{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
481 visninger | Oprettet:

Skæv, hvad skal jeg gøre?? {{forumTopicSubject}}

Hej HG! smiley
Sagen er den, at jeg sidder skævt grundet at mit ene ben er længere end det andet hvilket så gør at mine skuldre self også er lidt skæve.. Idag sagde min veninde at jeg sidder helt vildt skævt, når jeg rider. Altså sidder mere til højre, så sadlen ligger faktisk også skævt. Jeg prøvede at rette mig så godt jeg kunne, men jeg kan ikke.
Når vi traver kan jeg også kun ride højre diagonal, ellers er der total ubalance. I galop vælger hun af sig selv højre galop. Hun er også MEGET mere smidig i højre side. Jeg er rigtig bange for at gøre hende skæv i ryggen eller lave skader på hende, hun er kun 6 år så er rigtig nervøs for det

Håber nogen kan hjælpe eller har en ide til hvad vi/jeg kan gøre smiley

Tak på forhånd


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skæv, hvad skal jeg gøre??
  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #2   1. mar 2015 Tag til en fysioterapeut, og få rette op på skævhederne, samt få et trænings program der på længere sigt kan hjælpe dig.

  • #3   1. mar 2015 Rigtig mange "skævheder" (som her: forskellig længde ben) skyldes muskelspændinger og kan trænes (delvist) væk - jeg ville udforske hvor der sidder spændinger og forsøge at arbejde med disse. Det kan selvfølgelig være at der er en forskel i knoglerne, men det er sjældent og hvis det er lægen som siger at dine ben har forskellig længe, tvivler jeg på at årsagen er undersøgt?

    Smut til en kiropraktor, en massør eller en <b>psykomotorisk terapeut</b> - jeg er sikker på at du kan få rigtig meget hjælp og hente dét smiley
    Understreger en psykomotorisk terapeut da jeg ved at vi kan hjælpe med at finde årsagen - de andre er jeg lidt i tvivl om, men mon ikke de også arbejder med den slags problematikker...

    Men udstrækningsøvelser og en generel nysgerrighed på hvad du kan gøre for at arbejde mere hensigtsmæssigt. Jeg er 100 % sikker på at du kan komme rigtig langt hvis du giver dig hen til det - det er nemt og sige "mine ben er ikke lige lange - derfor sidder jeg skævt", men det kræver commitment og sige "jeg bruger min krop uhensigtsmæssigt - hvordan kan jeg afhjælpe denne problematik?". Og uanset hvad vil du formodentligt få problemer når du bliver ældre i form af smerter grundet den skævhed - for det er 100 % sikkert at du også bruger din krop uhensigtsmæssigt i din dagligdag smiley

    Jeg tænker også at du ville have gavn af at få undervisning af en centreret instruktør da de netop har fokus på rytteren og rytterens indflydelse på hesten - jeg lærte i hvert fald sindssygt meget om mig selv ved at få undervisning af en centreret instruktør! smiley

    Pøj-pøj med 'projektet' smiley !

    Knus !


  • #4   1. mar 2015 Jeg tænker jo straks, hvis det er pga. det ene ben er længere end det andet, så siger det jo sig selv at så skal den ene stigbøjle os være længere end den anden og så burde du sidde lige..

    jeg har os 1 huls forskel på mine stigbøjler, selv hvis de er nye, for hvis ikke jeg gør det så sidder jeg skævt..
    mit ene er nemlig os lidt længere end det andet


  • #5   1. mar 2015 Følger da mit ene ben er længere end det andet'-.-

  • #6   1. mar 2015 Tak for svar alle sammen! smiley og mit ER længere smiley det med stigbøjlen hjælper slet ikke.. Det er de sidste 4 år, jeg har haft det her "skæv-heds" problem

  • #7   2. mar 2015 Måske du bare skal acceptere det er sådan du rider.. Så vænner både dig og hesten sig til det.

    Hvordan tror du para-hestene lærer? Deres ryttere sidder bestemt heller ikke altid lige:-)


  • #8   2. mar 2015 Selvom du har haft det længe er du på blevet tjekket?
    Jeg accepterede også længeforskelle på mine ben. Det viste sig så at være fordi mit bækken var låst.
    Kiropraktor er rigtig god til at rette sådan noget, bare husk det er vigtigt at følge op med fys, da man ellers blot falder tilbage i samme dårlige mønster. Fysioterapeuten giver dig øvelser til at styrke omkring svagheden.


  • #9   2. mar 2015 Min mor har næsten samme problem, altså at være skæv, og det har taget hende mange år at træne sig selv op til at være mere lige. Det er ikke kun når man rider, men ALTID. Når du står, går, løber, sidder.... ja hele dagen skal du prøve at være så bevidst på din krop som overhovedet muligt, og hvordan du kan bruge den for at aflaste og flytte din vægt og rette dig ud. Jeg vil også anbefale at du snakker med en fys som kan give dig nogle øvelser til at løsgøre din krop og hjælpe dig på vej smiley



Kommentér på:
Skæv, hvad skal jeg gøre??

Annonce