{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Longering?
  • #1   20. dec 2014 Smidder dem bare ud i longen smiley

  • #2   20. dec 2014 Hvorfor har man en unghest hvis man ikke engang ved hvordan man lærer den at blive longeret?

  • #3   20. dec 2014 Jeanette, det jo derfor hun søger hjælp? måske havde hun tænkt sig noget andet med den men så ville hun bare prøve at longere, tror hun mener fx hendes hest løber hele tiden ind mod hende når hun prøver eller noget, lad være med at døm så hårdt når du ikke ved hvad det faktisk handler om.

  • #4   20. dec 2014 Min fattede det ikke i starten, så hvis du har en der kan hjælpe dig. Hvis den heller ikke forstår det. - så få en til at trække den rundt i en cirkel, imens du står i mitten med longen i den. Min forstod det rigtig hurtigt smiley

  • #5   20. dec 2014 Jeg mener stadig ikke at man bør anskaffe sig en unghest, eller stå for træningen af en, hvis man ikke ved hvordan man lærer en hest at blive longeret... Såre simpelt.. Og hun skriver netop hun vil til at lære den det, derfor må jeg antage hun endnu ikke har prøvet og derfor hellere ikke har oplevet problemer, endnu.....

  • #6   20. dec 2014 http://m.youtube.com/?#/watch?v=JIxfmxMrNqA

    Her er en god video hvordan du lære den at bive longeret skridt for skridt.. smiley
    Og det er også.en metode hvor den bruger sine muskler korrekt, helt uden nogen form for indspænding, kun med kapsun smiley jeg syns den er rigtig god. Denne video starter han i skridt, der er to mere, en med trv og en med galop smiley håber du kan bruge det


  • #7   20. dec 2014 En gang skal jo være den første, ikke alle kan være erfarende.

    Det er egentlig ikke så svært, at lære dem at longeres. Det er bare at prøve og se hvordan at den tager det. De fleste opfatter det hurtigt, ellers er der sikkert en underviser eller lign. du kan søge hjælp hos smiley


  • #8   20. dec 2014 hvad er det der går galt når du prøver? Der er forskellige hjælpe midler man kan bruge, alt efter hvad hesten ikke forstår smiley

  • #9   20. dec 2014 Jeanette: Hvis du alligevel ikke kommer med noget positivt hvorfor lader du så ikke vær med at skrive? Hun søgte hjælp og ikke kritik smiley

  • #10   20. dec 2014 Jeg var kun 9 år fik jeg min første pony.. Det var en fræk 2´er pony på 5 år (en hoppe) Jeg lærte den selv alt det den kan nu også at longere. Hun var meget fræk og løb hele tiden ind til mig. S jeg brugte det samme som det link fjølner har delt smiley (ved ikke om det virker med din, men det hjalp ihvertfald med min) smiley

  • #11   20. dec 2014 Når man skal lære en unghest at longeres, er der 3 gode start trin, som gør at hesten føler sig "passet" på og ikke overfuset med en longepisk.

    Mange heste vil gerne være inde hos dig, fordi det der med at være ude på longevolten er uvandt og betyder arbejde.

    1: send hesten ud!
    Her er det vigtigt du guider hesten, stiller dig rigtigt og har et tydeligt "gå ud" kropssprog.

    2: Når hesten så går ud, og har gået et par skridt, så går DU ud til den, stopper den og roser. Her lærer hesten at den får pause og ros ved at gå ud på volten. Det er vigtigt du først roser den og stopper den når den er forholdsvist ligeudrettet på volten.

    3: Gør det ikke mere end 5 min ad gangen i starten, og lad nu vær bare at "smide hesten ud på volten" med en stor longepisk. Det understøtter hestens FLUGT reaktioner, i stedet kan du bruge longering som en øvelse der FREMMER forholdet imellem jer.

    smiley
    MEN alle tre trin er umulige at forklare på en skærm, få en erfaren ud og vis dig det. Når man står med en unghest, og DU skal lære den noget, er det MEGET vigtigt du ikke er spor i tvivl om, hvornår du skal gøre hvad og hvorfor smiley

    Kh Mia


  • #12   20. dec 2014 Jeg havde også svært ved at longere vidste intet om det. Men min unghest klarer sig fint. Mod på. Se på YouTube og find din metode uden indspændinger

  • #13   20. dec 2014 Nu er der jo forskel på ikke at vide noget om longering, og så at vide hvordan man gør med en hest der kan det,. Alle skal jo starte et sted, og selvom man godt ved hvordan det skal gøres er det jo altid rart at få en masse Info og viden inden man går igang smiley alle gør det jo ikke ens smiley

    Jeg har personligt startet med at stå på midten, og så bare få min hest til at gå et par skridt frem uden at gå for langt væk fra mig. Og når hun kan det øger neg afstanden mere og mere smiley frem og stop er rigtig vigtigt at de lærer først for så er det ikke så svært at øge afstanden derefter smiley og hesten startér ikke ud med at være utryg. smiley


  • #14   20. dec 2014 Lad være med at sende den 5 meter væk fra dig i starten. Den skal have tryghed og ros så den véd at det er rigtigt, samt synes det er okay at gå med afstand for dig. Jeg ville starte med en halv meters afstand, og så gå med den rundt. Husk at stoppe og invitere den ind igen, rose og så ud smiley
    Så kan du langsomt øge afstanden uden at miste den der 'connection' som - jeg mener man gør - hvis du sender den helt ud med det samme smiley


  • #15   20. dec 2014 Jeanette: Jeg HAR longeret mange gange før... Bare ikke med en unghest!


  • #16   20. dec 2014 Alle i andre tak for nogle gode svar smiley


  • #17   20. dec 2014 Før du begynder at longere så lær den frem og stop signalet. Det kan du gøre ved at stå foran den, med fronten mod den, give klik lyden imens du prikker med en dressur pisk på maven/bagparten. Du skal stoppe lige så snart den går frem.
    Når du skal stoppe den, så er det pisken på bringen eller halsen og give din stop lyd. Igen stop lige så snart den stopper, også ros.
    Det har hjulpet mig og min 2 års, utroligt meget at hun kunne de signaler fra begge sider af, da vi skulle påbegynde longeringen.
    Held og lykke smiley


  • #18   20. dec 2014 Ikke prikker, tapper blidt. Reagerer den ikke tapper du lidt hårdere, men uden at det vil gøre ondt på den.

  • #19   20. dec 2014 Tak Rikke smiley

Kommentér på:
Longering?

Annonce