{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Klar til de høje dressur øvelser?
  • #1   27. jan 2015
    Er du i tvivl ville jeg tage en underviser med indover.


  • #3   27. jan 2015 Tænker det samme som de andre.

    Er du i tvivl, så få en god underviser til at hjælpe dig, da det er vigtigt, at det bliver indlært korrekt og i hestens tempo, så det ikke går galt. Det er 3 enorm samlede øvelser, som kræver enorm styrke og bærring.

    Man kan heller ikke sætte en alder på, hvornår en hest/pony er klar. Det er jo VIDT forskelligt, hvordan hesten er sindsmæssigt, og om den er alderssvarende uddannet. Man kan ikke bare sætte en alder på, at "DER" er den klar til det.

    Og så længe du er i tvivl, så prøv at få en underviser på. De kan helt sikkert fortælle dig det.


  • #5   28. jan 2015 7-8 års alderen skal de så småt begynde at smage på øvelserne til gp, men så skal de også have været alderssvarende uddannet, så de kan gå noget Mb som 6-7 års smiley

  • #6   28. jan 2015 Tænker også lidt som de andre få en underviser ud og hjælp, og så absolut ik gør noget før i er sikre på den er klar!
    Dog tænker jeg også du skriver pony?
    Bliver den brugt af hest rytter, siden det er nødvendigt at lære den disse øvelser, for mig bekendt er de ikke en del af ponyprogrammerne?


  • #7   28. jan 2015 Det er ikke nødvendigt at den lære de øvelser, det er en Miniature.
    Tænker at i fremtiden kunne det være "sjov" at den kunne de øvelser da jeg tager ud og laver show med den, og syns det er nogle flotte øvelser.
    Lige nu er den kun 5 år og kan gå tilsvarende en LC fra jorden.
    Men kunne godt tænke mig at høre folks mening med hvornår man kan begynde at introducere den for dem, ved godt at en 5 års ikke skal lære dem.


  • #8   31. jan 2015 Start på piaff, passage starter jo sådan set allerede med de unge heste, i det de lærer at svare frem og tilbage for den halve parade.

    Mine ungheste som er "alderssvarende uddannede" begynder lige så småt at ligge de første passage/piaff trin ind som 6 års i træningen.

    Piuretter i galoppen er noget svære, da det kræver væsentlig mere styrke, før man kan begynde at så småt ligge og nærme sig de øvelser - her er min den ene startet med det så småt som 6 års, da han er meget stærk i galoppen og har nemt ved at sætte sig. Mens min anden 6 års endnu ikke er begyndt på dette, da han ikke har lige så megen styrke i galoppen.

    Mvh Charlotte


Kommentér på:
Klar til de høje dressur øvelser?

Annonce