{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
895 visninger | Oprettet:

Bid til unghest / plag {{forumTopicSubject}}

Hejsa min plag på 2,5 vil jeg jo gerne vende til bid

Men problemet er efter 5 gang hun får trensen på er hun begyndt og nægte og tage biddet i munden?

Tænker på om det er for koldt for hende?

Kan det hjælpe hvis jeg bruger et plastik bid alså dem med smag?

Hvad gjorde i med jerses plage?:-)

Tak på forhånd:-)


Kommentarer på:  Bid til unghest / plag
  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #1   20. nov 2014 Prøv at varm bidet inden du putter det i munden på det smiley

  • #4   20. nov 2014 Jeg er startet tidligt, da jeg regnede med store problemer pga en tidligere skade ved munden.. Min er 1,5 smiley
    Jeg har bare stået og nusset og nuldret ham, og så givet ham det stille og roligt.. Første gang skulle jeg lige åbne munden på ham, men siden da har han selv taget imod det smiley
    Tror det hjælper hvis du varmer biddet op inden, bare stå og gnub det i hænderne lidt før, så det ikke er så koldt smiley
    Og så som de andre siger, giv en godbid samtidig, så det bliver en god oplevelse at åbne munden selv smiley
    Der er ikke noget værre end heste der skal tvinges til at tage imod et bid smiley

    Stald lærkegaard: hvorfor er det for tidligt? Mange 2 års der bliver stillet til kåring, går med bid. Kan ikke se hvorfor det skulle være for tidligt smiley


  • #5   20. nov 2014 problemet er bare hun ikke går med til det der med lakris ovs forstår ikke hvorfor den lige er gået galt for hende smiley

    hun plejer ellers gerne og ville tage det selv men hun både bakker, vender røven til ovs?

    altså hun er meget spicel og det der med og få hovedt ned ovs kan hun godt men med det samme trensen kommer bakker hun? smiley


  • #6   20. nov 2014 Jeg har en meget speciel dame på 2.5 år, og jeg giver hende simpelthen trensen på i boksen smiley så kan hun ikke bakke så langt. Og så har jeg varmet det op i hænderne så det ikke er iskoldt. Eller evt varmt vand hvis man har det smiley og når hun så har taget det i munden og fået trensen på får hun en godbid og gumler godt på den smiley derefter tager jeg grimen på uden på trensen igen og derefter får hun igen en godbid smiley

  • #7   20. nov 2014 Det hjælper ikke med boks smiley

  • #8   20. nov 2014 Sådan gjorde min shetter også, det viste sig han havde tandspidser.
    Nu tager han selv bidet uden problemer.

    Er tænder tjekket?


  • #10   20. nov 2014 Tænderne skal altid være iorden på en plag unghest. smiley så ja det er de

  • #11   20. nov 2014 Fortrækker bid der er tre delt og tykke då de ikke er skarbe

    Regner med og prøve med min anden hoppes muffebid smiley


  • #13   20. nov 2014 Tænker det samme

    Ja mange får et føl låner det ud når de er vandt fra og tænker så ikke over andet

    Hende her er en jeg har adopteret da hun var 4 mdr så hun har jo ikke valgt mig men jeg har valgt hende så hvis jeg jo ikke syntes hun skulle have et godt liv havde jeg jo fået hende aflivet i stedet

    smiley hun betyder meget for mig


  • #15   20. nov 2014 Altså, jeg bruger et ganske almindeligt todelt med bidringe til min på 2,5 og han bruge kun et par gange til at forstå det, og valgte faktisk selv at putte det i munden første gang han skulle prøve det, og det gør han stadig. Massere tålmodighed er mit råd.:-)

  • #16   21. nov 2014 Jeg bruger et alm tredelt bid

    Hun panikker nærmest når det kommer hvilket ikke giver mening hun har aldrig oplevt noget dårligt med det altid fået godbid inden, når det er i munden, bagefter når det er taget af


  • #17   27. nov 2014 Hvad med bidløst? Jeg kan ikke se nogen grund for at tvinge et bid i munden på en hest hvis den ikke vil + at bidløst er efter min mening meget bedre end bid :3 hvis du kan gå med hesten i en grime kan du også ride i en

  • #18   27. nov 2014 Bidløst er altså ikke altid bedre end bid :). Bidløst kan blive misbrugt i lige så høj grad som et bid kan.

  • #19   27. nov 2014 Ida da hun både skal bruges til dressur og spring skal hun kunne gå med bid for dressur stævner bliver ikke afholdt uden bid eller i bidløst

  • #20   27. nov 2014 jeg har da set folk ride bidløst til dressur og spring stevner smiley også på høj plan. der nok ikke ligeså mange:som med bid da det er det de fleste rider med smiley og bidløst er kun skadeligt hvis den bidløse trense sidder helt ude på næsebenet. et bidløst hovedtøj er jo det samme som en grime så der er vel også skadeligt?

