{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.084 visninger | Oprettet:

Ridelejr med akademisk dressur? {{forumTopicSubject}}

Er måske lidt sent ude, men kom lige på at det da kunne være meget hyggeligt at smutte en uges tid i sommerferien ud på en ridelejr - rigtigt gerne med akademisk dressur.
Har tidligere været på paradisgaarden før jeg fik egen hest - men synes ikke at der står noget om ridelejre i sommerferien?
Så ville høre om i kendte nogen andre steder - gerne på sjælland, ellers fyn, hvor man kan komme på en ridelejr der omhandler akademisk ridekunst el. klassisk dressur? De må meget gerne acceptere bidløs ridning, og være på et vist niveau, samt indholde både jord træning og ridning. Mig og hesten arbejder ikke normalt inden for de akademiske princippet, men bliver i dagligdagen undervist i centreret ridning af en tidligere akademisk-inspireret underviser. Han er ikke arbejdet voldsomt meget med fra jorden, men kan stort set alt basis, ville dog være ked af hvis der var for meget fokus på det, synes at det bliver lidt småkedeligt i længden.
Håber da der er nogen der ligger inde med nogen ideer smiley


Kommentarer på:  Ridelejr med akademisk dressur?
  • #1   30. dec 2014 Enggården - skolen for akademisk ridekunst - holder ridelejre i sommerferien smiley de er rigtig dygtige og super søde smiley prøv evt at tage kantakt til dem smiley

  • #2   30. dec 2014 Holder Enggården stadig noget? Var blevet helt i tvivl, da deres hjemmeside ikke er blevet opdateret i hundrede år smiley

    Tears: Jeg vil meeed! Og måde den dejlige Hugo 8D


  • #3   30. dec 2014 Var også i tvivl om enggaarden holdt noget(Også grundet hjemmesiden xD!), men vil da lige skrive til dem :)!

    Du kommer bare smiley


  • #5   30. dec 2014 De holder ridelejr på Enggaarden, og ved fra tidligere kommunikation, at de gerne vil undervise bidløs, hvis man rider med kapsun :P!
    Skal lige finde ud af prisen og ugerne, men tager nok afsted dertil, tak for hjælpen folkens smiley


  • #6   30. dec 2014 Der er den her - der er dog også andet end akademisk. Jeg var på den i år, uden hest, og jeg kan anbefale stedet!! Virkelig lækkert program der er sat for næste år!
    https://www.facebook.com/events/841037735928294/?fref=ts

    Årh... havde misset, at det skulle være på Sjælland/fyn...


  • #7   30. dec 2014 Det bliver nok desværre for langt, hvis jeg skal hele vejen til jylland med ponyen, desværre smiley

  • #8   30. dec 2014 Det gik op for mig, haha! Men den er ellers anbefalelsesværdig! smiley Selv uden hest får man meget ud af det - jeg gjorde i hvert fald. Men nu har jeg også en plag, så det var alligevel ikke noget jeg havde taget ham med til med hans alder, haha!

    Men er du sikker på pg ikke laver lejer til sommer? Det plejer hun vist at gøre, har jeg hørt. Hendes sommercamps skulle være meget populære. Jeg har kun været der en enkelt gang, det var dog til Honza kurset i efterårsferien i år - super lækkert sted!! o:


  • #9   30. dec 2014 Pas, kan ikke finde det på deres hjemmeside, og vil hellere et sted hen med 100% akademisk dressur, da min pony er ekstremt forskrækket over for voldsomme signaler, og mener at de kører noget parelli-lignene, som er for voldsomt til ham, ville blive nødt til at arbejde på en hel anden måde end alle andre, hvis vi skulle lave noget horsemanship, og det ville jeg være lidt ked af at misse :P!
    Har været på en før jeg fik hest, og det var hende der fik mig inspireret til at skifte til bidløs, lige så snart jeg fik hesten i mine egne hænder. Ligeledes gjorde hun mig mere opmærksom på jordarbejdet, og langt gladere for generel omgang med heste. Men deres måde duer ikke på min hest - ben there, done that, men han bliver bare utryg, så det er ikke derhen vi skal, hvis vi kan undgå det ^^


  • #10   30. dec 2014 Årh! så ville jeg nok også finde en anden mulighed - der tror jeg Enggaarden er godt. Michelle er i hvert fald rigtig sød! Hun var træner to af dagene på den ridelejr jeg var på i år (det samme sted, som den jeg har linket til længere oppe). Virkelig sød, og yderst dygtig kvinde!! (':

  • #11   30. dec 2014 Omvendt er det rigtig langt for mig at skulle tage til sjælland - typisk! smiley

    Jeanette: Hvordan foregår det uden hest? Kunne godt forstille mig at det kunne blive lidt kedeligt at sidde som tilskuer, men når det ligefrem er en 'mulighed' må man da også på en eller anden måde være indblandet og kunne stille spørgsmål til lektionerne? smiley
    Og kan ser der er rigtig meget lækkert teori!- men egner den sig også til 'nybegyndere' indenfor det akademiske?


  • #12   30. dec 2014 Simone:
    Nu var jeg der alle dage i år, så jeg var med til alt (:
    Men det foregår sådan, at der hver morgen er morgenmad (ikke for de tilskuere som bare kommer for en enkelt dag). Her ankommer der en af underviserne, fx Katrine Buur. Så starter hun ud med den ene times teori, som hun har, hvor alle er med - også de tilskuere som kun kommer den ene dag. Herefter var der undervisning for alle ekvipager én gang. Under undervisningen var det muligt for tilskuerne at stille spørgsmål osv., samt hun er god til at forklare hvad hun beder dem gøre, og hvorfor. Det er forresten eneundervisning, så man får rigtigt meget ud af hver enkelt undervisning.
    Herefter var der frokost, hvor hun igen havde 1 times teori - denne gang var det bare rytterøvelser i stedet. Her var alle med, også tilskuerne, da det var øvelser uden hest. Bagefter var der den anden omgang undervisning igen, hvor man som tilskuer igen kunne være aktiv under undervisningen med spørgsmål osv. (:

    Sådan var det ved hver dag, ved hver enkel træner. Det egner sig også til begyndere i akademisk. Min veninde var med, også uden hest, og vidste intet om akademisk dressur, og teorien gik virkelig i dybden med de grundlæggende ting - virkeligt spændende!


  • #13   31. dec 2014 Jeg kan varmt anbefale Enggaarden også smiley

  • #14   7. jan 2015 Enggaarden holder skam ridelejr. De er så søde der oppe, og de laver så mange forskellige ting. Så min anbefaling går os til dem.

    Men jeg forventer at Marianne fra Paradisgaarden stadigvæk holder hendes ridelejr.


Kommentér på:
Ridelejr med akademisk dressur?

Annonce