{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hingstebid
  • #1   30. okt 2014 galop folk bruger det ofte bare til alm håntering både af hopper hingste og vallakker men ellers er det noget der kan bruges til hingste hvis de er for vilde og en hingste kæde ikke er nok. de trykke på hestens tunge eller under den og jeg syntes ikke om den

  • #2   30. okt 2014 Jeg har haft mange hingste imellem mine hænder, og jeg synes det har været lidt mere betryggende med et hingstebid. Nogle af hingstene havde ikke været I hænder, så at bruge et hingstebid I starten var bedre end bare en grimme. Man har bare lige dét mere kontrol over hingsten.
    Jeg ved også, at de folk der havde hopper på stedet og vallakker, synes det var mere betryggende, at vi gik med vores hingste til fold/til ridehus/ anywhere med et hingstebid.
    Mange vil sige, at det udelukkende handler om opdragelse, men med hingste kan man bare ikke vide sig sikker. Selv den mest opdragne hingst kan lige pludselig slå klik, også vil jeg hellere stå med en hingst med hingstebid, end en hingst med et trækketov. Så har man I det mindste gjort sit.
    Men ja, smag og behag, ikke sandt??


    profilbillede
  • #3   30. okt 2014 Har aldrig haft brug for et hingste bid til hingstene. Men har ikke noget imod det hvis folk bruger det med omtanke, præcis som med alt andet smiley

  • #4   30. okt 2014 Ja til hingste man ikke kan styre og som ikke er godt opdraget.
    Jeg kendte nu en hingst, som på en eller anden måde var kommet ud af sin grime på gårdspladsen, men var så velopdragen at den gik ind i sin boks som ejeren bad dem om, og reagerede på ingen måder på de hopper der stod i gården eller i stalden. Heller ikke selvom de fleste af dem var i brunst. Se det kalder jeg velopdragen hingst smiley


  • #5   30. okt 2014 Ham jeg har linket billede til behøvede heller ikke hingstebid, men da de folk jeg stod med gav udtryk for, at de følte sig mere tryg, hvis jeg brugte det, så brugte jeg det smiley Det er jo ikke fordi han lider med det smiley

    Ja, det er en opdragen hingst, men der er mange der har avlshingste, som bruges til det formål, at de bare skal være alvhingste og måske ridehest. Også har de ikke lige brugt tid på horsemanship og særlige signaller.

    Jeg tænker bare, at man skal tage sine forholdsregler. Min hingst på 187, hans trense knækkede en dag, hvor jeg longcerede ham udenfor, også var der altså bare en stor bange hingst fri. Heldigvis var han så bange, at han ikke bare tænkte "hopper, hopper, hopper", men det kunne ligeså godt være tilfældet, og hvad så??

    Men igen, så vil jeg modsige mig selv. For hvis man føler ens hingst ikke har brug for det, så er det vel op til en selv. Jeg synes bare man skal tage sine forholdsregler med hingste. Nogen hingste har måske lige dét mere attitude end andre, også skal de selvfølgelig bruge det. Men ja. Jeg har synes det var godt til mine hingste (:


  • #6   30. okt 2014 Jeg havde en 6 års hingst, og til en start havde jeg altid trense og hingstekæde på, men til sidst var han så rolig at selv smeden troede det var en vallak smiley han kunne sadles op i strigle pladserne med en hoppe lige ved siden af, men når dette så er sagt var han også hingst! Der var bestemte hopper i stalden han bare reagerede meget på og andre ingen reaktion, og det samme i ridehuset og på folden. Men har aldrig haft brug for hibgstebid, og tit gik jeg også bare med alm træktov, men Det er ikke en leg med hingste og man skal bruge det kan finder mest trygt, for det kan hurtigt blive farligt hvis de pludselig bliver "løse" eller på anden måde ude af kontrol.. smiley

  • #7   30. okt 2014 Den pony hingst jeg red på et tidspunkt, den fik kun hingstebid på når den skulle bedække, ellers gik vi bare med ham i træktov eller hingste kæde eller trense.. Man kunne ikke mærke på ham han var hingst, han kunne også sadles op på striglepladsen med en hoppe ved siden af..

  • #8   30. okt 2014 Det eneste tidspunkt jeg bruger hingstebid til min hingst, er når han bedækker. Så skaber det ikke forvirring, hvis han nu bedækkede i trense eller grime. Han ved at hingstebid = bedækning og trense = ridning. l håndtering og andet, ville jeg aldrig komme sådan et bid på smiley

  • #9   30. okt 2014 arrrrh det sådan den virker og skal sidde smiley

    Jeg har ingen hingst, eller hest jeg føler jeg får brug for sådan en til, men havde bare set dem på billeder og undret mig over hvordan de virkede.



  • #10   30. okt 2014 Tak for jeres svar og gode tone smiley

  • #11   30. okt 2014 Det er også en god idé at bruge hingstebid ved naturlige bedækning. På den måde ved hingsten at den skal bedække - altså hvis man kun bruger hingstrbid ved bedækninger og ikke andre tidspunkter

Kommentér på:
hingstebid

Annonce