{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
698 visninger | Oprettet:

"Doven" pony {{forumTopicSubject}}

Hej HG smiley
Jeg arbejder for tiden meget med dressur for lange liner med min part da hun er for lille til at blive redet (af mig) og på den måde kan vi stadig træne alm og selv akademisk dressur..:)
Vi er langsomt begyndt at øve på traven, men det er virkeligt svært at holde hende igang, især på volter! Hun er 'kun' 5 år så der burde være masser af energi at hente der..:)
Jeg ved ikke præcist hvad der er i hendes foder som hun får her om vinteren (da jeg jo kun er part og ikke har indflydelse på foderordningen) og problemet er der også om sommeren når hun står på græs.

Det skulle ikke undre mig at hun keder sig men hvordan kan jeg så ændre på vores træning, hvor vi i sidste ende også kan udføre noget brugbart på banen :)?

Det skal også siges at hun ikke er i bedste form og til kraftige side, men da vi fx kælkede her i weekenden var der absolut ingen problemer med at trave rundt (og endda gallopere) i over 30 minutter..Så burde en lille volte eller langside ikke være total overbelastende smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "Doven" pony
  • #1   27. jan 2015
    Har hesten mere energi på tur? :o)


  • #2   27. jan 2015 Krikken: Ja, men her har vi ikke trænet så meget (pga. for meget trafik) så det er lige før det hele går lidt for stærkt smiley


  • #3   27. jan 2015 Lyder fuldstændigt som min gamle part smiley smiley

  • #4   27. jan 2015 Muligt den keder sig, men den er ung, så lyder mere til den mentalt ikke kan rumme mere inde i hoved. Ungheste blir rigtig hurtigt fyldt op i deres hjerne. Og så reagere de fleste ved at gå helt i stå. Træk nogle lange ture, og læg lidt af det seriøse på hylden. Så i begge kan hygge jer smiley

  • #5   27. jan 2015 Enten indlære du det forkert, eller også mangler den noget - få taget en blodprøve på den! Er den langhåret, så klip den.

  • #6   28. jan 2015 Jeg tænker umildbart:
    - Foder: får den foder med meget stivelse såsom havre? Det giver kun kort tids energi, og min dressurhest blev mildest talt syg af det.
    - Kedsomhed: Hvis den har energi på tur, så siger det lidt sig selv: dressur keder den. Er det en mulighed at træne dressur i skoven? Dette gjorde jeg ofte på min dressurhest, men jeg ved ikke hvor meget du kan lave pga. du ikke kan ride den.
    - Træning: Unge heste bliver hurtigt mætte af de mange indtryk, som de får under træning. Unge heste kan ikke bare rides en time hver dag, men måske 20-30 min. hver anden eller tredje dag.

    Jeg tror til gengæld ikke at det er konditionen som er problemet. Du skriver at du primært skridter, så den får ikke pulsen op. Heste med dårlig kondition har efter træning udvidede næsebor og hiver let efter vejret, derudover sveder de ofte (om sommeren).

    Jeg vil anbefale dig at læse lidt om disse ting på nettet. Der kan du og læse hvad du skal se efter hos hesten, samt hvordan du skal reagere smiley


Kommentér på:
"Doven" pony

Annonce