  • #21   27. nov 2014 et eller andet sted tror jeg at din hest prøver at fortælle dig noget :3 måske bliver hun ikke lige den hest du havde regnet med men hvad så? smiley

  • #22   27. nov 2014 Hvis du sidder og flår i et bidløst hovedtøj som nogen gør med et bid, så jo, så skader det lige så meget med et bid. Næseryggen er også et følsomt sted på hesten, og nogle heste kan slet ikke lide pres på næseryggen, og kan derfor ikke gå bidløst.
    Så nej det er ikke kun skadeligt hvis det sidder ude på næsebenet.
    Man er ikke hellig eller 'hestevenlig' rytter, bare fordi man rider uden bid. Man skal tænke sig om ligesom med alt andet.

    - Og inden jeg bliver anklaget for, at jeg kun siger det fordi jeg er bidrytter. - Det er jeg ikke.. Jeg rider med begge dele fordi min hest accepterer begge dele, men jeg deltager en gang i mellem i stævner, og det kræver derfor hun kan rides med bid. Hvilket hun også har det helt fint med.


  • #23   27. nov 2014 jeg har heller ikke anklaget dig for noget og jeg giver dig ret i at i de forkerte hænder kan det også være skadeligt, men når din hest virkelig siger nej på den måde så kunne det jo være værd at overveje?

  • #24   27. nov 2014 Det siger jeg heller ikke du har, men det var bare for at få det på det rene. - For jeg ved hvordan nogle mennesker er herinde.

    Hesten er ung, og skal til at vænnes til bid (selvom jeg personligt havde ventet et halvt til et helt år). Det er klart den synes det er noget mærkeligt noget.
    Ikke alle heste er ens, og nogen har behov for mere træning/tilvending end andre.


  • #25   27. nov 2014 ved godt at det er noget man kan vende den til men stadig :3 gider ikke at diskutere lige nu xD

  • #26   27. nov 2014 Jeg prøver bare at forklare dig at bidløst ikke er bedre end bid.

    Ville du også lade være med at prøve at tilvænne hesten til sadel/grime/etc, fordi den bukker, vender røven til osv et par gange?


  • #27   27. nov 2014 Har du prøvet at varme biddet i hænderne inden den får det i munden? smiley og er du sikker på at det ikke har siddet for stramt eller noget i den stil :)? Et eller andet grimt må den da forbinde det med når den går i panik :)!

  • #28   28. nov 2014 ja det har jeg og nej det sad ikke for stramt

    den vil slet ikke have hovedetøj på heller ikke uden bid så det har ikke noget med det og gøre

    går udfra det er stædighed




    og til jer to der diskoter tag den for min skyld i pb i stedet det andet er urilevandt

    der står tydeligt i DRF's regler at man ikke må ride bidløst i dressur!!!!!

    så sådan er reglerne bare

    udenset hvad skal hun lære bække dele og det er mit valg så lad vær med og blive ved når jeg skriver jeg har valgt det!!!! håber den er forstået nu


  • #30   28. nov 2014 Oki prøver mig frem

    Men som jeg skrev før ville hun jo slet ikke have hovedtøj på


  • #32   28. nov 2014 Nej for stadig uden bid vil hun ikke

  • #34   28. nov 2014 Men det er jo ikke nemt at hjælpe dig når du afviser alle vores teorier.
    Held og, lykke med den smiley


  • #35   28. nov 2014 Lisa jeg afviser intet men når jeg har prøvt både tykke tynde to delt tre delt så bliver jeg jo nød til og sige det ikke virker når jeg har haft varmet det først ovs så kan det jo ikke hjælpe jeg siger tak og så stopper tråden vel?!

    Ærlig talt hvis du nu så efter så har jeg jo skrevet at det faktisk ikke er biddet men trensen!



    Derfor søger jeg jo så lidt råd i hvordan man kan lege den ind da hun skal leges med før end tingene virker;)


  • #36   28. nov 2014 Det er også helt ok, du har bare virket meget afvisende smiley men fred med det.. Jeg har samme problem med min, bare når jeg har taget trensen af og derefter vil putte grimen på igen smiley og jeg træner med godbidder og indtil videre har det haft positiv indvirkning smiley men hun er også glad for mad smiley

  • #37   28. nov 2014 Jeg bruger både godbidder og gullerødder smiley

  • #38   29. nov 2014 Okay smiley jeg tror (ihvertfald medmindre egen) at tålmodighed er vejen frem og så bare en masse dage i træk smiley

Kommentér på:
Bid til unghest / plag

Annonce