{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
493 visninger | Oprettet:

Springteknik, vurdering? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen smiley
Jeg tænkte på om den pony, jeg har part på egentlig har en god springteknik? Men jeg har ikke rigtig forstand på det, så tænkte om der måske var nogle af jer der havde mere forstand på det? Jeg har desværre ikke noget video, men kun et album - Her et link : http://www.hestegalleri.dk/fotoalbum/diverse-hest/484075-rosso_loesspringer


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Springteknik, vurdering?
  • #1   1. apr 2015 Umildbart ja.. Men det er lettere med en video, for at se bevægelsen i kroppen og hvor hurtigt den afvikler springet..

    Men den har bagbenene rigtig fint med.

    Men det ville også være lettere at dømme på et højere spring, da den springer lidt urutineret (overspringer rigtig meget)


  • #2   1. apr 2015 Okay smiley

  • #3   1. apr 2015 Ja, som Sanne siger, så overspringer den meget, hvilket kan tyde på, at den ikke er så rutineret. Umiddelbart ser den ud til at arbejde godt med benene, men det er ret svært at bedømme.

    Med noget træning ville den nok springe lidt mere "overskuds-agtigt", sådan at den kan regne en afstand ud, springe over uden at overspringe osv. smiley


  • #4   1. apr 2015 Vi har heller ikke rigtigt lagt så meget fokus på springningen, men jeg regner med at begynde at fokusere mere på set smiley

  • #5   1. apr 2015 VIlle løsspringe ham noget mere inden du begynder fra ryggen af.. Lad ham springe lidt højere end det på billederne.. På den måde får han mere styr på sine ben - forstået på den måde han finder ud af at bruge kræfterne bedre og ikke overspringe sådan..
    Samtidig med han stille og roligt får lært selv at se afstande.

    Når du så skal springe på ham, så skulle du helst ikke få de der sindssyge spring, samtidig med det bliver lettere at springe, når hesten selv ser afstanden, i stedet for du skal sidde og ride den HVER GANG.. smiley


  • #6   1. apr 2015 Tak for rådet det vil jeg gøre smiley

  • #7   2. apr 2015 Ja den springer da super fint! Klapper både for- og bagben godt op, ser ud til at have ryggen okay med smiley
    Mht. overspringning, så synes jeg ikke du skal tage det så tungt, det kommer med tiden hvor den lærer at springe hvor pindene er. Du kan bare kigge på min hest, den overspringer en hel del stadig efter 2 års springning, så det er jo heller ikke sikkert det går væk bare ved løsspringning. Men så længe den ikke skyder dig ud af sadlen med ryggen er der jo heller ikke som sådan noget problem i at den overspringer smiley På sigt kan det selvfølgelig godt blive for anstrengende for den hvis den bliver ved, men det tvivler jeg nu også på smiley


  • #8   2. apr 2015 Ok smiley

Kommentér på:
Springteknik, vurdering?

Annonce