{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
820 visninger | Oprettet:

Det ironiske øjeblik.... - Hvad arbejder i på? {{forumTopicSubject}}

Hej kære heste venner!

Jeg har fået "ny" underviser, eller har haft hende ude og undervise mig 3-4 gange nu, og vi arbejder på at min hest, Dimma, skal blive bedre til at bruge ryggen og arbejde på bidet, min opstilling og alt muligt forskelligt! smiley

Og her i de sidste uger har hun simpelthen været så dygtig, og her i dag havde min underviser og jeg aftalt at vi skulle ride en tur, så hun kunne se hvor DYGTIG min hest var blevet smiley

Så selvfølgelig liiiiiiiiiiiiiiige i dag, er min hest bare fuldstændig ikke til at komme i kontakt med xD Hun havde virkelig meget energi, og flere gange tog hun bare bidet og løb med mig xD Men altså, min underviser sagde da godt nok til mig, at hun kunne se forbedringer smiley HAHA!

Lige et sidespring... Men blev bare nødt til at fortælle jer 'det ironiske øjeblik' smiley

- Hun sagde til mig, at jeg skal til at arbejde på hendes stopsignal! Og bakke signalet! Desuden så skal jeg arbejde på at få hende til, at acceptere bidet og ikke gå imod det, som hun har tildens til smiley Puha en omgang! Jeg har noget at arbejde henimod! Lækkert!!

Hvad arbejder I på lige for tiden med jeres heste? smiley

Krammer fra Sandra!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det ironiske øjeblik.... - Hvad arbejder i på?
  • #1   22. dec 2014 Jeg arbejder på at vejret skal stoppe med at være sådan noget lort. Men det er forgæves at forsøge at arbejde mod vejrguderne )-:

    Lige pt. arbejder jeg på at få min hest til at kunne gå ligeudrettet og i rammen. Hun søger rigtig fint ned fortil af sig selv, så det er dejligt. Ellers jordarbejde hvor gåture og longering er i stor fokus (-;

    Hun er godt nok 8, men mentalt og fysisk er hun unghest - så der er en masse at arbejde på.


  • #2   22. dec 2014
    Sådan lidt alla det hele :o) At vi kan blive stabile og dygtige nok til at starte noget LD/LC til foråret.

    Og hver gang jeg vil optage noget video af damen, så er hun som regel ikke til at komme i kontakt med - men fik da optaget noget okay i dag ;o)


  • #3   22. dec 2014 Mig og pony arbejder pt. på at få hans rideglæde igen. Han har haft enormt ondt i maven, og har ikke villet frem, så imens jeg venter på at det skal gå væk for alvor, rider vi en masse små ture, hvor jeg lader ham få lov til at bestemme tempoet(self. med begrænsninger, men presser ham ikke til noget han ikke vil). Det virker til at virke rigtigt godt, for fremsignalet virker 100% kun på stemmen nu, hvor jeg før skulle bruge schenkeler og hæle, bare for at få ham til at tage et par skridt. Undervisningen begyndet vi på igen i januar, hvor vi arbejdede på min opstilling, og hans styrbarhed med mikroskopiske signaler. Synes altid det går fantastisk til undervisningen, og kommer ind i en hel lille bobbel, hvor vi bare svæver rundt. Det er en del tid siden jeg har været i den, fordi han ikke har haft lysten til at arbejde, men den er der forhåbentligt snart, har ikke prøvet for alvor endnu smiley

  • #4   22. dec 2014 Neeeej hvor det typisk, Sandra :P. Jeg synes lige du har sagt det går så godt med dig og Dimma?xD

    Tja, jeg arbejder på at ponydyret skal gå frem for et let signal. Og pt går det super godt! Hun var mega god da jeg underviste hende og Josephine i lørdags :D.


  • #6   22. dec 2014 Jeg arbejder bare på at få et forhold og tillid mellem min pony og jeg smiley
    Så må alt andet komme efter det.. (:


  • #7   22. dec 2014 Noget travers og nogle trav versader smiley
    Lige pt kan jeg dog ikke, da mit haleben er forstuet, men så kan vi 'genåbne' noget af det piaffe vi begyndte på fra hånd smiley


  • #9   22. dec 2014 Vi lyder som nogle travle hesteejer smiley Men sådan er det jo med de dejlige dyr, der er jo altid masser at gå i gang med, og man kan altid forbedre sig! Det er så dejligt! smiley

    Sacha - HAHA! Ja, det troede jeg også smiley Bare at hun opfører sig ordentligt på fredag når vi skal tage billeder xD
    Eller i så fald, hvis jeg bare sidder og ser ordenlig ud, så er det ikke sikkert man opdager at hesten løber med mig xD HAHAHAHAHA


  • #10   22. dec 2014 Hahahahaha! Vi håber smiley

  • #11   22. dec 2014 Parader fra trav og bøjninger til højre, hun er lidt stiv smiley

    Med mini træner vi fremad og parade, vi vil gerne for kælk når sneen kommer, men det kræver der er styr på det smiley


  • #12   22. dec 2014 Jeg træner næsten alt med min nye hest smiley
    Det være sig fremaddrift, overgange (generelt alle; skridt - trav, trav- galop, galop - trav), samling og eftergivenhed i ganachen, så den ikke bare japper derud af og bliver lang, stiv og tung....
    Desværre er det er stor, lidt klodset hest, og den ER bare meget stiv og tung fortil, og så tager han bare overgangene til lavere tempo for bogstaveligt, så han ofte går helt i stå.... mega irriterende, når han i forvejen er nærmest lud doven og det kræver SÅ meget energi at få ham fremad -.-


  • #13   22. dec 2014 Lige nu arbejder jeg på at han bliver nemmere at få til at gå til bidet, og at jeg bliver bedre til at ride nedsidning! smiley

  • #14   22. dec 2014 Vi arbejder på traven.. I dag var det et hælvede smiley Han ville ikke samarbejde, alt var farlig og jeg endte på jorden 4 gange.... Det gik ellers så godt hvor han for et par uger siden travede ridehuset rundt i et afslappet tempo hvor han var godt strækket frem og ned og var begyndt at bruge ryggen mere... Dette gjorde vi flere runder på begge volter.. I dag var den værste træning EVER hvor han intet kunne andet end at trave med hoved i sky, hoppe sidelæns og pludselig skifte retning, stoppe bat op og selv den mest kendte ting var et monster smiley

    Mvh TT


Kommentér på:
Det ironiske øjeblik.... - Hvad arbejder i på?

Annonce