. Min 5 års havde også en kort periode
    hvor hun ikke ville så stille. Jeg havde lige en til at holde hende hverdag i en uge ca. og siden har der intet været, det er over et år siden, og jeg kan stå op på hende alle steder nu smiley


  • #2   27. okt 2014
    Tag det få trin ad gangen :o)

    Start med at gå hen til hesten, den står stille, godbid, gå frem, gå hen til hest og godbid. Gentag og gentag til det duer. Du starter slf. et sted i hele "situationen" hvor hesten gerne står stille.

    Så videre til næste step som fx kan være at lade som om du række ud efter bøjlen, bare en smule - og igen godbid, gå, forfra, godbid osv.

    Og egentligt handler det bare om langsomt og bygge på og nærme sig, så du til sidst når så langt at stå med foden i stigbøjlen fx og hesten står stille.

    Lærte en hest der var panisk for at man løftede benet i nærheden af den og den derfor røg over i den anden side af staldgangen, at stå stille på 10 min ved det :o)

    Men det kræver slf. at man ikke liiige springer nogle steps over og bare hopper op fordi man har travlt og måske tager det over nogle dage.

    Husk der udover og hav i baghovedet om hesten forsøger at sige fra pga. evt. smerte ;o)


  • #3   27. okt 2014 Det virker bare lidt mærkeligt at han gør det, da han er en erfaren veltrænet hest, men han gør åbenbart dette med mig, jeg aner ikke hvad jeg gør galt.

  • #4   27. okt 2014 Men jeg tror at jeg vil prøve som du siger Krikken.
    Han er glad for godbidder ??


  • #5   27. okt 2014 Altså min gør det fordi den førhen har haft en for lille sadel og den derfor fik ondt i ryggen. Det kan den så huske nu, og uanset hvor meget jeg øver så fatter den ikke at stå stille, så nu får den en hestebom hver gang jeg kommer op på den. Jeg har ingen problemer uden sadel, så det er kun fordi hun har den vildeste hukommelse, eftersom det er 4 år siden nu smiley

  • #6   28. okt 2014 Det har intet at gøre med sadlen. Hesten har haft sadlen i lang tid og den er speciallavet til den. Det er vist kun noget han gør med mig, men jeg ved bare ikke hvad jeg gør forkert..

  • #7   28. okt 2014 Hvis det kun er ved dig, hvad så med at få en af dem der kender hesten til at hjælpe dig.

Kommentér på:
Bakker ved opsidning

Annonce