{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
901 visninger | Oprettet:

Hvor mange gange om ugen kan man springe? {{forumTopicSubject}}

Hvor mange gange om ugen må man springe? Er der nogen regel eller? Har en veninde der sagde at det var "farligt" for hesten hvis man sprang mere end 1 gang om ugen, så kunne den få skader eller sådan noget :-PMen så kender jeg også nogle som siger man må springe så mange gange man har lyst. Kender også nogle der næsten springer hver dag. Så er meget i tvivl, jeg vil jo ikke skade min pony eller noget! Men jeg vil heller ikke springe for meget.

Vil i ikke nok svare? smiley
Tak på forhånd smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor mange gange om ugen kan man springe?
  • #1   2. mar 2015 Det er vigtigt at hestens muskler har mulighed for at slappe af og opbygge sig selv igen. Men jeg syntes at en dag med bomme, hævede bomme og små kryds, en dag med gymnastik spring med lidt højde og så en dag med bane springning er helt okay hvis man ønsker resultater i din ridning som springrytter smiley

  • #2   2. mar 2015 Tak smiley det er også det jeg plejer smiley

  • #3   2. mar 2015 Der er ingen regel ang. springning, men det er vigtigt at tænke på hestens alder, form m.m.
    Og så også hvad man lægger i ordet "springning".
    Ligger man og springer 120cm baner hver dag, er det ikke hensigtsmæssigt.
    Men hvis man siger man rider bane 1 gang om ugen, noget bomarbejde 1 gang om ugen og lidt gymnastikhop 1 gang om ugen, ser jeg ikke noget galt i det, eftersom bom- og gymnastikhop ikke er spring på 120cm og det hjælper på nogle andre ting også :).


  • #4   2. mar 2015 Kan fortælle at de professionelle ryttere springer 1 dag om ugen, resten af ugen longere de, rider dressur eller sætter dem på løbebånd...

    Jeg har det sådan 1 dag hvor man springer højde/bane og 1 dag med bomme og gymnastik spring som er max 40cm (caveletti) og så skal man heller ikke springe mere, det belaster hestens ben hvis man springer for meget, og i længden kan det give skader ja..

    så 1 dag højde/bane, og 1 dag bomme


  • #5   2. mar 2015 Jeg fik på et tidspunkt springundervisning 2 gange om ugen..
    Den ene dag var det mest afstande vi trænede, på ikke vildt høje spring (90-100 cm) og den anden dag var højde (130-150 cm)


  • #6   2. mar 2015 springning belaster jo benene, jeg springer ikke mere end 1 gang i ugen, da jeg ikke vil risikere det, bestemt ikke når han ikke er i form smiley kender mange der springer 1-2 gange i ugen, som ligger på mange forskellige niveauer smiley der er hvis ikke som sådan en regel, men man skal bare huske at passe på hesten smiley

  • #7   2. mar 2015 Selvfølgelig smiley gør jeg også smiley

  • #8   2. mar 2015 tja stævner er det jo ofte 2 dage smiley
    og mange rider undervisning op til et stævne smiley
    lyt til din hest og mavefornemmelse og sund fornuft smiley


  • #9   2. mar 2015 Normalt ville jeg springe 1 gang om ugen.
    Alternativt mener jeg sagtens at man kan springe med højde på 1 gang om ugen samt have 1 dag med bomtræning, nogle gymnastikspring o.lign.
    Jeg kunne aldrig finde på, at springe med højde på flere gange på en uge. Har jeg skulle til stævne i weekenden eller på jagt, har jeg haft aflyst springundervisningen den uge.
    Derudover har jeg altid skridtet en god tur dagen efter, for at få strukket godt ud i led og sener smiley


Kommentér på:
Hvor mange gange om ugen kan man springe?

Annonce