{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.073 visninger | Oprettet:

Waldhausen Hackamore {{forumTopicSubject}}

God aften! smiley


Jeg har i et stykke tid kigget på den hackamore fra Waldhausen der hedder 'hackamore lange anzügen' og vil rigtig gerne høre om jeres erfaringer med den.

Hvordan reagerede Jeres heste, og hvad skulle den gøre godt i forhold til en almindelig hackamore? smiley

Jeg ønsker kun at høre erfaringer, ikke jeres holdninger.

Rigtig god aften derude!
/Nicoline smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Waldhausen Hackamore
  • #1   20. mar 2015 Har en lignene, og den er MEGET skarp! Min er med kæde i næsebåndet, og mener den du viser, er med fast næsebånd i metal. For at være helt ærlig, ville jeg aldrig putte den på min hest. Der er alt, alt for mange kræfter i en hackamore, der er af metal, og samtidig har så lange stænger. Det er lige før, at jeg hellere så hesten redet med et stangbid, end sådan en hackamore smiley

    Mht. til hestens reaktion, er min hest ekstremt sensitiv på den jeg har. Den har også lange stænger, men kæde i næsebåndet, så den er ikke heelt så voldsom. Med ekstremt sensetiv, mener jeg EKSTREMT. Samler man tøjlerne op, slår han bremserne i. Og han er ikke typen til at klodse bremserne selv for et hårdt tryk i en soft hackamore. Han stopper i det heletaget for det meste gradvist, medmindre jeg beder ham udtrykkeligt om andet. Det siger måske bare, at den har ret skræmmende effekt.
    Den er LANGT stærkere end en såkaldt "normal" hackamore. Det er stangbidets stangbid i den bidløse verden.


  • #2   22. mar 2015 Den jeg har kigget på er ikke af metal, den er af gummi og 100p fleksibel. Jeg ville aldrig turde ride med noget af metal udelukkende smiley

Kommentér på:
Waldhausen Hackamore

Annonce