{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tillidsøvelser
  • #1   30. jan 2015 Følger smiley

  • #2   30. jan 2015 En masse gå ture, og øve med pressenering. smiley

  • #4   30. jan 2015 Gåture, Nusse, og Horsemanship. Gå små ture med ponyerne og hyg med dem. Ros dem når de gør noget rigtigt (ligesom man skal i et hvert tilfælde). Lav tillidsøvelser med fx. Ved at føre en pisk rundt på ponyens krop (UDEN AT SLÅ DEM SELVFØLGELIG XD). Og strigl strigl strigl! smiley

  • #6   31. jan 2015 Parelli?

  • #7   31. jan 2015 En join-up er altid god.

  • #8   31. jan 2015 Join up? smiley

  • #9   31. jan 2015 Jeg tror det vil være lettere for dig at google det, for det er en lang forklaring. Men kort fortalt handler det om, at vinde respekt som hestene selv gør det i naturen. Det er lettest at gøre det i en runddel, derved vil hesten altid cirkle om dig og det er lettere at holde fokus. Du skal have øjenkontakt med hesten og jage den rundt bagfra bagparten. På den måde kan du styre hesten rundt i yderkanten og vende den ved at blokere foran den, og evt. kombinere en kommando. Efter en god sum tid kan du vender skulderen tydeligt mod hesten, kigge væk og langsomt gå mod hestens hoved og så gå forbi. Den skulle gerne følge dig og du kan rose den. Hele "øvelsen" gøres uden longe og kan evt. uden grime. Min hest og jeg gør det helt uden noget og han er så dygtig til det og reagerer med det samme på både stemme og signaler. Senere kan man opnå yderligere ting gennem join-up. Jeg arbejder f.eks. på at få min til at søge mulen mod sine knæ, hvilket giver et godt tegn på afslappelse og tillid.

    Det var et forsøg på at forklare, men søg på det, så vil det nok fremstå lidt tydligere. Vær sikker på hvordan du gør, før du gør det, så du ikke forvirre dig og hest og kan gøre det farligt for jer begge. --> da jeg f.eks. startede med min hest, vendte han forparten mod mig og stejlede mod mig. Han har aldrig gjort noget lignende med vilje efterfølgende, så det har hjulpet os helt ekstremt!


Kommentér på:
Tillidsøvelser

Annonce