{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
448 visninger | Oprettet:

Cordeo på islænder {{forumTopicSubject}}

Min lille pølle og jeg rider bidløst og det går super. Vi arbejder stadig på galoppen men han skal lige have ordentlig balance osv. (Han er ung). Men vil gerne udvide træningen endnu mere med en cordeo. Men er i tvivl om jeg 'træner' ham rigtig i det. Han er meget lydhør og kan nogenlunde styre ham helt for løse tøjler (med et par misforståelser) både i skridt, tølt og nogenlunde i trav.
Hvordan starter jer der hedder med cordeo op. er det western principper man rider efter eller ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Cordeo på islænder
  • #1   16. apr 2015 Altså jeg synes ikke det er så kompliceret. Start selvfølgelig med at lære ham den af kende. Derefter skal du lære ham at stoppe. Min pony forstod det ved at jeg samtidig med at jeg gav et tryk i cordeoen, som jeg synes er stopsignalet, så giver jeg et samtidigt tryk i tøjlen, for det skal du nok bruge lige i starten. Når hesten stopper skal du slippe trykket og rose. Prøv igen og igen og igen, og brug tøjlen mindre og mindre. Derefter kan du bygge mange andre sjove ting på, som fx at kunne lave små volter osv. Men det grundlæggende som stop og drej skal du tage først og trensen, bidløs eller ej, er en uundværlig støtte. Du kan få rigtig mange timer til at gå med det, men pas på at du ikke hele tiden kun fokusere på det. Det kan være slutningen af en ridetime.

    Det er min måde at gøre det på, og jeg galopere rundt i fuld galop og laver små 8 m volter kun iført en cordeo på min pony smiley

    Men langt hen ad vejen, handler det nok om at finde jeres metode. Ligeså snart noget giver pote så fortsæt arbejdet.

    Held og lykke fra LadyMalloryPie smiley


  • #2   17. apr 2015 Det jeg gjorde var at have en cordeo rundt om halsen på min hest en gang hvor jeg red. Næste gang red jeg lidt med den havde stadig hovedtøj på så jeg kunne tage fat hvis det var. Men jeg startede bare med at når jeg drejede hesten lagde jeg benet til og tog i tøjlen på samme tid smiley tilsidst kunne hun bare signalerne smiley

    Jeg ved ikke om det er den 'rigtige' måde at gøre det på, men det virkede for os.. (Jeg har en traver) smiley

    Mvh. Ida og Join smiley


Kommentér på:
Cordeo på islænder

Annonce