{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
930 visninger | Oprettet:

Afveksling? {{forumTopicSubject}}

Hej, nogen det har gode ideer til noget afveksling for dressuren? Plejer at gå en god lang skridt tur, men det begynder jo at blive rimeligt tidligt mørkt, så det er ikke altid at jeg kan nå det.. Vi springer, og træner cavalettis en gang imellem, og har muligheden for at springe fast én gang om ugen, men da hun har været halt må vi ikke springe for meget endu, da det kan give en overbelasting. Og så har hun selvfølgelig fridage 1-2 gange om ugen. smiley


Kommentarer på:  Afveksling?
  • #1   18. nov 2014 Longe arbejde (også over bumme) tricks og jord arbejde har jeg gjort meget brug af med min part. Jeg har haft hende fast to gange i ugen hen over sommeren (gik ikke i skole fra januar til august så havde tid nok) der stod den på jordarbejde en gang i ugen.. Det var skide godt

    Men hvis det skal være i sadlen er jeg lidt blank smiley


  • #2   18. nov 2014 Følger lige med, når sjældent ud til hesten før det bliver mørkt selv og vi er altid "1.000" mennesker i hallen smiley

  • #3   18. nov 2014
    Tricks - jordarbejde generelt, øvelser fra jorden fx versade. ( som jeg kan få max 20 min til og gå med )
    Longering - som ponyen koger over af

    Også er det jeg løber tør for idéer til ting og lave. Kommer ikke tit på tur når det er så tidligt mørkt desværre.


  • #4   18. nov 2014 Går ture, rider tur, træner jordarbejde, hygger på folden, bomtræning, tricktræning, longering, træning med klikker, springe både fra ryggen og fra jorden (evt. indlære at sende over spring), etc..
    Der er så meget, man kan lave hvis bare man er kreativ nok smiley


  • #5   18. nov 2014 Jeg har ikke noget at bidrage med udover ovenstående. Men longering er en stor belastning for hestens ben , da linen ikke kan blive lang nok;)

    - Men ja, det er en svær tid med det afveksling!! smiley


  • #6   18. nov 2014 Jeg longere 1 gang om ugen, typisk bomarbejde for at lave muskler bagpå. 1 gang om ugen på skridtbånd med 2x6 minutter op af bakke og 3x6 minutter lige ud. Springer 1 gang om ugen, og så rider jeg dressur for resten hvor vi veksler mellem stævneholdning, lang og ned og smidigheds træning.
    Indimellem hvis det ikke er mørkt når jeg kommer derud, rider vi en tur på 15-20 minutter inden dressurtræning, for at komme lidt udenfor smiley
    Og så får hun en fridag af og til, så hun kan restituere i musklerne og så hygger vi bare og jeg strigler/ordner hende. Typisk vasker jeg hale den dag smiley

    Dette fungere min konkurrence hest rigtig godt på, da vi aldrig laver det samme hver dag smiley Vi veksler meget, og så bytter jeg om på dagene fra uge til uge, så det ikke er i samme rækkefølge smiley


  • #7   18. nov 2014 En form for agility/HMS for at styrke forhold mellem dig og hest? Kunne være i form af palletræning eller gå over pressening og sådan? smiley

  • #8   18. nov 2014 Med min rider jeg også mest dressur, og indimellem spring, og ikke så meget af samme grund som din smiley

    Min keder sig så bare nemt, så jeg longere, træner tricks, rider eller går en tur med ham, hvis jeg havde materialerne havde jeg også lavet agillity bane til ham smiley da jeg selv er kørt død i min ridning, så sys jeg det er hyggeligt at bare være hos ham og hygge smiley


  • #9   20. nov 2014 Hvis du må på stedet kan du løs longere smiley

Kommentér på:
Afveksling?

Annonce