{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
516 visninger | Oprettet:

Hvad skal jeg gøre {{forumTopicSubject}}

Jeg har en part som ikke har respekt for folk og slet ikke når vi longers så løber han ind i stalden vi har ikke en lukkede ridebane så han løber bare hvad skal jeg gøre. Når han står på stald ganen så kan han ikke stå stille hvad skal jeg så gøre. Prøver at lære ham at lægge sig ned men han fatter ikke en brik smiley jeg løfter det ene ben og dejer hans hoved men så lægger han været i mod ?? hvad skal jeg gøre


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad skal jeg gøre
  • #1   5. mar 2015 put en loge på ved longering, hav træktov på ved trickstræning, start med et lettere trick end at den skal lægge sig. At han løber ind i stalden er jo ikke fordi den ikke har respekt... det er fordi den ikke er dum, hvis den er løs og kan smutte derind og æde hvorfor skulle den så blive på banen og arbejde for dig? Måske skulle du få noget hjælp ved at nogen kommer ud og hjælper dig igang?

  • #2   5. mar 2015 Dingle: der står jo ikke at hun ikke har longe på? smiley
    En hest kan da sagtens stikke af selvom den har longe/tov på? Den er jo en del stærkere en mennesker smiley

    TS ved desværre ikke hvad du kan gøre - men start med et lettere trick end ligge, det kræver meget tillid fra hesten at lægge ned ved siden af et menneske på kommando smiley


  • #3   5. mar 2015 hvis du i generel omgang ikke har styr på den, så lad da for guds skyld vær med at lære den at ligge ned, start med noget som, at kysse, smile o.lign.
    Min kunne heller ikke stå stille på staldgangen, jeg lod ham bare vade frem og tilbage imens jeg ignorerede ham, til sidst fandt han ud af at det ikke virkede, og står nu stille.
    Når du longere så lad hver med at lade den gå ud på så stor en volte, sørg for at den er tæt nok på dig til at du kan holde den, med tiden kan du lade den gå længere og længere ud.

    Hvor er ejer henne i dette? Kan vedkommende ikke hjælpe dig?


  • #5   5. mar 2015 Min kan da nemt bare løbe alligevel selvom der er longe i? Vi har dog lukket ridebane så han kommer ikke så langt. Men den kan sagtens løbe selvom der er longe i smiley

  • #6   5. mar 2015 Har et stræt bånd med ham og han kan smile kysse spanske skridt neje ryste men han er virkelige strid noge dage og andre dage er han bare supper sød smiley han har resket for mig men noge dage er han bare dum ??

  • #7   5. mar 2015 Hvad med at binde et par snore mellem lukningen (hvis det er en låge, der mangler på ridebanen), så han ikke kan løbe ud? Det er da en start! smiley

  • #8   5. mar 2015 At den kan smile, kysse, neje ovs. betyder altså ikke nødvendigvis at man har et godt bånd til hesten. Den er garanteret "dum" nogle dage for den ikke forstår hvad du mener og dermed reagerer ud fra det.

    Men ja som overstående siger, bind evt. en longe for i åbningen eller snor, et eller andet.


  • #9   6. mar 2015 Tak alle sammen smiley

Kommentér på:
Hvad skal jeg gøre

Annonce