{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
577 visninger | Oprettet:

christine b
christine b
Tilmeldt:
20. jun 2010
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 6

Dressur undervisning {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen smiley

Håber I kan hjælpe mig smiley

Har en skøn DV hoppe på 5 år, som desværre har kissing spine. Hun har aldrig haft mén af det og fungerer egentlig fint i træningen. Hun er godt med i dressuren og bliver redet ca 3-4 gange om ugen og longeret to gange i pessoa pr. uge.

Mit problem er, at jeg simpelthen ikke kan få hende til at slappe af for tiden. Hun er meget anspændt og stiver sig en del når jeg rider dressur. Det er jo meget vigtigt, at hun slapper af i overlinien så hun kan bruge ryggen rigtigt og arbejde sig lang og dyb. Lige meget hvad, så vil hun helst løfte hovedet og sænker jo derfor også ryggen. Hun har lige været igennem kiropraktor behandlinger og vi har fået grønt lys for at arbejde videre.. Så påregner ikke KS for værende en årsag, men søger blot råd og vejledning til at kunne få hende til at slappe af. Hun er meget varm og har meget gnist og det er jo lækkert når hun arbejder korrekt, da energien jo således kan bruges positivt i ridningen.. Knap så lækkert når hun ikke vil slappe af, da jeg så ikke aner hvad jeg ska gøre med al den energi..

Håber nogen kan hjælpe smiley

I får lige et billede med af damen smiley


Kommentarer på:  Dressur undervisning
  • #1   25. jan 2015 Tænker, at hun nok er lidt vinterkuldret/-anspændt? smiley Snakker du til hende når du rider? Jeg bruger blandt andet min stemme når det liiige går stærkt nok, eller hesten spænder op. Det er ikke en mirakelkur, men det hjælper altså nogen gange lige at sige brrr, rooolig, sååådan og ae på halsen. Og eller bare have lidt længere tøjler end du normalt ville og få hende til at sænke hovedet, ned og til at bruge ryggen. smiley Håber det kunne hjælpe lidt.

  • christine b
    christine b Tilmeldt:
    jun 2010

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 6
    #2   25. jan 2015 Tak for dit svar smiley

    Snakker faktisk en del til hende, men hun hidser sig op og jo mere jeg forsøger jo mere hidsig bliver hun. Hopper og danser en del og er (undskyld udtrykket) men pisse sur - hoppe sur, når jeg lægger benene til hende. Jeg bliver nødt til at lægge benene til, hvis jeg ikke ska styre hende udelukkende på tøjlen, men det er godt nok en svær opgave lige nu.. Håber det forsvinder når det ikke længere er frostvejr smiley


  • #3   25. jan 2015 spænder hun også op når du longere?
    ellers kunne det måske være sadlen? smiley


  • christine b
    christine b Tilmeldt:
    jun 2010

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 6
    #4   25. jan 2015 Hun spænder også i longen for tiden. Har dog ikke kunne longere de sidste på dage pga frost, da vi ikke må longere i hallen.

    Mangler et par fif måske i forhold til at hun kan bevare fokus og ikke kigge på alt muligt andet.. Rider pt kun letridning og forsøger at ride hende lang og dyb, selvom det er ret umuligt lige nu??

    Sadlen skal tilpasses igen på lørdag, hvis det er muligt og ellers bytter jeg med en anden ved den sadelmager der kommer ud.


  • #5   25. jan 2015 uha det kender jeg godt sådan noget.
    Min står lige nu og er i genoptræning med sin ryg fordi han har haft nogle sadelproblemer. Jeg træner også selv løsgørende og i dyb holdning. Jeg har også en pony med en masse fantastisk energi, som man skal finde ud af at brænde af på en ordentlig måde smiley når først han er frisk på den dårlige måde, kan man ikke slukke ham igen smiley
    Har du prøvet at ligge et par travbomme ud? Jeg kan i hvertfald godt mærke på min pony at han kommer til at arbejde rigtigt godt når han traver over dem, samtidig med at han synes det er meget spændende.
    hvad med at tage en ridemakker med i skoven og træne lidt løsgørende der? smiley



  • christine b
    christine b Tilmeldt:
    jun 2010

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 6
    #6   25. jan 2015 Det ku være en go ide det med bomme. Har gjort en del i det før, men så brækkede jeg min ankel til undervisning i spring og siden da har jeg ik rigtig haft lyst til hverken bomtræning eller anden sjov, men nok på tide jeg forsøger at aktivere hende på en ny måde igen. Mht skov, så ligger den desværre ret langt væk og på vejen er der grise, som min hest er meget bange for.. Det er der vidst en del heste der er.. Så tager det ik så tungt, men det er selvf et problem da jeg ikke kan ride tur alene??

  • #7   25. jan 2015 Kommer bare lige med en sidebemærkning.. smiley
    Grise er faktisk rovdyr, derfor er heste bange for dem smiley


  • christine b
    christine b Tilmeldt:
    jun 2010

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 6
    #8   25. jan 2015 Haha smiley det ved jeg godt og man siger jo, at grise (vildsvin) jagtede heste i gammel tid.. Så det ligger jo i deres flugtinstinkt! Bare træks, at man ikke kan fortælle som hest at de er i indhegning og derfor ikke gør noget??

  • #9   26. jan 2015 for min pony, er varieret træning i hvertfald vejen frem til alt smiley
    At få aktiveret sin hest ved hjælp af lidt varieret træning, gør bare hesten 10 gange mere motiveret i sin daglige træning smiley
    Nu ved jeg ikke hvor nemt din hest går i trailer, men måske du kunne køre der over til skoven? smiley




Kommentér på:
Dressur undervisning

Annonce