{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
645 visninger | Oprettet:

Hvordan kan jeg forbedre mit og Sas bånd? {{forumTopicSubject}}

Hej HG.
Som i kan se i overskriften, leder jeg efter tips og tricks til at styrke Sas og mit bånd.
Jeg dyrker i forvejen hms og bruger meget tid på bare at være sammen med ham.
Alligevel oplever jeg at han oftere og oftere kun er sammen med mig for godbiddernes skyld.
Nogle tips?
Mvh en håbefuld Mathilde smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan kan jeg forbedre mit og Sas bånd?
  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #1   19. apr 2015 Det er bare sådan heste er smiley
    det vigtigste mellem hest og rytter er at hesten stoler på sin rytter.


  • #2   19. apr 2015 AMT: han stoler ret meget på mig og jeg er en af de eneste der kan berolige ham når han har været bange. Føler bare at vi havde et meget bedre bånd i starten end vi ha nu.

  • #3   19. apr 2015
    Tja, hesten forbinder dig med mad, så derfor ;o).

    Jeg ved da også godt at min ikke vrinsker eller kommer hen til mig fordi hun da synes jeg er en hyggelig fætter, men fordi hun har erfaret at det er mig der stikker hende godbidder og tit mad. Det genere mig ikke på nogen måde ;o).


  • #4   19. apr 2015 Hvis du vil have at din hest skal komme for dig og ikke for maden, så skal du stoppe med at give godbider. Dog skal du heller ikke forvente, at hesten kommer hen til dig eller vrinsker efter dig, når du ikke har godbider med smiley

  • #5   19. apr 2015 mine heste får sjældent godbidder. Så de kommer ikke hver gang jeg kalder. Men jeg er "fører hesten" som i naturen vil passe på dem. Så vil mene vores bånd er stærkt. og jeg har nogle legesyge og nysgerrige heste. Så jeg skal ikke stå lang tid før der kommer en hest:-)

  • #6   19. apr 2015 godbider er ikke en helt vildt god idé at give dem hele tiden - din hest skal forbinde dig med tryghed og ikke for mad smiley du kan evt prøve at klik træne ham, så han forbinder dig med noget andet.

    du kan evt også prøve at lave nogen tillids øvelser, og husj at ros ham med don stemme og klap eller nus ham, ikke godbider! smiley der går nok lidt tid før du for ham vent til at han skal forbinde dig med andet, end mad smiley

    det er jo oftes os ejer som kommer og giver dem med og hø, så de to ting skal skilles ad så mad godbider osv ikke skal indgå i træningen - man kan sagtens tage en hyggedag hvor du fx strigler går ture og hygger med ham hvor han for godbider - men det må ikke være for tit smiley

    mine de komme stort set altid når jeg kalder, uden jeg har godbider med og kan gå med min uden at holde ved hende hvor hun bare følger med, og det har taget sin tid, men hun gør det, også selvom hun ikke altid gider - så er jeg fører hesten som giver de andre tryghed. det er vigtigt man er fører hesten og har gensidig respekt, ellers kan der også komme adfærdsproblemer efterfølgende smiley

    så alt i alt så er det tryghed din hest ved have fra dig og ikke godbidderne smiley


  • #8   19. apr 2015 kan godt se din pointe, men har selv haft et par heste som jeg kun var der for godbidder og hvis de ikke fik godbider gad de ikke rigtig det som jeg gerne ville have dem til at gøre - så derfor er jeg på en måde lidt modstander af godbider under træning. jeg har nu fået en meget mere samarbejdsvillig og glad hest ved at give den, den tryghed som den søgte og som det fleste heste søger, men som ejer oftest ikke ser.

    trygheden kan fx være at når du går med din heste, så skal den stoppe ved et lille tryk af grimen på næsenryggen - og så skal man slippe trykket igen lige så snart den gør det man gerne vil have - det er rent faktisk en form for tryghed for hesten. - det er de færreste der tænker over hvad hesten egentlig gerne vil have. det er ikke kun godbider den gerne vil have eller anden form for mad.

    min hest høre jeg er rigtig strid og bider de andre heste og sparker efter dem og til tide kan den glemme det ikke er en hest der står der så man skal være hurtig til at flytte sig, men jeg har aldrig oplevet det, for det er mig der bestemmer og er fører "hesten" - hun ved jeg passe på hende og der ikke vil ske hende noget så længe jeg står på folden eller i nærheden - hun komme når jeg kalder og hun laver nogen gange noget hun ikke må, men jeg behøver ikke at gøre mere end lige at sende hende et blik også sige "mmhmm" - det er kommet af at være koncekvens men kærlig.

    man skal vise sin hest at den kan stole på en og den er tryg sammen med en, og der skal være en gensidig respekt - det kan samlines lidt med det man kalder verdens strangste forældre, men det er nogen af de børn som har det rigtig godt med de meste kærlige forældre og forældre som sætte grænser de forventer der bliver overholdt og hvis de ikke gør er der en koncekvens.

    og jeg har nu verdens dejligste hest, som samarbejder, er glad, stråler af at være godt til pas, hendes øjne stråler mere og mere ?


  • #10   19. apr 2015 altså min hest blive ukoncentret og træls og arbejde med, og dermed også mere "skæld ud" hvis man kan sige det sådan smiley

    men det er jo forskelligt hvad der fungere mellem hest og ejer - det har bare aldrig fungeret mellem mig og mine heste med godbider.. ved ikke om det bare fordi jeg altid haft problem heste. - der for bruger jeg det ikke..

    og jov jeg arbejder uden løn.. og min hest har den motivation at den bliver rost og får en bekræftelse på den har gjort noget godt. og min hest er tydligvis blevet gladere, uden tvivl - nu er det jo min hest og kender den så jeg ved det smiley


  • #13   19. apr 2015 tager det ikke helt som diskussion, men heæt okay smiley det er jo op til hende, hvad hun vælger at bruge smiley

  • #14   19. apr 2015 smiley

Kommentér på:
Hvordan kan jeg forbedre mit og Sas bånd?

Annonce