{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
732 visninger | Oprettet:

Billig ridebanebund {{forumTopicSubject}}

Hej Alle smiley

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at vide hvor meget en god billig bund koster(det er til udendørsbane) umildbart tænker jeg en god blanding af flis og en slags sand/grus. Hvad tænker i? Og hvad koster det ca hvis det skal dække en 20*60? Hvis man skal springe, er målene så også bare 20*60??
Vi graver selv ud og laver alt det, men hvor meget koster selve bunde? Det skal være billigt og ikke noget der bliver smattet og glat(ved godt det hører sammen med hvor godt der er drænet;) på forhånd Tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Billig ridebanebund
  • Mette B
    Mette B Tilmeldt:
    nov 2014

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 7
    #1   19. nov 2014 Vi har et stykke med sandjord som vi bare har jævnet og smidt 5 cm vasket grus på.. Virker upåklageligt! smiley
    Det kostede 6000 kr inkl alt, for en 20•40 bane


  • #2   19. nov 2014 Ok smiley

  • #3   19. nov 2014 Hvordan er den at ride på når det har regnet? smiley

  • #4   19. nov 2014 Vi har en 17*47 (skævt mål) og den er bare jævnet ud og harvet dybt også er der kørt 10 cm. sand på som er stampet i bunden og tromlet i toppen også virker den smiley Den kostede omkring 5000 at lave også har vi fyldt et par læs ekstra på her i de efterfølgende år smiley

  • #5   19. nov 2014 Er faktisk overrasket over hvor mange penge det koster smiley kan ikke få en bund til under 3000? smiley

  • #6   19. nov 2014 Vi har vasket sand, og den er rigtig god her i efteråret, men om sommeren bliver den alt for tør og løs. Så evt noget ler på en eller anden måde til at binde det lidt sammen. Flis bliver hurtigt glat når det er vådt..

  • #7   19. nov 2014 Vasket sand og stenmel...total optimalt smiley
    Hos os er ridebanen lagt et sted hvor den er selvdrænende og selvom det har tisset ned i flere dage kan vi stadig ride stort set uden vand på banen. Efter en enkelt dag med tørvejr er banen super fin igen.
    Den bliver aldrig glat i regnvejr som flis ville gøre det og den er super nemt at vedligeholde med en havetraktor og en rive smiley indrømmet....der er ukrudt i siderne men det skyldes at jeg ikke var aktiv nok i højsæsonen da vi lige havde sat hegn op og der var kommet almindelig muldjord ovenpå ridebanegruset da vi gravede og det giver ukrudt....sandet inde på banen for kun enkelte steder et lille græs skud som man kan fjerne når man alligevel samler lort smiley
    Banen har været med det sand nu i jeg tror 3 år og der er ikke kørt nyt på, blot revet indimellem smiley


    profilbillede
  • #8   19. nov 2014 Mette K smiley det lyder godt, har du nogen idé om hvad det har kostet?

  • #9   19. nov 2014 Ring til en grusgrav - det der vi har fået sand fra smiley

  • #10   19. nov 2014 Præcis Stine smiley
    Ring og forhør dig ved en grusgrav smiley

    Dels så afhænger prisen af om i selv har maskiner til at grave af så muldjorden bliver plan, samt hvor meget sand og stenmel du ønsker ovenpå og om I selv kan få det fordelt rundt på banen eller om I skal leje en traktor og en mand til det smiley
    Men det er nok klart en af de billigste løsninger der findes. Man kan også nøjes med muldjord...det havde vi selv i et års tid for at være sikker på at banen lå et sted hvor den naturligt blev drænet så den ikke var oversvømmet hele tiden og det fungerede også super fint...så kan man altid få sand og stenmel på efterhånden smiley


  • #11   19. nov 2014 Ok altså vi graver selv, og har også mulighed får selv at hente "bunden" men hvad er det der stenmel? smiley

  • #12   19. nov 2014 tja det ligner mest sådan noget strandsand blot grovere men det er noget specielt noget som gør at banen pakker sig lidt og man ikke synker dybt i smiley


Kommentér på:
Billig ridebanebund

Annonce