{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
783 visninger | Oprettet:

Løsspring.. alder? {{forumTopicSubject}}

Hej alle,

Jeg har denne hoppe på 1 år og 9 måneder nu, hun er super fin i udvikling og er meget vel proportioneret. Ej skæv af vokseværk osv..

Jeg havde hendes mor og hende med i ridehal i søndags for at løsspringe mor. Jeg tænkte det ikke ville skade at lade hende trave med over bomme. Hun syntes det var sjovt (så det ud til), så da jeg først lavede en lille lodret på godt 20 centimeter, lod jeg hendes løbe med. Hun sprang fint over, og fulgte bare efter mor...

Jeg nævnte det for nogen, som så sagde at jeg ikke måtte løsspringe hende, da jeg ville smadre hende...

Hertil spørger jeg bare ud, hvad er jeres erfaringer? smiley

Desuden skal det siges, at jeg blot tog hende med for at afprøve hende og se hendes måske medfødte teknikker.. Jeg vil bestemt ikke dyrke det med hende, ikke endnu i hvert fald. Men hvad siger I? Andre der har løssprunget deres unge heste lidt i sjov?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Løsspring.. alder?
  • #1   29. jan 2015
    Jeg havde nok lige ventet til den var mindst to, gerne to et halvt..
    Og selv der havde jeg ikke andet end bare små kryds hvis du absolut vil.


  • #2   29. jan 2015 synes ikke man bør starte før de er de 3 år, at de går over bomme synes jeg er okay men på ingen måde at springe da deres led og knogler ikke er færdige og derfor er "bløde" jeg ved godt det er som at vente på juleaften, for at se hvad de har med i rygsækken, men det bliver man desværre bare nød til,

  • #3   29. jan 2015 I Sverige har man lavet et forsøg, hvor man opstaldede hopper med springbetonede føl i en løsdrift, hvor der var indrettet naturlige forhindringer. De heste blev bedre end dem i kontrolgruppen, der ikke blev eksponeret for det i en ung alder.

    Alt med måde! Selvfølgelig skal et lille føl ikke sætte verdensrekord i højdespring, men at trave over en bom eller to sammen med mor, er jo bare at udnytte den naturlige indlæring smiley


  • #4   29. jan 2015 Du kan sagtens lade hesten løbe hen over bomme. Så kender hesten til løsspring, når der begynder at komme lidt højde på. Men kryds og lidt højde ville jeg vente med til hesten er 2

  • #5   29. jan 2015 Ville også skyde løsspringningen til den var mindst 2 år, allerhelst 3 år. Bløde knogler, som de andre jo allerede har sagt smiley

  • #6   29. jan 2015 Tak for svar alle! - Så blev jeg det klogere smiley
    - Nu skal hun heller ikke være springhest, og vi skal snart i gang med træning til kåring, så det bliver først ude i fremtiden at vi kigger på løsspringning igen. smiley Igen, tak for svar smiley


  • #7   29. jan 2015 Du har vist fået svar. Men vil bare sige stor ros for at du rådfører dig med andre smiley og der sker jo ikke noget ved det en enkelt gang. Held og lykke med føllebasse smiley

  • #8   29. jan 2015 Vi har et par gange om året haft vores unge ude at springe. Vi lader dem gerne gå 2 sammen og så sætter vi et enkelt spring op på max 70 cm, og de viser selv om de vil eller ej. Den ene af vores var slet ikke til at stoppe igen.

Kommentér på:
Løsspring.. alder?

Annonce