{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
505 visninger | Oprettet:

Maria F
Maria F
Tilmeldt:
21. jan 2015
Emner: 1 Svar: 3

Trense og bid {{forumTopicSubject}}

Hejsa! smiley
Jeg har rider en fjordhest, som jeg gerne vil købe en ny trense til. Jeg har tidligere redet en anden fjordhest, som red med en islænderagtig trense - altså bare med nakkeremme til bid og næsebånd. Det synes jeg var ret rart at ride med, og så er det meget minimalistisk, og hensten bliver ikke bundet op i hele hovedet. Ikke at jeg har noget imod den klassiske trense! smiley
Jeg ved dog ikke, om islændernakkestykker er for korte til at en fjordhest med et ret stort hoved kan passe det? Har I nogle erfaringer?
Desuden har han fået sår i mundvigene, selvom jeg tidligere har købt et muffebid til ham - det hjalp ham også i starten, men nu er han begyndt at få små sår igen .. Hvad gør jeg? Jeg smører det med pattesalve, men det forhindrer det ikke i at komme igen.
Jeg tager gladeligt imod alle råd!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Trense og bid
  • Hanne B
    Hanne B Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 63
    #1   21. jan 2015 Køb evt en westerntrense og sæt normale tøjler på? Lidt samme princip smiley

  • #2   21. jan 2015
    Overvej om det er dine hænder der gør hesten får sår..


  • Maria F
    Maria F Tilmeldt:
    jan 2015

    Emner: 1 Svar: 3
    #3   21. jan 2015 Kigger lige på det, Hanne smiley

    Hvad tænker du på, 'Krikken'? Mener du, om jeg hiver ham i munden, eller?


  • #4   21. jan 2015
    Det kan man godt kalde det :o) Har for hårdt fat :o)


  • Maria F
    Maria F Tilmeldt:
    jan 2015

    Emner: 1 Svar: 3
    #5   21. jan 2015 Tjo, det kan være, jeg skal være lidt mere opmærksom på det i fremtiden .. smiley

  • #6   21. jan 2015 Hvis hesten først har fået "hul i munden", altså sår i mundvigen, så er det væk med biddet indtil det er helet.
    Og sådanne sår lukker sig ret hurtigt, men er længere tid om at hele i dybden, Så når såret er helet, skal man vente yderligere et par dage med at putte bid på igen ellers bryder det op med det samme.
    Bare så du ikke står med problemer i evigheder, når det kan ordnes på 1-2 uger.

    Og så tjek lige, om biddet er den rigtige længde smiley


  • Maria F
    Maria F Tilmeldt:
    jan 2015

    Emner: 1 Svar: 3
    #7   21. jan 2015 Oki, tak for de gode råd! Det kan være, jeg skal se, om han kan ride uden bid så - eller også må han få lidt fri smiley

  • #8   22. jan 2015 Tror det næsebånd du har redet med er et hannoveransk næsebånd.

    Med hensyn til sårene, kan det være bidet ikke har den rigtige længde… Eller også er du for hård ved ham i munden smiley


Kommentér på:
Trense og bid

Annonce