{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
993 visninger | Oprettet:

Laura
Laura
Tilmeldt:
22. mar 2014
Følger: 1 Emner: 29 Svar: 62

Islænder og grisepas.. {{forumTopicSubject}}

Hej! Jeg havde idag min nye islænder part ude på banen og longere ham. Men jeg lagde mærke til at han grissepassede, (tror jeg.) Han kan sagtens trave, har dog ikke galoperet rigtigt på ham endnu. Han er 5-gænger, og tidligere konkurrence hest, men nu er han meget ude af form.
Han er meget svær at få i trav fra ryggen, men fra jorden er der intet problem.
Hvad kan man gøre få at få grisepassen væk, eller forsvinder det, når han kommer i bedre form?

Bemærk: Jeg er ikke sikker på at det car grissepas! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Islænder og grisepas..
  • #1   29. mar 2015 Dressur og smidighedsøvelser.
    Ha' tålmodighed.


  • Laura
    Laura Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 29 Svar: 62
    #2   29. mar 2015 Men, man kan jo ikke ride dressur i tølt? Og, hvilke smidighedsøvelser i skridt? smiley

  • #3   29. mar 2015 Smidighedsøvelser!
    Jeg laver volter og versader i skridt, hvor jeg bøjer ham af. Min er lidt alla din, men har okay nemt ved traven. Men grissepasser totalt meget.. smiley
    Når han grissepasser på bane, laver jeg volter, eller sætter ham i trav istedet. Ved turridning laver jeg en masse slangegang ved grissepas, hvilket hjælper betydeligt.

    Og jo du kan godt lave smidighedsøvelser i tølt/grissepas. smiley Ved afbøjning i grissepas bliver de tvunget ud af deres to-takt. Derfor laver vi smidighedsøvelser, da (grisse)pas er en stiv gangart.

    P.S. I starten var min heller ikke så vild med at trave. Men jeg fik kiropraktor på ham, da han bukkede en del når jeg bad ham gå frem, og det viste sig han havde noget i bagparten. Nu traver han 8/10 gange når jeg ber ham gå frem. (Ved ikke om din kan have det samme, men bare lige min oplevelse c;)
    Min har har lettere ved trav når han var ved at være varm og lidt træt. Dvs. efter et par omgange galop. (Hvilket desuden forbedrer hans trav enormt!)


  • #4   29. mar 2015 Du kan da bl.a. lave volter, slangegang og få den til at bruge ryggen rigtigt i tølten.

    Jamen alle de samme øvelser som du ville lave på andre heste i skridt, fx versader


  • #5   29. mar 2015 Men hvis du selv følger dig usikker, så fin en underviser som kan hjælpe jer

  • #6   29. mar 2015 http://www.hestegalleri.dk/grupper/islnderelsker/1077869-5_gaenger_naturtoelter

    Jeg lavede dette emne for noget tid siden, som du måske kan finde inspiration i!


  • #7   30. mar 2015 Arbejd videre fra jorden i trav og lang form indtil han er helt stabil der - læg gerne en stemmekommando på, eller diktere takten for ham med munden (det kan du bruge fra ryggen også). Fra ryggen laver du en masse sidevers (versader, traversader, vigninger), og sørger for at han kan finde ud af at flytte sin for- og bagpart selvstændigt. Arbejd i skridt til at starte med.

    Kom gerne ud i skoven, og stræk ham. Arbejd videre med lang og dyb - det vil hjælpe ham med at finde traven - blæs på hastigheden, og koncentrér dig kun om at få ham ned og frem. Når han fanger takten kan du arbejde med samling. Øv helst ikke tölt før han kan trave.


Kommentér på:
Islænder og grisepas..

Annonce