{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bid til frieser
  • #1   29. mar 2015
    Altså hesten søger ned, men du skal holde hovedets vægt i hænderne?


  • #2   29. mar 2015 Hvis hesten lægger vægten på bidet er det fordi den ikke er nok med bagfra, så er det ikke hårdere bid, så er det flere overgange og mere træning af temposkift, for at få hesten på bagparten..

    Hvis den virker hård i munden.. Ja, så det samme som ovenfor smiley


  • #5   29. mar 2015 jeg tidred hende i somers, og vi bygger stadig muskler op, men jeg kan ikke hilde hende, og hun trækker i bides når vi rider til bidet, det genere min holdning under ridning at hun trækker mig foran, og jeg er hybermobil, så når jeg rider kan jeg nemt overstrække mig, skal jeg prøve et andet bid eller bare mere træning på bagpart?

  • #6   29. mar 2015 Når hun er forholdsvis nytilredet, så ville jeg ikke til at smide et hårdere bid på.. Det er bare MASSER af træning, masser af volter og temposkift.. og hold dig selv i nakken med ikke at sidde og holde hele tiden, men også fået givet slip..

  • #7   29. mar 2015
    Når nu det er en unghest, så kunne det være den ganske enkelt bare ikke kan bære så meget samling den bydes ;o)


  • #8   29. mar 2015 hun er ikke ung hun er 10 år, hun er bare ikke være tilredet

  • #10   29. mar 2015 Så går det også som unghest - rent træningsmæssigt..
    Holdning kommer med styrke, og styrke kommer med træning af bagpart og overlinje..


  • #11   29. mar 2015 tak for hjælpe, jeg lukker emnet nu smiley

  • #12   29. mar 2015 Som de andre siger, hvis hesten hænger i tøjlen så hjælper det intet med et stærkere bid, med midte du har tænkt dig at prøve at rive den op smiley

    Den skal sætte sig mere bagtil og få brystbenet og nakken op.
    Det gør du ved at lave temposkift, altså små øgninger, og samtidig også små volter.

    Jeg har selv en fjordhest der også har tendens til at hænge i tøjlen, hvis han får muligheden, vi laver konstant temposkift.
    En øvelse jeg syns er god er når du ride på langsiden (hvis det er A bane) så lave en 10-12 m volte ved R, med det samme du rammer hovslaget igen laver du øgning ned til P og så volte igen.
    Altså volte, øgning, volte smiley
    Dette hjælper rigtig meget med afskub bagfra, og sørger du for at holde energi i volterne også så skulle det hjælpe meget på bagparten og så vil den også løfte sig fortil og blive mere let. smiley

    Skal sige at jeg rider på alm 2-delt bid smiley


  • #13   29. mar 2015 Du kan også ride en 20 meter volte.. Start i trav (hesten skal svare promte) trav 5-6 meter, parade, derefter skridt og i trav igen.. og så varier hvad du laver overgang til.. Nu når det er en 'ung' hest, så rid lidt over tempo, og lidt under tempo og brug lidt tid i overgangene, så hesten ikke 'falder fra hinanden'..

    Når I har styr på det i trav, så kan samme øvelse laves i galop..
    Det er SUPER effektivt.. Både for unge, urutinerede heste, samt de ældre og trænede heste..


  • #14   31. mar 2015 Når du skriver at hesten trækker i biddet tænker jeg straks: Er tænderne tjekket?

    Spændinger i hals, nakke og skulder kan også få hesten til at trække i mod hånden. Så det var også en god ide at få det tjekket. smiley


Kommentér på:
bid til frieser

Annonce