{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
352 visninger | Oprettet:

Jordarbejde - lagde afstand {{forumTopicSubject}}

Hej HG!

Lidt mærkelig overskrift måske :'D

Jeg havde en lidt mærkelig oplevelse med min hest i dag, som jeg lige vil spørge jer om.
Jeg havde egentligt tænkt mig at skulle ride en lille tur på min hest i dag, men det kunne jeg godt mærke på hende at det ikke lige var i dag vi skulle. I stedet valgte jeg at lave lidt jordarbejde. Simple ting som stop/frem og lidt forskellige tricks og sådan, med klikker.
Men da jeg går i gang lykkes intet rigtig for os. Hun lytter ikke til mine signaler når jeg trækker rundt med hende, går ind i mig, foran mig osv. Vi har haft lidt problemer med dette før, men har arbejdet rigtig meget på det og hun har ikke været sådan i meget lang tid. Jeg gik nogle skridt tilbage og begyndte helt fra begyndelsen. Intet virkede.
Så tog jeg måske en lidt draktisk beslutning. Jeg smed trækketovet og valgte at træne uden udstyr og det gik simpelthen fuldstændig fantastisk. Det er ikke noget vi har arbejdet ret meget med førhen, men jeg var overrasket over hvor godt det kørte.

Men(!) lige så snart jeg bad hende skridte frem ad ved min side gik hun en 3-5 væk fra mig. Altså så hun stadig var ved min side bare en 3-5m længere væk. Hun lyttede stadig fuldt koncentreret på mine signaler. Hun satte pænt i skridt, stoppede og bakkede når jeg bad hende om det, trods afstanden. Hun plejer at være en hest der gerne vil være tæt på en, så hendes reaktion overrasker mig en smule og jeg har ingen idé om hvorfor hun gjorde det.

Ved I hvorfor? Gør jeres heste det også hvis I træner det samme med dem? Og er det en god eller dårlig ting hun gjorde det?

- Grøndahl smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jordarbejde - lagde afstand
  • #1   2. mar 2015 Ud fra det du har fortalt om at hun tidligere har været en rigtig nærgående "lommehest", og at hun nu holdt sin afstand men stadig var med i træningen, er et tegn på at hun nu måske har lært at respektere dit personlige rum, og derved også dig.

    En anden ting der kunne have foregået det, er at hun syntes at du kom for langt ind i hendes personlige rum, men på trods at det, gerne vil være sammen med dig, og derfor bare flyttede sig selv ud til et sted hun var tilpas.

    Jeg kender jo hverken dig eller hesten, og jeg har heller ikke selv set hendes reaktion, og kan jo derfor ikke give et præcist svar smiley

    håber du kunne bruge det smiley


  • #2   2. mar 2015 Enso - ja det kan godt være det og har også tænkt lidt på det smiley hun har førhen været noget nærgående til tider nemlig smiley tak for svar smiley

  • #4   3. mar 2015 Tak for kommentaren smiley
    Er glad for det er en god ting, men ja det kan sagtens være at hun synes at hun havde brug for lidt plads smiley


Kommentér på:
Jordarbejde - lagde afstand

Annonce